Eerst de modellen eens voorstellen voor wie ze nog niet kent:
Asfaloth (wit) is mijn 11 jarige ruin. Asfaloth is al in mijn leven sinds de dag dat hij is geboren. Helaas is hij chronisch hoefbevangen (gekanteld hoefbeen in beide voorhoeven) en heeft daarnaast chronisch stress en beginnend astma. Alles is gelukkig onder controle waardoor die ook weer op het gras kan en mag. Alleen maar op de paddock hebben we geprobeerd, maar daar werd die helaas echt ongelukkig van. Geen optie dus. Overdag op de wei en 's nachts op stal of de paddock houd hem gezond, rustig en tevreden.
We houden hem goed in de gaten en zodra het nodig is passen we het management van Asfaloth aan.
Gimli (zwart bont) is mijn 1.5 jarige ruin. 24 oktober gecastreerd en ook Gimli is al in mijn leven sinds de dag dat hij is geboren (25 april vorig jaar). Hij werd vorig jaar op 23 oktober officieel van mij

Gimli is het vaste maatje van Asfaloth

Met mijn pony's sta ik aan huis bij Gimli's fokker.
Eowyn (valk merrie). Zij is mijn verzorgpony. Leeftijd onbekend. Is de moeder van mijn lieve Gimli! Zij staat normaal in de 24/7 buiten kudde een dorp verderop, maar vorige week dinsdag hebben we haar met de trailer opgehaald ivm ze kreupel liep en we dat op stal beter in de gaten konden houden. Na een DA bezoek bleek ze een hoefzweer te hebben en dat is gelukkig inmiddels onder controle

Alleen is ook maar alleen dus ze staat nu gezellig met mijn jongens samen tot ze binnenkort weer terug de kudde in gaat

Een cadeautje dus dat ik vanmorgen sneeuwfoto's van deze drie leuke pony's heb kunnen maken! Geniet met mij mee

Foto's staan niet direct op volgorde.
Mijn stoere jongens Gimli (links) en Asfaloth (rechts):

Dan heb je de hele wei, maar dan echt net op dat ene plekje samen naar gras zoeken

Asfaloth

Asfaloth met zijn grote liefde Eowyn

Eowyn:

De drie knappe pony's samen

Eowyn:

Asfaloth en Gimli:

Mijn stoere lieve Gimli die zijn eerste echte sneeuw mee maakt

En toen kwam er toch nog een beetje actie

En dan liet Asfaloth ook nog even een drafje zien/showen waarvan ik niet wist dat die het in zich had!:

Gimli

Gimli en Asfaloth:

En zo zag het er vorig jaar nog uit toen mijn jongens nog in de 24/7 buiten wei/kudde stonden. Deze foto hoop ik nog een soort van na te kunnen maken een deze dagen. Asfaloth was toen de enige die in de buurt van Gimli mocht komen van Eowyn. Zelfs ik kreeg een boze blik als ik ook maar naar hem keek.: