In de afgelopen jaren maakte ik deze overzichten van onze uitstapjes
- [PP] Een jaar lang op pad met Lilly
- [PP] 2022, kilometers en uitjes met Lilly
- [PP] 2023: 1500km door bos en meer met Lilly
Omdat we zoveel mooie ritten meemaken, kan ik nooit zo goed kiezen met foto's. Daarom maak ik er maar collages van

Januari
In januari hadden we nog een beetje sneeuw. Verder was het bos nat, natter, natst... Hele stukken van het bos thuis in het Drents-Friese Wold waren veranderd in meertjes. Regelmatig maakte we een uitstapjes naar het Holtingerveld of Dwingelderveld waar het een stuk droger was.

Februari
Februari was weinig bijzonders en daarom weinig foto's. Waarschijnlijk waren we ondertussen de nattigheid echt wel zat.
Maart
We beginnen maart met ons televisiedebuut

Ook deze maand maakten we uitstapjes naar het Holtingerveld en het Dwingelderveld in verband met het natte bos thuis.

April
In april begon het "met-pony-op-pad-seizoen": een nacht naar De Witte Wieven in Nunspeet. Heerlijk twee dagen ertussen uit. Daarnaast maakte een stalgenootje de slaapfoto: een hele inloopstal met stro, en waar moet je dan liggen, juist, net ernaast

Mei
In mei genoten we thuis terwijl de omgeving steeds droger werd. Daarnaast gingen we naar Balloo. Ik wilde eens proberen of we 30km konden halen in een rit. En dat deden we. Mijn idee was om dit op een tempo van 6 a 6,5 km/uur te rijden, maar we gingen op pad met een enduranceruiter en reden 30km met een tempo van 7,8 km/uur. Het had niet 5km langer moeten zijn, maar wat was ik trots

Halverwege mei hadden we het eerste NVVR-weekend van het jaar: een door mij georganiseerd weekend bij Den Haspel in Harderwijk. Het hek door en je stond op het ruiterpad, een ideale locatie.

Juni
Begin juni stonden we model voor foto's voor nieuwe aanbindplaatsen in het Drents-Friese Wold. Eentje ervan was op rij-afstand van stal, dus samen met een stalgenoot op pad om onze knappe pony's op de foto te laten zetten.
Omdat we inmiddels al wat ervaring opgedaan hadden met weekendjes weg, besloot ik voor het eerst om alleen met Lilly een paar dagen weg te gaan. Alleen op vakantie deed ik wel vaker, maar mijn paard alleen mee was nog een ding. Gelukkig stonden er bij minicamping Heldersbroek in Haarle genoeg paarden in aansluitende weilandjes en hebben we heerlijk genoten samen

De marathon van de lokale menvereniging De Eemter uit Diever was opengesteld voor ruiters. Dus deden we mee. Lilly was ontzettend fanatiek en het ging fantastisch. Behalve als er ineens een regengordijn voor je neus hangt, daar kunnen we niet zomaar onder door. Stel je voor dat je oren nat worden...

Juli
In juli ging alles zijn gangetje. Ik ging op vakantie dus dan heeft Lilly ook vakantie. We genoten van de ritjes en deden mee aan een crossclinic in Vinkega. Een springwonder zal ze nooit worden, maar een paar keer per jaar een crossclinic vinden we wel leuk.

Augustus
In augustus zochten we de heide op. Thuis in het Drents-Friese Wold, maar ook op het Holtingerveld en rondom Mantinge.

Ook waren we eind augustus weer te gast bij Camping de Elperhof in Schoonloo voor een NVVR-weekend. Door de gezelligheid onderweg minder oortjesfoto’s.

September
Ponyweekendtijd in september! Dit keer gingen we naar Putten, waar het voor zowel ons als de paarden goed vertoeven was bij B&B Klein Koestapel in Putten. Tijdens dit weekend proberen we weer eens of bitloos een optie is.

Oktober
In oktober deden we mee aan de herfstcrossrit van de Huneruiters in het Holtingerveld. Na een aantal crossclinis durfde ik dit nu wel aan. En ook deze rit was weer erg genieten. Ondertussen kleurde ook thuis het bos prachtig.

Naast de herfstkleuren zoeken we ook graag de ritselpaadjes op. De grote bladeren van de Amerikaanse Eiken zorgen ervoor dat het extra veel lawaai maakt. Daarnaast viel er een beetje sneeuw wat we her en der in het bos terug vonden.

November
Eind oktober en begin november was het genieten. Tijdens ritten thuis, in het Dwingelderveld en bij Balloo genoten we van de sfeer van het herfstige weer.

December
En toen was het alweer december. Inmiddels rijden we grotendeels rond met bitloze optoming: een touwhalster met kaakgekruiste lijnen. Een paar jaar terug was bitloos geen optie, nu doet ze het er fantastisch op

Op naar een nieuw jaar met ritjes, weekendjes en andere leuke dingen met Lilly!