EJL-ITP 2024 We hebben het weer gehaald, 1500km!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

EJL-ITP 2024 We hebben het weer gehaald, 1500km!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 17:15

Even leek het erop dat het dit jaar niet zou lukken en dan was ik heel tevreden geweest met 1400km, maar ook dit jaar is het gelukt: 1500 buitenrij kilometers samen met Lilly!

In de afgelopen jaren maakte ik deze overzichten van onze uitstapjes
- [PP] Een jaar lang op pad met Lilly
- [PP] 2022, kilometers en uitjes met Lilly
- [PP] 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Omdat we zoveel mooie ritten meemaken, kan ik nooit zo goed kiezen met foto's. Daarom maak ik er maar collages van :+

Januari
In januari hadden we nog een beetje sneeuw. Verder was het bos nat, natter, natst... Hele stukken van het bos thuis in het Drents-Friese Wold waren veranderd in meertjes. Regelmatig maakte we een uitstapjes naar het Holtingerveld of Dwingelderveld waar het een stuk droger was.

Afbeelding

Februari
Februari was weinig bijzonders en daarom weinig foto's. Waarschijnlijk waren we ondertussen de nattigheid echt wel zat.

Maart
We beginnen maart met ons televisiedebuut :)) In samenwerking met Staatsbosbeheer organiseer ik jaarlijks twee keer de Adopteer-je-Ruiterroute dag. Dit had de pers opgevangen en Goedemorgen Nederland kwam langs om livereportage te maken. Om kwart over zes uit stal gehaald worden, kon Lilly niet heel erg waarderen, maar ze deed het netjes. Oh, en ook ik heb het overleefd :')

Ook deze maand maakten we uitstapjes naar het Holtingerveld en het Dwingelderveld in verband met het natte bos thuis.

Afbeelding

April
In april begon het "met-pony-op-pad-seizoen": een nacht naar De Witte Wieven in Nunspeet. Heerlijk twee dagen ertussen uit. Daarnaast maakte een stalgenootje de slaapfoto: een hele inloopstal met stro, en waar moet je dan liggen, juist, net ernaast :+

Afbeelding

Mei
In mei genoten we thuis terwijl de omgeving steeds droger werd. Daarnaast gingen we naar Balloo. Ik wilde eens proberen of we 30km konden halen in een rit. En dat deden we. Mijn idee was om dit op een tempo van 6 a 6,5 km/uur te rijden, maar we gingen op pad met een enduranceruiter en reden 30km met een tempo van 7,8 km/uur. Het had niet 5km langer moeten zijn, maar wat was ik trots <3 En fantastisch om te merken wat Lilly kan met een goede basisconditie.

Halverwege mei hadden we het eerste NVVR-weekend van het jaar: een door mij georganiseerd weekend bij Den Haspel in Harderwijk. Het hek door en je stond op het ruiterpad, een ideale locatie.

Afbeelding

Juni
Begin juni stonden we model voor foto's voor nieuwe aanbindplaatsen in het Drents-Friese Wold. Eentje ervan was op rij-afstand van stal, dus samen met een stalgenoot op pad om onze knappe pony's op de foto te laten zetten.

Omdat we inmiddels al wat ervaring opgedaan hadden met weekendjes weg, besloot ik voor het eerst om alleen met Lilly een paar dagen weg te gaan. Alleen op vakantie deed ik wel vaker, maar mijn paard alleen mee was nog een ding. Gelukkig stonden er bij minicamping Heldersbroek in Haarle genoeg paarden in aansluitende weilandjes en hebben we heerlijk genoten samen <3

Afbeelding

De marathon van de lokale menvereniging De Eemter uit Diever was opengesteld voor ruiters. Dus deden we mee. Lilly was ontzettend fanatiek en het ging fantastisch. Behalve als er ineens een regengordijn voor je neus hangt, daar kunnen we niet zomaar onder door. Stel je voor dat je oren nat worden... _O-

Afbeelding

Juli
In juli ging alles zijn gangetje. Ik ging op vakantie dus dan heeft Lilly ook vakantie. We genoten van de ritjes en deden mee aan een crossclinic in Vinkega. Een springwonder zal ze nooit worden, maar een paar keer per jaar een crossclinic vinden we wel leuk.

Afbeelding

Augustus
In augustus zochten we de heide op. Thuis in het Drents-Friese Wold, maar ook op het Holtingerveld en rondom Mantinge.

