Equitana 2025

Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica

Texas02

Equitana 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-24 06:01

Ik had nog geen topic gevonden over Equitana 2025, dus ik dacht, ik open er zelf maar eentje :D
Het is van 6 t/m 12 maart 2025, het programma wordt geloof ik deze maand bekend gemaakt.

Zijn er mensen die gaan? Ik ben nog nooit geweest maar het lijkt me wel heel leuk! Dus ik zit er wel over te denken om deze keer te gaan *\o/* Maar wat mij het praktischte leek is om met een bus mee te gaan, weet iemand hier of er bussen richting Equitana gaan vanuit noord Nederland (provincie Groningen, mag ook Drenthe zijn)? Dat leek me eigenlijk fijner dan met de auto minimaal 3 uur heen rijden, er een hele dag zijn en ook nog weer 3 uur terug te moeten. Dat heb ik één keer gedaan naar Dortmund voor iets anders en dat vond ik toch niet voor herhaling vatbaar eigenlijk. Dus als iemand tips heeft voor georganiseerde busreizen die kant op vanuit Groningen of Drenthe, hoor ik het heel graag!

Ik ben heel benieuwd wie verder nog van plan is om te gaan! En ik ben ook heel benieuwd naar het programma!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Lamujer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 06:07

Ik ga er weer heen met mijn dochter. Dit wordt mijn 4e of 5e keer. Wij pakken wel een hotelletje de avond ervoor, dat beviel de vorige keer beter dan heen en weer rijden. Zin in! Ik ben ook heel benieuwd naar het programma :j

DPS

germie

Re: Equitana 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 06:39

Meestal ga ik wel, bij de opening om 10 uur naar binnen en rond 2 uur heb je werkelijk ALLES wel gezien als je niet voor shows gaat. De stands zijn sinds corona wel veel minder geworden, en de aanbiedingen zijn verdwenen. Dus ik kijk wel of ik dit jaar nog ga. Want meestal ga ik dan alleen. En het is dan best prijzig geworden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:13

Ik ga al jaren. Aanbod begint inderdaad veel merk te worden en aanbiedingen zijn niet meer heel erg geweldig. Kom geen merkdekjes meer tegen voor een paar euro's. Maar ik kom vooral voor de sfeer en wat demo's. Shoppen is leuk maar alleen als ik echt iets nodig heb, en het er toevallig met korting is, neem ik het mee.

Voor mij is het bijna 2,5 uur rijden dus ik huur meestal een huisje. Dit jaar voor het eerst met een groep vriendinnen. We gaan dan een week een huisje huren en dan 1 keer overdag erheen en 1 keer voor de avondshow. De rest gaan wij lekker vakantie houden. Wij gaan trouwens de laatste dagen. Dat scheelde ruim 400 euro op ons huisje

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide. BEHAALD, WHOOTWHOOT!!!
Tussenstand eind november: 500 km (vanaf nu vooral hele kleine ritjes, vanaf januari ga ik weer actief bijhouden)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:42

Ja leuk!
Ik ga al jaren naar de Equitana, vroeger met de trein en vorige keer voor het eerst met de auto.

Ben het er wel mee eens dat het tegenwoordig minder leuke aanbiedingen zijn, die halletjes boven waren echt geweldig. Ik begreep dat dat te gevaarlijk was. Maar al die kraampjes zijn nooit meer teruggekomen.

Blijft altijd een leuk dagje.

Misschien nog een tip voor de TS.. in eerdere topics kwamen elke keer dezelfde vragen boven (over parkeren, toegangskaarten, mileustickers, winterbanden). Ik denk dat in het topic van 2 jaar geleden in de openingspost al heel veel stond. Misschien een moderator vragen of ze dat toe willen voegen.
Dan kan je daarnaar verwijzen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+11

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:51

Grappig dat mensen op slechts 2.5 uur rijden een huisje nemen. Ik rij tot 4-4.5 uur gewoon op 1 dag heen en weer als ik ergens naartoe wil.
Zo zie je hoe veel verschil er is tussen mensen. Als ik natuurlijk ergens 2 dagen wil verblijven overnacht ik wel, maar voor Equitana is dat absoluut niet nodig.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:58

De eerste jaren reden wij ook op en neer op 1 dag, maar het is zoveel gezelliger om een dagje te blijven en nog een beetje in de stad te shoppen de dag erna. Dus wij boeken vaak een B&B of betaalbaar hotelletje in de buurt of een buitenwijk van de stad en gaan dan dag 1 naar Equitana, 's avonds ergens lekker eten, naar het hotel en de dag erna lekker de stad in en op ons gemakje terug naar NL. Gewoon heel gezellig 2jaarlijks uitje met vriendin.

Parkeren doen we altijd op P10 dat is gewoon het makkelijkste en met die pendelbussen ben je er zo.
Ik heb wel een milieusticker zodat we geen gedoe hebben de dag erna of de route naar onze overnachting.

