Stal Mulder Assendelft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

valkcc

Stal Mulder Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 18:29

Heyy
Ik zie online nog veel oude berichtgeving over stal mulder +\- 20 jaar. En omdat ik vind dat dat nu niet meer laat zien hoe fijn en goed de stal is heb ik besloten om een nieuwe thread aan te maken.
Dus mocht je ook recent ervaringen hebben met stal mulder laat dan van je horen :).

Wat ik vind van de stal:
Lessen zijn van hoge kwalliteit, zowel op dressuur als springniveau zijn de instructeurs elke week opnieuw met je bezig om je te laten verbeteren.
Je kan echt een band opbouwen op stal met een lease paardje waar je dan meerdere dagen per week alleen voor mag zorgen en op rijden.
De paarden staan er keurig bij, stalletjes verzorgd en krijgen ruim biks en hooi.
De eigenaar is sociaal naar klanten en doet het werk samen met zijn dochters die de manege uiteindelijk gaan overnemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:51

Ik vind eerlijk gezegd het paard op de op één na laatste foto er helemaal niet goed uitzien... Ik hoop niet dat meer paarden in een dergelijke conditie zijn, maar veel beter.

Little_Gift

Re: Stal Mulder Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:11

Dat kun je toch niet beoordelen van een foto op een lukraak moment getrokken. Paard staat er ook totaal niet voordelig op.
Zo kan je over alles wel vitten...

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 19:17

Dit is een heel groot paard, schofthoogte is 1.80.
Daarnaast heeft hij een verhoging gehad in biks die hij krijgt omdat hij idd wat mag aankomen. Dat is niet omdat hij het slecht heeft maar omdat hij vrij heet is en behoorlijk graag rent in de lessen.
Ik rij op dit schatje en don gaat echt alle andere paardjes voorbij, liever heet dan moe :)

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 19:18

4 kg biks per dag.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:35

Bijzonder dat je hier een topic voor opent als nieuwe bokt-gebruiker. En 4 kg biks is niet per definitie iets wat goed is voor een paard.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 20:45

Ik noem 2020 geregistreerd niet echt nieuw. Dat ik vaak lees en niet iets plaats neemt niet weg dat ik niet al jarenlang bokt gebruik.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 20:46

En over de reden dat ik deze topic startte:
Misschien omdat ik trots ben op de stal waar ik les krijg en met ik veel meiden die op deze stal lessen.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 20:47

henshem schreef:
Bijzonder dat je hier een topic voor opent als nieuwe bokt-gebruiker. En 4 kg biks is niet per definitie iets wat goed is voor een paard.

4kg biks bovenop ruwvoer he -_-. Kijk als je iets negatiefs wilt zien dan ga je het altijd kunnen vinden he.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:49

Leuk dat je zo blij wordt van de paardjes!

Persoonlijk word ik niet zo vrolijk van de 1 na laatste foto. Het is maar 1 foto, maar daar vanuit gaand zou ik daar zelf even geen zadel op leggen.

En 4 kg brok zou ik eerder vervangen door onbeperkt hooi en iets als speedibeet met grasbrok oid. Maar goed, daar kun jij niets aan doen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:03

Het paard heeft meer hooi nodig, niet meer biks.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:04

valkcc schreef:
4 kg biks per dag.

Per paard? Wat veel!

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 21:22

Ik ga even het onderwerp voer afsluiten. Er wordt hard aan gewerkt namelijk.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 21:31

*afsluiten bedoel ik niet maar niet nogmeer op reageren bedoel ik.
Ik snap dat het goed bedoeld is maar ik heb al een aantal keer reactie gegeven.

