Mijn naam is Anke en ik heb vroeger als kind veel paardgereden.
Helaas nooit de kans gekregen voor een eigen paardje van mijn ouders en dan gestopt omdat ik het miste om een connectie te kunnen opbouwen met een eigen paard/pony. Ik heb toen A en B brevet gehaald en springlessen gevolgd. Verder altijd recreatief gereden.
Intussen ben ik terug gestart en heb ik meteen weer dat gevoel van 'ik wil een eigen paard'.
Maar wanneer weet je nu of je er 100% klaar voor bent?
Ik heb een mogelijke stalling op 3 minuten van mijn huis. Een weide zouden we kunnen aanleggen in onze achtertuin. Tevens is mijn zoontje van 8 ook begonnen met rijden en wil ik hem op termijn ook graag een eigen pony gunnen, als hij er de nodige verantwoordelijkheidszin en goesting voor heeft.
Nu zit ik met verschillende vragen:
- ik heb 3 kinderen en werk 4 dagen per week. Hoe zien jullie de combinatie gezin/kinderen/paarden?
- Zou ik best opteren voor een grote pony waar zowel ik als mijn zoon op kunnen rijden (en later ook de andere kindjes), of toch best apart houden gezien het niveauverschil?
- Mijn man is geen paardenfan maar steunt me wel in mijn keuzes. Ik weet wel dat hij hier zeker impact van zal hebben. Nog dames hier toevallig wiens partner geen paardenmens is?
lukt dat? 
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
Anke

en zeker als je maar 1 paard hebt ben je niet per se goedkoper uit als je alles zelf doet, omdat je niet groot in kunt kopen (plus alle extra tijd die het je kost).