Vorig jaar niet extreem veel geshopt, maar het is voor ons al heel leuk om rond te neuzen en ik kijk ook graag bij alle voerleveranciers naar nieuwigheden.

Living live the fullest

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:13

Texas02 schreef:
Ik had nog geen topic gevonden over Equitana 2025, dus ik dacht, ik open er zelf maar eentje :D
Het is van 6 t/m 12 maart 2025, het programma wordt geloof ik deze maand bekend gemaakt.

Zijn er mensen die gaan? Ik ben nog nooit geweest maar het lijkt me wel heel leuk! Dus ik zit er wel over te denken om deze keer te gaan *\o/* Maar wat mij het praktischte leek is om met een bus mee te gaan, weet iemand hier of er bussen richting Equitana gaan vanuit noord Nederland (provincie Groningen, mag ook Drenthe zijn)? Dat leek me eigenlijk fijner dan met de auto minimaal 3 uur heen rijden, er een hele dag zijn en ook nog weer 3 uur terug te moeten. Dat heb ik één keer gedaan naar Dortmund voor iets anders en dat vond ik toch niet voor herhaling vatbaar eigenlijk. Dus als iemand tips heeft voor georganiseerde busreizen die kant op vanuit Groningen of Drenthe, hoor ik het heel graag!

Ik ben heel benieuwd wie verder nog van plan is om te gaan! En ik ben ook heel benieuwd naar het programma!

Jeeeee ik ga ook!
Wij wonen dacht ik niet zo ver bij elkaar uit de buurt.
Vanuit Emmen gaat er een bus maar ik rijd altijd zelf, vanaf mij is het zeker ook geen drie uur maar binnen 1,5 uur ben je er zeker wel

ONDERSCHRIFTLOOS

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:17

Als ik ga, dan rij ik ook vanuit Groningen en kan er wel iemand meerijden. Ik ga gewoon met de auto. Stuk sneller dan een bus. En parkeren is prima te doen. Heb een milieusticker, dus kan overal parkeren.
Heb zo'n dag geen haast, dus tot sluitingstijd blijven vind ik prima.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:02

Jaaa, ik ga er ook weer heen!
Is het vaste uitje met een vriendin. We vinden het gewoon hardstikke gezellig om daar een dag samen rond te slenteren en bij de stands en kraampjes te neuzen. Kijken een paar shows, gaan lekker wat eten.

Eerder reden we zelf, maar sinds een paar jaar gaan we met de bus uit Emmen (van Paulien Alberts) mee. Ben je niet helemaal vrij qua tijden maar wij vinden het vooral terug heerlijk relaxed dat we het hele stuk niet zelf hoeven rijden. En het is ook wel gezellig zo'n bus. We moeten vanaf Emmen nog een 45-60 min rijden naar huis.

Ik heb altijd wel een lijstje waar ik naar wil kijken. Maar ook met de prijzen erbij van de ruitersportzaak.
Zodat ik weet dat het ook wel echt een mooie aanbieding is. Zo waren de Myler bitten vorige keer daar duurder dan bij Agradi. Maar heb wel een super mooie en fijne outdoor/waterdichte jas gekocht.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:37

Ik wil toch ook wel weer eens gaan als het lukt.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-24 11:33

Wat een reacties al! Leuk! :j Ik zou dan zowel voor shoppen gaan (uiteraard _O-) als voor de shows, zijn die ook leuk? Of gaan jullie echt alleen voor het shoppen?

Ik snap dat mensen wel gewoon op één dag heen en terug rijden hoor, maar ik ben al vele jaren chronisch ziek (geweest?) en het gaat eindelijk voor het eerst sinds 2005 een heel stuk beter. Maar ik heb nog niet genoeg vertrouwen in mijn lichaam dat ik durf te zeggen dat ga ik ook doen. Want ik wil absoluut geen gevaar op de weg zijn, en stel ik kom er wel heel moe uit, dan wordt dat geen fijne terugreis. Vandaar dat ik een bus zoek die gaat. Want ook nog een overname erbij heb ik wel naar gekeken hoor, maar dat vind ik dan wel weer best duur worden voor even een leuk dagje weg.

Emmen is nog wel te doen misschien, waar vind ik meer informatie over de bud van Paulien Alberts die daar naartoe gaat? Ik las daar in het vorige topic ook al iets over, maar ik vind er verder weinig informatie over.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:17

Jaa ik ga ook! Ik wil met de auto gaan en er overnachten.
Ik ben benieuwd naar het programma :)

Vorig jaar ben ik er een dag ervoor naartoe gegaan. In de ochtend kon ik er toen zo heen wandelen, dat was wel heel fijn!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:24

Texas02 schreef:
Emmen is nog wel te doen misschien, waar vind ik meer informatie over de bud van Paulien Alberts die daar naartoe gaat? Ik las daar in het vorige topic ook al iets over, maar ik vind er verder weinig informatie over.

