Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Ik vraag me hetzelfde af.Paard 20 jaar vorig jaar een paar keer niet de stal uit willen .Allerlei rekenen verzonnen..het was koud en nat…ik was vast te gehaast geweest..misschien geschrokken enz.
Vervolgens nee zeggen …geen zin om te longeren.Dit jaar langzaam lopen ..echt hinderlijk maar in het weiland wel lekker vlot.
Dier ziet er prima uit en nu vraag ik me af of het diva gedrag is ( kan want ik probeer wel rekening te houden met dr mening meestal ).Of dat het toch fysiek wat lastiger wordt.
Ergens denk ik ..kom op zeg…er zijn paarden van 25 plus die nog op wedstrijd gaan maar aan de andere kant zijn er ook veel paarden die al heel jong er niet meer zijn dus zo n vergelijking gaat niet een op een op.
Ik heb nu een soort van besloten/ het idee is in me opgekomen om paarden met half pensioen te doen.Dus gewoon wel weiland / paddock en rijden maar dan wat minder intensief.Bijvoorbeeld om de dag of wat kortere buiten ritjes.
Lastig..iedereen zegt dat je een ouder paard in beweging moet houden maar ik heb toch twijfels .Een bejaarde man laat je ook niet met een zware rugzak hardlopen zeg maar.
Ibbel schreef:Tegen de tijd dat je Cushing aan de vacht ziet, is het al ver ontwikkeld. Meestal begint het met wat slechter door de vacht heen komen in het voorjaar.
Andere vroege tekenen zijn meer drinken (en dus meer plassen) en bv dat de holtes boven de ogen opvullen (en later zelfs opbollen door vetophoping) en minder zin in werken is ook echt een symptoom.