Pony meten voor BB/impuls wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjebeefje

Pony meten voor BB/impuls wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 10:59

Hoi!
Ik wil in het voorjaar van 2025 beginnen met BB wedstrijdjes met mijn pony. Een manege bij mij in de buurt organiseert namelijk regelmatig meet momenten. Mijn pony is 7 jaar en 1.45 hoog (kruising haflinger en kwpn.) Ik las op de website van de KNHS dat wanneer je je pony wilt uitbrengen op wedstrijd, je die jaarlijks tussen 1 januari en 1 april moet meten.
Ik vraag me af of dit ook met BB/impuls wedtrijden moet?
En zo ja, kan je dit zelf doen, of moet er iemand komen om te meten?

Ik kan het antwoordt helaas niet vinden op internet, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Xx.

(hopelijk staat dit in het goede onderwerp :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:16

Sowieso mag je dat niet zelf doen, maar moet door officiële meter gebeuren. En als het nog nooit gebeurd is en dus niet in het paspoort staat moet het voor de 1e start gebeuren, buiten dat termijn om per jaar.

Maar eigenlijk hangt het van jouw leeftijd af. Ben je onder de 18 moet je dat meten dus in orde maken. Ben je boven de 18, dan niet want dan is jouw pony gewoon een paard. Een volwassenen start altijd bij de paarden en maakt de stokmaat dus niet uit.

https://knhs.nl/reglementen/discipliner ... e-b-impuls

Hier staat het verder. Het meten en inenten moet dus ook bij impuls enzovoorts.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:10

Vaak organiseren maneges en ponyclubs in het begin van het jaar wel dagen waar je officieel kan laten meten. Zij regelen dan dat die dag een official van de KNHS aanwezig is. Misschien doen sommige pensionstallen dat ook? Informeer eens bij jou in de buurt of dat is, en of je daar bij kan aansluiten?