Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat ik een paard niet meer zal verzekeren. Je kunt beter zelf geld apart zetten voor een eventuele situatie. Je bent anders alleen voor de portemonnee van de verzekeraar aan het sparen.
Zoolgangster schreef:Shenavallie schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat ik een paard niet meer zal verzekeren. Je kunt beter zelf geld apart zetten voor een eventuele situatie. Je bent anders alleen voor de portemonnee van de verzekeraar aan het sparen.
Wat je bij kleine huisdieren ziet, is dat de behandelingskosten duurder worden, naarmate het verzekeren van huisdieren meer de norm wordt. Het werkt twee kanten op: je vindt de rekeningen duurder worden, dus je verzekert je huisdier. Doordat je huisdier verzekerd is, zeg je sneller ja tegen een voorgestelde behandeling, maar doordat meer eigenaren met een verzekering sneller ja zeggen tegen een voorgestelde behandeling, wordt de verzekeringspremie hoger, en/of de voorwaarden om uit te keren worden aangepast... Ook de dierenartsen zullen duurdere behandelingen sneller voorstellen, omdat "de verzekering betaalt".