Ten eerste heb ik weer een overwinning behaald met Ivy. Ik vind het zelf heel erg spannend om met haar naar het bos te gaan, omdat we daar best wat nare dingen hebben meegemaakt (steigeren en bijna achterovervallen en dat soort zaken). Zij is ondertussen over het algemeen veel braver, maar ik heb heel veel moeite om die spanning los te laten. Ondanks dat is het me toch weer gelukt om daar overheen te komen voor een keertje.
Toen we het terrein af reden, ging ze helaas wel staken (omdat ik zo enorm veel spanning had en geen leiding kon geven) en toen kreeg ik een paniekaanval. Gelukkig hebben mijn stalgenootjes me toen gered en heb ik uiteindelijk zelfs twee stukjes gedraafd. Supertrots! (En uiteindelijk vond ik het zelf leuk

En dan door naar de training met Shan. Daar gaan we ook steeds heel veel vooruit, met begeleiding van een heel lieve bokker.
Toen ik deze training aankwam, had de lieve bokker (die heel graag anoniem wil blijven) net het touwhalster en leadrope aangedaan in de stal (waarom het waard is om dit te vermelden, is dat verder niemand behalve ik en zijn ouder verzorger Shan kan pakken. Daarom ben ik hier al zo blij mee). Het plan was om deze training meteen het zadel erop te leggen na het poetsen, zonder eerst de friendly game te doen, omdat het de vorige keer erg goed ging. Natuurlijk was poetsen wel belangrijk.

Daarna heeft ze de singel over de billen gelegd en het zadel opgelegd en de singel vastgemaakt. Dat ging erg goed. Hij ging maar één keer even in zijn achteruit. Toen probeerde ze hem naar voren te vragen met een snoepje, maar dat wilde hij niet. Daarom even met het touw weer naar voren gevraagd. Tijdens het aansingelen wel weer even geholpen door hem op vier benen te zetten (wanneer Shan veel spanning heeft, heeft hij de neiging om zijn gewicht van een af te halen en te stoppen met aarden).

Daarna zijn we naar de bak gegaan. Rechtsom op de cirkel in stap gezet.

Tussendoor steeds even naar binnen gevraagd, laten halthouden en daarna weer verder gegaan. Na een aantal keer daarna ook linksom laten gaan.

Het ging erg hard regenen. Daarom ging hij uit zichzelf draven, maar toen nam de lieve bokker hem gewoon weer terug naar de stap. Ook nu weer een aantal keer naar binnen gevraagd met halthouden.

Beide kanten op ook een drafje meegenomen.

We bleven steeds het naar binnen vragen en halthouden meenemen.
Shan gaat steeds meer vooruit en dat is heel leuk om te zien.
Tips en reacties zijn altijd welkom! Bedankt voor het kijken!