Hoe achterbaks kan je zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Hoe achterbaks kan je zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 13:51

Ik heb een eigen stuk land en daar om heen staan meerdere paarden, ik heb met iedereen goed contact. In september kwam de veearts omdat mijn paard astma heeft en hij stond te pompen. In een paar weken tijd viel hij best wel veel af. Hij is behandeld en het duurde een week voor dat het beter ging. Helaas zitten de verloren kilo's bij een ouder paard er niet zo maar aan maar daar wordt hard aan gewerkt.
Wordt ik net gebeld door de dieren politie, ze hadden in september een melding ontvangen van een hoestend paard en die ook te dun was. Hij was net weer langs de wei gegaan en hij zag er al beter uit. Bij de 1e melding vond hij het niet nodig om mij op te hoogte te brengen, met andere woorden het viel wel mee dat liet hij ook merken. Nu zag hij dat hij al was aangekomen en er al veel beter uit ziet.
Als iemand ooit weer een melding wil maken dan gaan ze er niks mee doen.

Lukasje

Re: Hoe achterbaks kan je zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:57

Goh, achterbaks …
Ik heb een stokoude merrie die ook veel te mager is. Ik durf ze niet zonder deken in de weide langs de weg te zetten. Het zou me niet verbazen dat ik dan ook de dierenbescherming op mijn dak heb. Maar ik kan dat wel begrijpen. Ik zou het de melder evenmin kwalijk nemen, hij of zij tracht een dier te beschermen , toch?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:57

Wat is nu precies het probleem? Denk je dat er gebeld is door een van die eigenaren? Het zou namelijk net zo goed een vreemd iemand kunnen zijn geweest. En als je een mager paard ziet die hoest en de situatie niet kent, snap ik heel goed dat je de dierenpolitie belt. Sterker nog, wees blij dat dit soort mensen bestaan, er worden genoeg dieren verwaarloost, en veel mensen die daar niets mee doen. Daarbij, politie is langsgekomen, alles is goed, dus er is toch niets aan de hand.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 13-11-24 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:58

Wat/wie is achterbaks in deze situatie?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:00

Liever een keer te veel dan te weinig melden. Ze hebben de situatie beoordeeld en aangegeven dat er geen reden is tot ingrijpen. Prima toch?
Je weet niet wie er heeft gemeld en misschien is dat een volstrekt onbekend die jou ook niet kent en jou dus niet rechtstreeks kon benaderen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:00

Hoezo noem je dit achterbaks ?
Weet jij dan van wie deze melding kwam ?
Of verdenk je gwoon iemand van de omliggende paardeeigenaren ?
Want dit haal ik uit jouw titel ivm de eerste zinnen.
Verder schrijf je : in een paar weken tijd afgevallen - was dat voordat de DA kwam of na die tijd?

Of bedoel je achterbaks van de dierenpolitie, dat ze jouw niet meteen ingelicht hebben over het eerste bezoek?

Dus wat en wie bedoel je precies met achterbaks?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:01

Hoezo achterbaks? Denk je dat het 1 van je buren is die heeft gebeld? Dan zou het zeker netjes zijn geweest als die buur gewoon even een praatje was komen maken om te vragen wat er aan de hand is met je paard, maar niet iedereen is daar even stoer voor. Maar verder snap ik niet zo goed wat er zo erg is aan de dierenpolitie bellen als je je zorgen maakt om het welzijn van een dier. Het is niet alsof ze met gierende banden en een trailer je erf op komen. Het zou wel fijn zijn geweest als de agent je bij het eerste bezoek al even op de hoogte had gebracht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:01

manzano schreef:
Liever een keer te veel dan te weinig melden. Ze hebben de situatie beoordeeld en aangegeven dat er geen reden is tot ingrijpen. Prima toch?
Je weet niet wie er heeft gemeld en misschien is dat een volstrekt onbekend die jou ook niet kent en jou dus niet rechtstreeks kon benaderen.

Zo zie ik het ook.
Ze zijn komen kijken maar vinden dus ook dat jij er genoeg aan doet en dat krijgt de melder ook terug. Mooi toch :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:05

Naar gevoel is dat hè, dat iemand zo denkt dat je je dier verwaarloost terwijl je juist zo hard je best doet om alles goed te doen. Wij hebben het ook wel eens gehad toen het koud was en de paarden buiten stonden, en net als bij jou is er iemand langs geweest die zag dat ze er goed uit zagen.

