Citaat:
Op 2001-09-29 19:58, schreef Missy:
ik bedoel,me paard is hard in zijn mond.Dus toen ik begon was het veel druk zetten en flink drijven.
Ik hoop dat je met 'druk zetten' niet hetzelfde bedoelt als terugtrekken of je hand vastzetten en hem er met brute kracht doorheen trekken! Je hand moet altijd blijven ademen, je paard moet er als het ware tegenaan lopen, je paard komt naar je hand toe, niet jouw hand naar je paard toe.
Trouwens, geen enkel paard is hard in z'n mond, er moet wel heel erg aan gesjord met erg groffe bitten zijn wil 'ie eelt op z'n lagen krijgen, ik denk eerder dat je paard je gewoon niet begreep en dat je hem door hem dusdanig op te sluiten dat hij geen kant mee op kon, behalve naar beneden, op de een of andere manier duidelijk gemaakt hebt wat de bedoeling is, hij snapt het nu, dus hoeft er niet meer zoveel 'geweld' (niet letterlijk bedoeld!) aan te pas te komen.
Ik vind het netjes dat je hem nu voor elkaar hebt hoor, geen kritiek op jou, maar ik krijg altijd een beetje jeuk van opmerkingen als 'hard in de mond' of 'druk zetten'.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-09-29 21:18 ]</font>