Ten eerste heeft een stalgenootje haar verzorgd en ik was heel trots, omdat ze (relatief) braaf was. Het kan zijn dat je haar op filmpjes trouwens ziet hoofdschudden, daar is ze al voor behandeld door dierenarts en fysio en de conclusie is dat ze waarschijnlijk bij een ziekte een klap op haar evenwichtsorgaan heeft gehad, maar ze heeft er weinig last van, dus commentaar daarop is niet nodig

Ze genoot daarnaast heerlijk op de wei.
En waar ik heel trots op ben, ik heb voor de eerste keer les gehad op vreemd terrein! Bij een stal in de buurt. We hebben Ivy eerst even laten kijken naar de trailer. ze was heel nieuwsgierig, dus dat was heel goed. Daarna even kort gepoetst en geladen. Dat ging supersoepel. Ze bleef iets achterop staan, maar de persoon die mij hielp kon haar rustig wat naar voren duwen. Ze vond het heel spannend, maar was wel heel braaf. Ook met het rijden deed ze het goed. Toen we daar aankwamen, wilde ze meteen heel hard lopen, dus toen hebben we wel even de ketting eraan gedaan. De persoon die mij hielp heeft met haar gestapt aan de hand tot ze wat rustiger was. Daarna opgezadeld op de parkeerplaats en door de persoon die mij hielp gelongeerd in de overdekte longeerbak. Ze keek veel om zich heen en was veel aan het hinniken, maar deed het goed. Alle gangen meegenomen en ook geoefend met doordraven en rustig draven.

Daarna zijn we naar de binnenbak gegaan. De persoon die bij hielp heeft eerst daar gestapt met haar aan de hand en daarna ik ook, met wat grondwerk erbij, zodat ze beter ging focussen in plaats van steeds hinniken. Daarna heb ik les gehad. Dat was heel fijn! We zijn begonnen met stappen erop terwijl de lesgever Ivy vast had. Op het hinniken na was ze best rustig.

Een klein drafje gedaan aan de lijn, maar ze was superbraaf. Dus toen zijn we los gegaan en echt gaan rijden. Ik heb zelfs dingen geleerd, dus dat was supertof. Het ging echt enorm goed! Ze ging uiteindelijk super lopen.
Ik was eigenlijk zonder verwachtingen gegaan, dus het was zo vet dat ik gewoon in één keer zoveel bereikt heb!
Tot slot heb ik ook weer een keer balkjesles gehad, waar Ivy ook weer super fijn van werd.
Disclaimer: de laatste keer kreeg ik feedback dat Ivy wat te dun was. Let op dat deze foto's kort na de vorige foto's zijn gemaakt. Ondertussen is ze al weer mooi bij gekomen en hoeft ze van de fysio niet meer te krijgen. Daarnaast heb ik zelfs een dressuurzadel gekocht! Maar daarover later meer.
Bedankt voor het kijken! Reacties en tips zijn altijd welkom!