Afbeelding

Ook waren we eind augustus weer te gast bij Camping de Elperhof in Schoonloo voor een NVVR-weekend. Door de gezelligheid onderweg minder oortjesfoto’s. :D

September
Ponyweekendtijd in september! Dit keer gingen we naar Putten, waar het voor zowel ons als de paarden goed vertoeven was bij B&B Klein Koestapel in Putten. Tijdens dit weekend proberen we weer eens of bitloos een optie is.

Afbeelding

Oktober
In oktober deden we mee aan de herfstcrossrit van de Huneruiters in het Holtingerveld. Na een aantal crossclinis durfde ik dit nu wel aan. En ook deze rit was weer erg genieten. Ondertussen kleurde ook thuis het bos prachtig.

Afbeelding

Naast de herfstkleuren zoeken we ook graag de ritselpaadjes op. De grote bladeren van de Amerikaanse Eiken zorgen ervoor dat het extra veel lawaai maakt. Daarnaast viel er een beetje sneeuw wat we her en der in het bos terug vonden.

Afbeelding

November
Eind oktober en begin november was het genieten. Tijdens ritten thuis, in het Dwingelderveld en bij Balloo genoten we van de sfeer van het herfstige weer.

Afbeelding

December
En toen was het alweer december. Inmiddels rijden we grotendeels rond met bitloze optoming: een touwhalster met kaakgekruiste lijnen. Een paar jaar terug was bitloos geen optie, nu doet ze het er fantastisch op :)

Afbeelding

Op naar een nieuw jaar met ritjes, weekendjes en andere leuke dingen met Lilly! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Chantalla op 22-12-24 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:24

Wat een leuke rapportage van dit jaar , veel beleefd zo te zien.

En ook bekende plekken voor mij. Mijn paarden staan in de omgeving van Balloo. We boffen maar met zulke mooie plekken om buiten te rijden.

Autumnn

Re: EJL-ITP 2024 We hebben het weer gehaald, 1500km!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:12

Wat heerlijk zeg, genieten! Wat een prachtige omgevingen allemaal
leuk ook dat je alleen met haar op pad bent geweest! Ga ik ook nog eens doen met de mijne <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:13

Wat een geweldig overzicht, jullie doen zulke leuke dingen! En Lilly blijft onverminderd knap :+:

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:18

Gaaf dat jullie zoveel uitstapjes maken! Leuk paard

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:58

Super leuk en hartstikke inspirerend! Leuk paard ts!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 21:14

Bedankt allemaal! Ik heb ook echt een leuk en knap peerd haha :Y) <3

Zebrastreep, mocht je ooit iemand zoeken om mee op te gaan, stuur gerust een bericht :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:24

Prachtige collage heb je gemaakt!

En gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal! *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:03

Mooi overzicht!
Dat hoofd bij het regengordijn _O-

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:13

Wat een mooie foto's! Als ik bij m'n ouders ben ga ik wel eens richting Holtingerveld of fiets ik over het Dwingelderveld, dus ik herken ook een paar grassprietjes. :D Heel veel mooie kilometers gewenst in 2025!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:23

Prachtige overzicht van jullie ritten. Heb je enig idee hoeveel je er gemaakt hebt het afgelopen jaar?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:07

Wat een ontzettend leuk overzicht van je ritten!! Jullie zijn een leuke combi samen!

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal! *\o/*

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 08:09

Bedankt weer!

Daihyo schreef:
Mooi overzicht!
Dat hoofd bij het regengordijn _O-

Die is heel duidelijk inderdaad. Ik heb zo gelachen toen ik die foto zag. Heb er zelfs voor betaald :+ Onze instructrice lacht ons ook regelmatig uit toe omdat ze af en toe met les ook zo duidelijk kan zijn in haar uitingen.

SjonnieZ schreef:
Prachtige overzicht van jullie ritten. Heb je enig idee hoeveel je er gemaakt hebt het afgelopen jaar?

Ja dat weet ik, voordeel van alles bijhouden.

Afbeelding

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 09:12

Dat ziet eruit als een heerlijk jaar! Leuk overzicht zo :j

Texasstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:40

Wat een heerlijk jaar zo en wat leuk dat je bij Klein Koestapel in Putten bent geweest!
Daar heb ik jaren gestaan met mijn pony in het verleden, is echt prachtig geworden daar.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 15:09

Ah wat leuk! Wij vonden de B&B erg fijn en inderdaad heel netjes. Helemaal top dat we ook met z'n drieën in een kamer konden, dat zie je toch minder vaak.

Texasstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:10

Klopt inderdaad, ze hebben het wel echt netjes voor elkaar vind ik zo. Een echte aanrader. :-)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:22

Jouw kerst kan niet meer stuk, schat ik zo.
Je staat in uitgelicht!