Upate auto´s door de omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Upate auto´s door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 11:25

Voorgaande topics over dit onderwerp:

[VVDD] Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

[VVDD] Toch weer een auto door de omheining.

Korte samenvatting: Er loop een landweggetje (voorheen onverhard) langs een deel van mijn land, en daar zit ergens een enorm scherpe bocht in. Het hele weggetje is bochtig en je mag er maar 40 km per uur, maar veel te veel autos rijden veel te hard en halen dan de bocht niet (of zien hem helemaal niet) en schoten dan door mijn omheining.
Een oplossing was lastig omdat er daar ook een hek is dat gebruikt wordt door tractors en pick-up trucks. er kon dus geen vangrail ofzo komen.
Nu zijn er twee bergen zand voor gelegd, haaks op elkaar, met ruimte ertussen voor verkeer dat het hek gebruikt.
Meteen na de aanleg is er al een auto in gevlogen en nu wéér en deze is er bijna overheen gegaan, dus kun je nagaan hoe hard die is gegaan!
Het is onbegrijpelijk, want als je de weg niet kent, ga je toch niet hard, en als je de weg wél kent, weet je dat die bocht daar zit en ga je toch ook net zo hard?

Ik ben heel blij met mijn bergen. In het voorjaar staan ze vol met bloemen en er zijn cactea op geplant, dus er komt uiteindelijk nog hogere bescherming.

Afbeelding

Op deze video is de situatie goed te zien: https://www.youtube.com/watch?v=7OwSea-auYk

Moest het even kwijt dat er dus weer een auto in gevlogen is. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo onverantwoordelijk rijden op landweggetjes. Ik durf al jaren mijn honden er niet meer uit te laten en te paard voel ik me ook niet superveilig, in de zin dat ik steeds zit te luisteren of er een auto aankomt als ik bij een bocht ben en zorg dat ik er dan doorheen ben en goed zichtbaar, want ze snijden bochten ook nog eens enorm af.

pmarena

Re: Upate auto´s door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:31

Ja het blijft toch prijs hè bij je :(:)

Kijk allereerst is het natuurlijk idioot om ze onverantwoord te rijden.
Maar ik kan me er daarnaast ook wel iets bij voorstellen met al dat grijzige geheel dat men niet ziet dat er een bocht is. