Helaas moet ik waarschijnlijk een van mijn twee pony's heel binnenkort laten inslapen omdat ik haar niet meer pijnvrij krijg.
Nu zit ik met het probleem dat haar vriendinnetje, Lizzy, dan alleen achterblijft en moet ik dus op zoek naar een vriendje voor haar op korte termijn.
Zelf een nieuwe pony aanschaffen zie ik op dit moment niet zitten.
Ik heb al een bericht op facebook geplaatst en vrienden geïnformeerd maar gezien de korte termijn wilde ik hier ook graag om tips en suggesties vragen.
Het gaat om een heerlijk rustige 24/7 buitenplekje op privé terrein in Vianen (Uttecht) waarbij alles ingericht is op kleine pony’s. Er zijn twee schuilstallen (7x5 meter en 7x2 meter) met zowel binnen als buiten hooiplekken, beide stallen hebben rondom een pad liggen (grotendeels verhard) waardoor een soort 8 gevormd wordt. Daarnaast hebben ze altijd beschikking over een (vrijwel altijd droge) zandpaddock. Op dit moment hebben ze daarnaast continue beschikking over een klein stukje weiland en mogen ze regelmatig even op de grote wei.
Lizzy is een sociale mini merrie van 90 cm groot, die graag kriebelt en samen hooi eet met een andere pony. Af en toe heeft ze wel behoefte aan haar eigen ruimte waardoor een pony die enorm onder de indruk is van een boze blik waarschijnlijk minder passend is.
Mijn huidige verzorgsters zouden het heerlijk vinden als het toekomstige vriendje ook lekker geborsteld mag worden. Daarnaast gaat de voorkeur uit naar iemand die graag met positieve bekrachtiging werkt.
Eigenlijk sta ik open voor alles verder, ik wil vooral heel graag dat Lizzy gewoon een fijn vriendje heeft en de rest kan vast geregeld worden.
Heeft iemand nog tips of suggesties?
Foto van het huidige duo: