Welkom in Nederland, Niko!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Welkom in Nederland, Niko!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 20:22

Afbeelding

Hoi Niko!

Vorige week zondag kwam deze leuke, lieve ruin vanuit een doorloopstal in Polen aan bij ons op stal. In Polen heeft hij een paar maanden kunnen decompressen nadat hij in Oekraïene was gered van eigenaars die hem geen aandacht, of eten meer gaven.

Niko zou eigenlijk meteen naar zijn nieuwe thuis gaan, maar helaas hebben we sinds hij op transport ging niets meer van de koper gehoord. Hij mag daarom bij ons blijven aansterken totdat hij ook zijn forever home heeft gevonden.

Afbeelding
Wandelen in het bos

Afbeelding
Dag van aankomst, kennismaken met onze paarden (de twee zwarte paarden zijn in 2022 en 2023 ook vanuit Oekraïene naar Nederland gekomen en nu de paarden van mij en mijn man)

We hopen dat Niko snel zijn eigen mens vindt! Voor nu richten we ons op hem dikker krijgen zodat we straks zijn belasting op de grond kunnen beginnen. Er is lichte kissing spines geconstateerd toen hij nog in Polen was, met het advies hem eerst op gewicht te laten komen en hem dan opnieuw te laten onderzoeken. Afhankelijk van dat advies zal Niko wellicht een leuk buitenrijdpaard kunnen zijn, want hij vindt wandelen helemaal leuk en kijkt bijna nergens van op of om.

Op Social Media zijn al Niko's verhalen en updates overigens te vinden onder zijn eigen hashtag: #ZVMNiko

Bedankt voor het lezen!

Afbeelding
+ nog één van Gupsy en Flicka, onze eigen paarden

boedjang

Re: Welkom in Nederland, Niko!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:32

Wat een lief hoofd. Hoop dat hij snel een goed huisje treft

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:39

Wat straalt hij rust en liefde uit <3
Hopelijk vindt hij snel een huisje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 08:40

Wat jammer dat de koper niets meer van zich heeft laten horen. Maar wat super dat jullie hem opvangen. Hopelijk vindt hij snel een fijn huisje.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:00

Lieve Niko <3 . Hopelijk vind hij snel zijn forever home!

Jodi93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:03

Lief hoofd heeft die.

Wat ik alleen niet snap ik dat die per direct beschikbaar is voor verkoop op de bokt markt en hier staat dat die eerst mag blijven om aan te sterken?

Vind dat toch wat tegenstrijdig.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 13:12

Jodi93 schreef:
Lief hoofd heeft die.

Wat ik alleen niet snap ik dat die per direct beschikbaar is voor verkoop op de bokt markt en hier staat dat die eerst mag blijven om aan te sterken?

Vind dat toch wat tegenstrijdig.

Nee hoor: zowel in zijn advertentie als in deze tekst staat "dat hij mag aansterken tot hij zijn eigen thuis gevonden heeft" :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 13:13

Bellatrix schreef:
Wat jammer dat de koper niets meer van zich heeft laten horen. Maar wat super dat jullie hem opvangen. Hopelijk vindt hij snel een fijn huisje.

Dat hoop ik ook! Hij is echt super lief, heel leuk dat meer mensen dat kunnen zien vanaf de foto's :D

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:23

Veel Oekraïners hebben, toen ze moesten vluchten, hun paarden 'vrij' gelaten. Hartverscheurend, ergens te hopen dat de eigenaren en dit paard weer herenigd worden.

DaisyNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:57

Wat jammer dat de koper niks laat horen.. heeft een lieve uitstraling, fijn dat die bij jullie zo fijn kan aansterken! ;d hopelijk vind hij snel z’n plekje

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:50

Ik heb nog steeds dezelfde vraag als op socialmedia O:)
Hoe kan het dat een koper niets meer laat horen?
Neem aan dat je alle zaken omtrent transport, kosten etc. vooraf geregeld hebt?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 12:17

BarbaLala schreef:
Ik heb nog steeds dezelfde vraag als op socialmedia O:)
Hoe kan het dat een koper niets meer laat horen?
Neem aan dat je alle zaken omtrent transport, kosten etc. vooraf geregeld hebt?

Maar die vraag is al beantwoord..? Ik heb je reactie tweemaal beantwoord; eenmaal middels een reactie onder de post en eenmaal middels een video met uitleg. Heb je die wel gezien?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 12:45

Rubs schreef:
Veel Oekraïners hebben, toen ze moesten vluchten, hun paarden 'vrij' gelaten. Hartverscheurend, ergens te hopen dat de eigenaren en dit paard weer herenigd worden.

Er is in Karkhiv Oblast ook een stal waar de eigenaar van is gevlucht, er staan daar nog tientallen paarden te wachten tot ze gered kunnen worden. Gelukkig hebben ze dankzij vrijwilligers die daar actief zijn voldoende eten en water, maar ze kunnen daar ook niet blijven. Echt hartverscheurend inderdaad.

De kudde paarden die in het begin van de oorlog door hun eigenaresse zijn vrijgelaten zijn overigens (ik geloof allemaal) weer met haar herenigd. Er zijn ook veel happy endings van andere mensen die (o.a. via social media) hun paarden weer hebben teruggevonden.

DaisyNicky schreef:
Wat jammer dat de koper niks laat horen.. heeft een lieve uitstraling, fijn dat die bij jullie zo fijn kan aansterken! ;d hopelijk vind hij snel z’n plekje

Hij wordt met de dag sterker en happier, hij lijkt gelukkig al goed gewend aan de ritmes en routines hier op stal. <3

Rubs schreef:

Dit paard is niet vrijgelaten, maar overgekocht van eigenaars die hem ergens op een landje hebben laten staan zonder eten. Een paard uit Oekraïene halen is ontzettend lastig als de eigenaar daar geen afstand van gedaan heeft, er zitten echt veel haken en ogen aan om ze daar weg te halen. Gupsy (mijn warmbloedruin) is het enige paard waar de eigenaars van vermist zijn (waarschijnlijk gegijzeld).