Even terug naar de zomer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Even terug naar de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:59

Met dit druiligere weer is het altijd fijn om even terug te gaan naar de zomer. Omdat ik nog allerlei foto's van de afgelopen maandag niet gedeeld had, vond ik het leuk om dat alsnog even te doen. Ondertussen zijn we aanbeland in juli :)

In juli was ik nog lekker op vakantie en dat betekende dat Ivy weer verzorgd werd door allerlei lieve mensen. Een stalgenootje had met haar een rondje in het bos uitgestapt. Toen was het namelijk nog warm := Ze was toen gelukkig heel braaf in het bos <3 alleen schrok ze 1 keer van een kabouter :=

Afbeelding

Verder is ze ook lekker gereden. Ook dat ging heel goed!

Afbeelding

Een ander stalgenootje heeft haar gelongeerd en wat grondwerk gedaan. Ze was toen erg rustig/sloom en had niet zomeer zin om snel te bewegen. De grondwerk oefeningen vond ze wel heel leuk :)

Omdat Ivy de meeste dagen best veel had bewogen had een ander stalgenootje iets anders gedaan. Een ontspanningsoefening, ze had gebruik gemaakt van de masterson method.

Voordat ik op vakantie ging, had Ivy dan weer een beetje pech, want ze moest naar de tandarts. Ik had wat beeldmateriaal gemaakt voor mijn bijrijder en ik dacht dat anderen het misschien ook wel interessant zouden vinden.

De tandarts zag aan Ivy's snijtanden dat ze wel eens langs de tralies of voerbak gaat, maar het was nog niet zo erg. Haar tanden waren ook wat scheef. Verder zag ze dat Ivy's eerste kies veel te hoog stond, waardoor ze niet goed kon kauwen. De rest van de kiezen waren redelijk recht, maar wel golvend. Daarom is ze gaan knutselen om het allemaal meer in balans te krijgen. Ivy moest een keertje extra gesedeerd worden, maar verder deed ze het heel goed. Daarna was haar mond gelukkig weer mooi recht en in balans.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot ben ik in de zomer ook lekker met Shan bezig geweest.

Tijdens deze training heeft de persoon die mij helpt Shan gepoetst met de magic brush. Daarna hebben we het zadel opgelegd. Dat ging erg goed in één keer. Hij bleef mooi ontspannen. Hij ging alleen wat achteruit lopen, maar toen is ze eerst mee gelopen en daarna heeft ze hem rustig stil gezet.

Afbeelding

Daarna hebben we hem meegenomen naar de bak. Eerst hebben we hem actherwaarts laten gaan met de yoyo-game en daarna op de cirkel gezet. Toen hebben we een tijdje gestapt. Hij deed het goed. Hij zag er ook goed uit. Eerst was hij een beetje afgevallen, maar dat viel daarna wel weer mee. Deze training hebben we hem weer wat meer laten lopen.

Afbeelding

Even naar binnen laten komen en daarna van hand veranderd. Ook rechtsom gestapt en een drafje gedaan. De eerste is trouwens een beetje een knullige foto :+

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens deze training hadden we nog meer gedaan, maar helaas zijn mijn foto's alweer op.

Bedankt voor het kijken! Reacties en tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar blijf wel vriendelijk!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 12:35

Lekker stoned van de sedatie :=

Kimmie25501

Re: Even terug naar de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 12:53

Hahaha ja ze stond er wel een beetje zielig bij :+