Maneginstructeurs united

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Maneginstructeurs united

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 17:09

Hallo mede instructeurs!

Het leek mij leuk om een topic aan te maken waarbij wij als manege instructeurs met elkaar kunnen praten over onze lesplanning, tips en tricks kunnen uitwisselen, en misschien heel af en toe een beetje kunnen spuien over onze minder leuke ervaringen.

Ik merk dat ik soms iemand mis om mee te sparren over bijvoorbeeld een les invulling of hoe ik sommige dingen kan aanpakken. Of gewoon even de kunst afkijken bij iemand die hetzelfde werk doet. ;)

Ania

Re: Maneginstructeurs united

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 17:12

Ik zal maar meteen mijn ‘probleem’ voorleggen:

Ik geef les op een kleine pony manege, en heb heel veel lol met de kinderen, waarbij ik vooral aan de correcte basis werk.

Ik vroeg mij af hoe jullie de balans van de kinderen verbeteren? Wat voor oefeningen zijn goed? Zowel op als naast het paard.
Ik heb nu een heel enthousiast en leuk meisje wat een beetje zelfvertrouwen mist omdat ze met haar korte beentjes nog niet de correcte balans kan vinden. Ik heb haar nu een paar keer privéles aan de longe gegeven waarbij ik haar allerlei oefeningen op het paard laat doen zoals bijvoorbeeld verlicht ze doorzetten armen als een vliegtuig enzovoorts. Ik was benieuwd of jullie nog leuke aanvullingen hebben wat geschikt zijn voor een jong kind.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 02:24

Omdat dit topic beter op Paardenpraat past verplaats ik hem daarheen.
HK->PP

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 01:43

Wat jammer dat er niemand reageert! Zijn er geen manegeinstucteurs op bokt?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 05:45

Ik zie je topic nu pas, maar ik ben ook manege instructeur :)

Ik vind dingen als hoofd, schouders, knie en teen ook mooi, of dingen als reus/dwerg.

Wij hebben op de ene manege de mazzel dat we ook dingen kunnen doen als balgooien met de kinderen. Dan zijn ze zo daar nee bezig, dat vergeten wordt dat ze handen loslaten of draaien eng vinden.

En toch ook bokriempjes aan het zadel, zodat ze zich kunnen vastpakken indien nodig

En soms doe jij echt alles, maar is het ook gewoon een kwestie dat ik een kind moet groeien, en meer motoriek moet ontwikkelen