Mensen doen ook maar wat hun het beste lijkt op het moment, en gelukkig zag de persoon van de dierenbescherming dat je alles goed op orde had. Als je de bezorgdheid van mensen wat wil minderen kan je een bordje met uitleg bij het hek plaatsen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:07

Het kan ook een voorbijganger zijn, een bijrijder, iemand die mee was naar die andere paarden tot een iets verderop wonende buurman ofzo

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 14:09

Er komen daar namelijk geen vreemde mensen, alleen maar mensen die ik ken. Het is niet toegankelijk voor zo maar iedereen zeg maar.Daarom denk ik kom dan gewoon naar me toe. De paarden zijn ook verder niet zichtbaar voor de huizen die verder op staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:13

nou, dan zou ik zeggen, vraag die mensen eens gewoon rustig of zij het hebben gemeld

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 14:23

Nou dat gaan ze nooit toe geven dat weet ik al, maar je kan iemand toch aanspreken daar val ik nog het meeste over.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:28

Ik snap dat je je zo voelt ts, helemaal als je je een periode zo’n zorgen maakt om je paard en je best doet om die kilo’s er weer aan te krijgen.

Sommige mensen zitten precies ergens in een onhandig middenstuk qua kennis, dan denken ze dat ze er veel van weten maar dan weten ze er eigenlijk niks van. Laatst vertelde (niet vroeg) iemand mij dat ik m’n paard depressief maak door haar te blinddoeken, dat stak ook wel. Ze heeft een op maat gemaakte vliegenkap op omdat ze zomereczeem heeft en stond even te soezen in de zon.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:30

marleen_usar schreef:
Er komen daar namelijk geen vreemde mensen, alleen maar mensen die ik ken. Het is niet toegankelijk voor zo maar iedereen zeg maar.Daarom denk ik kom dan gewoon naar me toe. De paarden zijn ook verder niet zichtbaar voor de huizen die verder op staan.

Aah, kijk, dat geeft het verhaal een hele andere wending :(:) . Dan snap ik inderdaad dat je daar boos over bent, niet heel erg fraai van je weidegenoot.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 14:54

Nee klopt daar val ik nog het meeste over, als je weet wat er speelt en dat je weet dat ik er alles aan doe hem beter te krijgen en dan ga je een melding maken.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:09

Maar als de dierenpolitie er geweest is zonder dat jij dat door heeft gehad dan kunnen er toch ook andere mensen bij komen? Een bijrijder/bezoeker van één van je buren? En dat mensen je niet zo benaderen daar kan ik mij in de huidige tijd wel iets bij voorstellen. Veel mensen hebben niet geleerd hoe ze moeilijke dingen bespreekbaar maken en net zoveel mensen hebben niet geleerd hoe je omgaat met feedback die misschien moeilijk is om te horen. Wat wel fijn is dat ze desondanks wel betrokken zijn bij je paard. Genoeg mensen die wegkijken en helemaal niets doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:17

Ik weet niet beter of ik heb goed contact met iedereen daar, dat is al jaren zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:28

marleen_usar schreef:
Nou dat gaan ze nooit toe geven dat weet ik al, maar je kan iemand toch aanspreken daar val ik nog het meeste over.

Ja maar als je er al met zo'n instelling in gaat dan zullen ze het ook niet doen. Beste is om onder een bakkie koffie of thee het erover te hebben.
Dan zeg je bijvoorbeeld, ik had laatst de dierenpolitie aan mijn deur en ik vroeg me af of een van jullie weet wie een melding gemaakt heeft?
En dan spreek je het uit.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:38

Heb hier ook ouder paarden staan. Waarvan een flink schraal aan het worden is.
Ik vind er niks achterbaks aan als iemand hier over zou gaan bellen. Begrijp dat wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:41

@pareltjes ook als je die mensen goed kent en ze weten wat er speelt en dan gaan ze bellen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:42

Ze hadden je beter aan kunnen spreken maar misschien durfden ze dat niet?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:47

Nou daar zijn ze mans genoeg voor hoor dat is zeker, ze weten dat er aan gewerkt wordt en ook dat de veearts is geweest wat willen ze dan nog meer?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:50

Maar nu ga je dus de schuld en fout bij een ander leggen terwijl je niet eens met 100% zekerheid kan zeggen dat zij het geweest zijn. Vind ik eerder van jezelf achterbaks.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:51

Ik ben benieuwd naar hun kant van het verhaal, ze bellen niet voor niets.
Is het paard slechter dan jij zelf ziet wellicht?