Op Facebook.
Dat heb ik niet, maar mijn vriendin regelt dat altijd voor ons 2-en.
Dus ik kan je verder helaas niet helpen.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-24 15:51

Als iemand meer informatie over de bus vanuit Emmen heeft hoor ik het graag! :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:30

https://www.deoudemeerdijk.nl/nieuws/ , hier gaat in elk geval 12 maart een bus vanuit Emmen naar de Equitana. Of dat de bus is die hierboven eerder genoemd werd weet ik niet, maar jullie kunnen allicht informeren of je mee kan.

Vanuit stad Groningen gaan er ook Flixbussen naar Essen, maar ik weet niet wat dat kost, waar die stoppen en welke tijden die gaan. https://www.flixbus.be/bus-reisplanner .

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:06

Oh super dat je even een topic aanmaakt, want ik had anders waarschijnlijk niet door gehad dat het volgend jaar al weer is! Gelijk even een berichtje op Facebook gezet wie zin heeft om mee te gaan :D

Voor de Corona ben ik nog geweest en het is gewoon altijd een super leuk uitje. Als het nu minder groot is, of minder koopjes maakt me eigenlijk niet zoveel uit, even er uit en lekker rondneuzen is al hartstikke leuk!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:25

germie schreef:
Grappig dat mensen op slechts 2.5 uur rijden een huisje nemen. Ik rij tot 4-4.5 uur gewoon op 1 dag heen en weer als ik ergens naartoe wil.
Zo zie je hoe veel verschil er is tussen mensen. Als ik natuurlijk ergens 2 dagen wil verblijven overnacht ik wel, maar voor Equitana is dat absoluut niet nodig.

Eerste 3 edities waar ik bij was wel gedaan maar ik had dan altijd de dagen erop een enorme migraine aanval. En vrij vragen (ga altijd doordeweeks) is een beetje drama voor een dag, dus koppel altijd mijn vakantie eraan.

Heb er echt super veel zin in. Behalve het feit dat ik zwaar aan vakantie toe ben :')
Lekker met vriendinnen op stap enz.

Hebben jullie nog dingen waarvoor je echt speciaal gaan kijken?

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide. BEHAALD, WHOOTWHOOT!!!
Tussenstand eind november: 500 km (vanaf nu vooral hele kleine ritjes, vanaf januari ga ik weer actief bijhouden)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:33

Ik ga ook zeker weer! Wordt alweer de 10e editie. Vorig jaar vond ik het iets minder, ook nu de 2e verdieping (met veel koopjes-stands) weg is. Vroeger ging ik vaak 2 of 3 dagen (met overnachting en soms avondshow) maar nu vind ik 1 dag genoeg.

1 dag kun je er wel makkelijk vullen, helemaal als je goed Duits verstaat en de interessante clinics in de grote hal bijwoont. Maar ook in andere hallen zijn genoeg leuke demos.

23 november 2024 EquiDay Masterclass in Ermelo
Kijk mee door de ogen van 4 trainers, leer waardevolle oefeningen en ga naar huis met een hoofd vol nieuwe kennis en plannen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:42

Texas02 schreef:

Ik zou Paulien gewoon ff bellen
Toevallig weet ik van een collega dat vorige week het appje rond ging over de busreis…

ONDERSCHRIFTLOOS

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:46

Ik ga ook, vroeger meerdere dagen, tegenwoordig nog maar 1 dag, maar blijf wel een nacht in Essen slapen, heb geen zin om in 1 dag heen en weer te rijden en wil de andere dag ook nog even naar een paar winkels in Essen :)

Extremely rare and Beyond Compare

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-24 21:26

Alja schreef:
Texas02 schreef:

Ik zou Paulien gewoon ff bellen
Toevallig weet ik van een collega dat vorige week het appje rond ging over de busreis…

Dan moet ik wel een telefoonnummer hebben :+

Bedankt voor de link hierboven, ga ik naar kijken! :)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 05:44

Wij gaan denk ik ook weer! Laatste paar keren met de auto gegaan en dat is allemaal erg goed geregeld met de shuttle bus. Je hoeft dan ook geen milieusticker te halen voor Essen.

Vind het wel jammer dat het veel minder geworden is afgelopen jaren, maar alsnog altijd een leuk dagje uit. Wij komen vanuit Friesland, als iemand een busdienst weet vanuit locatie Heerenveen let me know!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-24 05:57

Waar parkeer je voor de shuttle bus? Buiten de stad? Ik heb wel een milieusticker, maar als ik de drukte van de stad kan vermijden is dat alleen maar een voordeel, mocht ik besluiten wel met de auto te gaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:39

Ja, als je P10 Essen aanhoudt parkeer je buiten de stad en van daaruit gaan de shuttlebussen. Ik vond dat ook erg handig de keren dat ik naar Equitana ging. Of ik deze editie ga weet ik nog niet, dat zie ik tegen die tijd wel.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet