Vanmiddag waren mijn man en ik aan het wandelen over de Vrachelse Heide bij Oosterhout toen we op een gegeven moment een zwart paard, met zadel en hoofdstel maar zonder ruiter in een flinke draf voorbij zagen komen. Mijn man (die ongeveer 20 meter voor mij liep) is helaas bang voor paarden dus die durfde hem niet te (proberen te) pakken en ik was veel te ver weg, als ik erachteraan gegaan zou zijn zou het paard alleen maar harder weggelopen zijn. Heb nog wel geprobeerd zijn aandacht te trekken maar hij reageerde alleen door met z'n oor te draaien. Wij besloten dan maar op zoek te gaan naar de ruiter.
Wij zijn niet bekend in die omgeving, wij waren er voor het eerst en kennen de weg dus niet, weten niet waar het paard allemaal heen kan en aangezien het paard nogal vastberaden stug doordraafde (hoewel het niet angstig leek) schatte ik de kans groot in dat die wel door iemand anders opgevangen zou worden en dat bleek ook zo te zijn, toen wij bij brasserie Woods kwamen was hij netjes opgevangen door twee vrouwen. Aangezien wij verder niets gedaan hadden zijn wij naar huis gegaan. Ik zou verder ook niet weten hoe ik hem veilig had kunnen vangen, ik was gewoon net te ver weg en zag hem bij een van de zandverstuivingen.
Het gebied bleek echter groter dan wij dachten, en wij hebben de ruiter ook niet gevonden, ook niet na een paar uur zoeken. Maar ik zou nu toch wel erg graag willen weten hoe het met diegene is en wat er gebeurd is en of iedereen veilig is.
ooh ja dat is altijd schrikken. ik hoop dat je degene vindt waar het over ging. niet mijn regio, dus ik weet hiet niet.
we hebben een paar maanden geleden hetzelfde gehad, maar toen was het mijn vriendin die van het paard viel. was bij haar vanaf het erf het bos in gereden. dus we dachten die loopt naar huis. buurvrouw gebeld, die ging het paard opwachten. alles wat er kwam geen paard. toen later maar 112 gebeld. niet dat ze toen iets konden doen, maar dan wisten ze wel waar het paard heen moet mocht iemand hem vinden en de politie bellen. uiteindelijk heeft een andere ruiter het paard gevonden en die had ons toevallig eerder ergens zien rijden, dus is onze kant opgekomen en zo is het allemaal weer goed gekomen. voor mijn volgende rit in het bos hang ik er dus voor de zekerheid maar een gps tracker aan.
ik ben benieuwd wat het verhaal hierachter is. fijn dat het paard wel weer gevangen is. hopelijk maakt de ruiter het goed
Dat is schrikken inderdaad! Heb je wel naar de politie gebeld ofzo om het door te geven....? Het is toch wel fijn als je iets doet waardoor bij meer hulptroepen bekend wordt dat er lwellicht ergens iemand op de grond ligt te creperen
Als we onze telefoons niet in de auto hadden gelaten zouden we dat wel gedaan hebben maar toen wij bij de auto kwamen was paard al opgevangen
Jolliegirl
Geplaatst: 29-10-24 09:18
mick75 schreef:
Als we onze telefoons niet in de auto hadden gelaten zouden we dat wel gedaan hebben maar toen wij bij de auto kwamen was paard al opgevangen
Ohhh gelukkig! Dan zijn er iig mensen mee aan de gang gegaan.
Tip : neem altijd een telefoon mee... Je partner of jezelf kan ook iets overkomen ( spreek uit familiare ervaring..hartaanval in het bos) dan ben je blij als je bereikbaar bent of hulpdiensten kunt bereiken.