Sinds afgelopen dinsdag zijn wij eigenaar van een heel lief ex renpaard. Een ierse afstamming volgens het paspoort.
We waren op zoek naar een zeer braaf paard voor mij en mijn redelijk beginnende dochter. Zelf heb ik alweer een tijdje niet gereden, vandaar de zoektocht naar ons droompaard.
We zijn op een stal terecht gekomen en daar stond ze. Rustig, lief en vooral nuchter. Precies wat we zochten en hebben haar in volle enthousiasme meegenomen. Ze was wat aan de magere kant, maar goed… daar zouden we vast raad mee weten.
We wisten toen nog niet dat ze een ex renpaard was en na veel zoekwerk 2 filmpjes gezien en blijkt het inderdaad ook dat ze maar 2 races heeft gelopen.
Haar naam is Our June en haar vader is Court Cave uit de moeder Dark sari.
Ze is 5 jaar oud.
Maar nu… hadden ze bij ons op stal meteen wat zorgen. Haar gebit blijkt niet te kloppen (hiervoor komt vrijdag de tandarts), waardoor ruwvoer eten moeilijker gaat. Ook is ze voor een 5 jarige heel rustig en gaat ze liever liggen en kijkt niet op of om. Ze oogt niet ziek, maar wel alsof ze helemaal vast zit qua spieren en daar echt hinder van ondervindt.
Er is een osteopaat op stal geweest en die voelt dit ook. Hij geeft ook aan dat er een rare deuk zit op haar rug richting kont.
Wat er in het verleden is gebeurd is voor ons onbekend. Ze heeft maar kort bij anderen gestaan (die niet officieel handelen in paarden… ) waar meerdere paarden worden doorgereden en verkocht.
Haar mest was behoorlijk dun en begint nu wat dikker te worden.
Wij hebben haar nog niet gereden ivm de bespiering die ze mist. Wel gewandeld en ik wil mist het goed blijkt te zijn beginnen met longeren en spieren opbouwen.
Op advies gaan we morgen naar de paardenkliniek voor alsnog een keuring en eventueel maken van foto’s.
Geen idee waarom ik dit bericht schrijf, misschien herkenning? Tips? Adviezen?
Ik voeg wat foto’s toe