Bonte Joop verschillende en fotoshoots

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Bonte Joop verschillende en fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 18:47

Ik heb Joop nu zo’n 1,5 jaar, hij is gefokt door mijn zus mer1980 op bokt. Hij is begin juni dit jaar 3 geworden.

Zijn eerste fotoshoot was gelijk een afscheidsshoot voor mijn andere paard die ik na 17 jaar in heb moeten laten slapen. Voor het eerst mee naar de soesterduinen hij deed het heel goed. Vond het ook niet erg als hij m’n schimmel niet meer zag. Hij was hier nog geen 2,5.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna mocht hij mee naar een kapelletje, helemaal alleen en gedroeg zich als volleerd model.
Afbeelding

Afbeelding

In de herfst ‘23 zijn we naar het bos geweest, hier was hij echt een draak. Niet stil willen staan en lekker over je heen denderen. Hier hebben we even goed mee geoefend.
Afbeelding

Dit voorjaar zijn we op pad geweest naar de bloesem, ik was zo trots. Nog geen 3 en dan op een redelijk druk fietspad tussen de fietsers, scooters en honden. Hij deed het voorbeeldig
Afbeelding

Afbeelding

Daarna naar mijn favo plekje op de soesterduinen, ik had een grote jurk die ik graag eens aan wilde.
Ik kon hem hier gewoon longeren aan een foto halster en deed braaf z’n ding.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben zijn 3e verjaardag gevierd
Afbeelding

Hij is ingereden door een ruiter en dit was de eerste x op ander terrein.
Afbeelding

2mnd onder het zadel en hij is gezellig mee geweest op vakantie. Ik kon zo opstappen en het bos in rijden. Mijn zoon was mee op z’n mountainbike.
Afbeelding

En als de hei nu zo mooi in bloei staat wilde ik daar ook graag heen.
Afbeelding
Afbeelding

En vorige week mocht hij model staan met bladgoud.
Afbeelding

Ik ben mega trots op m’n puppy, hij doet het allemaal zo goed. Ik doe het super rustig aan en eigenlijk gaat alles spelenderwijs.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Bonte Joop verschillende en fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:00

Wat een super knap paard! <3
Mooie aftekeningen!

Wat zijn je plannen met hem?
Die foto met jou in die grote jurk is echt prachtig!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 19:09

Dank je wel <3

Ik wil een poging gaan wagen in de dressuur, maar eigenlijk vooral genieten en leuke dingen doen. Naar het bos en misschien wat lage sprongetjes maken (ik ben geen held)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:14

Wat een mooi dier! Hij is ook echt super braaf zeg. Maar het allermooiste vind ik de foto met de jurk, zó gaaf :~ Die kleur is echt prachtig in het geheel. Veel plezier met hem!

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:45

Een woord: prachtig <3

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:55

Wat een prachtig paard Thirza en wat een mooie foto’s. Vooral die eerste met Deus is erg mooi. Je bent een prachtig persoon. En natuurlijk het roze halster met halstertouw :) Ik koester de mooie foto van Deus met mijn mustang ook nog steeds en staat altijd als achtergrond op mijn laptop :)
En mocht je ooit een keer een foto met deze jurk willen maken, mag je hem lenen :) Hij is van dieprood zijde.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:15

Wat een leuk paard! En hele mooie foto's!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:18

Wat een prachtige foto's!! Dankjewel voor het delen. Ik vind ook vooral de foto van jou in de groene jurk echt prachtig! Wat leuk dat hij is gefokt door je zus, speciaal voor jou? Of ben je later verliefd geworden?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:46

Wat een mooi dier, heel aansprekend.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:53

Jaaa, knappie!en hij is zo braaf.
Wat je nu al allemaal met hem gedaan hebt maakt hem alleen nog maar makker.
Ik blijf dol op de knappe man <3

Btw.... De meeste Ceasar's kunnen goed springen;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:07

Prachtige foto's en hij kijkt ook echt heel vriendelijk en relaxed! Geniet lekker veel van elkaar!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:52

Wat een prachtige foto's van jullie samen.

Aangezien ik zelf ook twee bonte paarden heb ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:58

Wat een knapperd. En zo braaf ook, ongelooflijk. Je moet van goede huize komen om hem te laten schrikken. Mooie foto’s hoor!

Dieselpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:11

Prachtig paard! Fijn dat hij zo braaf is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:31

Wat een prachtige foto's en zo braaf!!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 07:31

Wat een leuke reacties en zelfs uitgelicht en op het verhaal van bokt op insta, echt leuk <3

Yavanna, wat leuk om te lezen dat je de foto’s nog steeds gebruikt met Deus, dat was ook echt een fantastisch paard <3
Gaaf die jurk, ga hem onthouden!

Suusje1986, mijn zus heeft een kleinschalige bonte sportpaarden fokkerij. Ze had gehoopt dat Joop een merrie zou zijn om door te gaan met fokken. Maar een hengstje moest weg hij heeft langer te koop gestaan zijn ook een aantal mensen geweest maar ze wilden hem niet omdat hij stekelharig is in zijn zwarte vlekken en dus niet effen zwart is. Ik vind het juist leuk!
Maar toen ik doorhad dat mijn schimmel nooit meer goed zou herstellen zijn we om de tafel gegaan.

Natas, je kan altijd eens langs komen om hem in het echt weer te bewonderen/knuffelen.
Haha ja dat springen := ik heb dat nooit echt zo gedurfd, de afwisseling lijkt me voor hem echt leuk maar 30/40cm is mij hoog genoeg :o

Pinto_1 het is een ceasar ter linden x rubinson x balzflug x nocturn als ik het goed zeg

Suzanne, je gelooft het bijna niet maar hij kan echt schrikken, gebeurt niet vaak en er gebeurt ook niet heel veel maar hij kan het echt 8-) :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 07:53

Jullie zijn zo knap samen <3 ik had mij geen beter plekje kunnen wensen voor hem. Zadelmak geboren, röntgen perfect een lekkere stal met uitloop en een baasje die stapelgek op hem is. Daar doen we het voor.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:14

Thirza schreef:
Wat een leuke reacties en zelfs uitgelicht en op het verhaal van bokt op insta, echt leuk <3

Yavanna, wat leuk om te lezen dat je de foto’s nog steeds gebruikt met Deus, dat was ook echt een fantastisch paard <3
Gaaf die jurk, ga hem onthouden!

:j

Deus was echt een prachtig lief paard, inmiddels heb ik de auto ook niet meer. Heb nu een scheepje er voor in de plaats waar ik mee vaar en op woon.
Maar Joop is echt erg leuk. Ik vind dat stekelharige juist wel leuk :) Ben benieuwd naar jullie vorderingen samen