Ik ga zelf ook niet over het voer, ik kan alleen als lesser zien dat eraan gewerkt wordt en dat dit een heel werkwillig paardje is in de les wat waarschijnlijk daardoor ook veel energie verbrandt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:07

Edit: verkeerd gelezen
Laatst bijgewerkt door Lieser op 14-11-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 22:16

Ingetrokken :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:45

Misschien kun je een balletje opgooien dat de paarden voerbakken krijgen en niet meer uit het zand hoeven te eten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:57

Wel een wat arm bespierd paard lijkt het, maar het is ook een onvoordelige foto.
Dat hoeft niet perse door het voer te komen.
Ook slecht passend tuig kan spierverlies veroorzaken.
Maar kan evengoed als je een anderefoto van het paard hebt, het er al veel beter uit ziet.
En fijn natuurlijk dat je het zo naar je zin hebt daar! :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:01

Nu zijn we erg gewend om paarden te dik te zien.
Dit paard mist vooral spier in de bovenlijn wat als oorzaak slecht passend zadel kan hebben.
Of net de verkeerde brok voor zijn behoeftes.
Ik weet niet hoeveel hij loopt, maar eventueel iets voor de spieren erbij geven zal verstandig zijn ipv meer brok erin te stoppen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:03

Ik ben echt niet van negatief eerst ts, maar gaan rennen in de les? 4kg biks per dag voor een heet paard? Dat er vervolgens ook zo uitziet, waarop ikzelf geen zadel zou leggen, klinkt dat echt als een wonderstal? Dan is dat nog maar één paard die je met trots deelt, heel begrijpelijk hoor, maar ik merk vaak dat er met een roze bril word gekeken naar manege's\grote stallen en je lievelingspaarden dus snap ergens de kritiek die nu al word afgevuurd op slechts een paar zinnen.
Hopelijk staat de rest er wel goed bij, komen ze buiten, geen pijn met zadelen(ook geen ''nukkige'' merrie's) en gaan niet meer paarden rennen\bokken in de les en andere manege (helaas) clichés.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:27

Voelen we ons nou allemaal lekker stoer?

Jullie vallen hier met zijn allen een jong meisje aan die trots haar hobby komt delen en zelf geen enkele inspraak heeft op het reilen en zeilen.

Jullie zijn zelf ook ooit allemaal penny's geweest.

Moesten de adviezen nu gegeven worden ik een educatieve manier, nog tot daar aan toe maar de tonen die hier gehanteerd worden zijn echt onnodig en gaan alleen maar op hakken in het zand stoten

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 01:02

Little_Gift schreef:
Voelen we ons nou allemaal lekker stoer?

Jullie vallen hier met zijn allen een jong meisje aan die trots haar hobby komt delen en zelf geen enkele inspraak heeft op het reilen en zeilen.

Jullie zijn zelf ook ooit allemaal penny's geweest.

Moesten de adviezen nu gegeven worden ik een educatieve manier, nog tot daar aan toe maar de tonen die hier gehanteerd worden zijn echt onnodig en gaan alleen maar op hakken in het zand stoten

Bedankt voor je lieve reactie, ik ben wel 28 dus nog niet oud maar ook geen jong meisje meer ik zie het als compliment dat ik een jong gezicht heb haha

Aan de andere paardenmeisjes/vrouwen, het is vast allemaal goed bedoeld maar ik ga gewoon niet over het eten, de foto waar je het over hebt heb ik even snel gemaakt en staat ook op de achtergrond nog 2 paardjes die mooi dik in hun velletje zitten.

Dit paard is een lieverd en is superbraaf met zadelen, daaruit haal ik dat hij dus nu geen pijn heeft, de foto die je daarboven ziet is inmiddels alweer een maand oud en hij gaat ook vooruit.
Ik heb er te weinig verstand van maar ik zie geen manege waarbij de paarden vals zij van pijn of honger of andere ellende.
Ook wordt er in de lessen netjes met ze omgegaan en mag je niet zomaar een tik geven omdat je vind dat ze iets sneller moeten of iets niet goed doen.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 01:04

Paarden komen ook netjes elke dag buiten, op de foto in de paddock maar op in het seizoen in het grote weiland achter de stal waar ze alle ruimte hebben :)
Nu is het daar even te nat voor.
Laatst bijgewerkt door valkcc op 15-11-24 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 01:05

Don is trouwens enthousiast. Dat is wat ik met heet bedoel als amateursporter.
Hij gaat er niet oncontroleerbaar vandoor, maar hij is gewoon niet lui.

valkcc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 01:08

O en ik ben vergeten aan te geven, alle 4 de fotos gaan over hetzelfde paard.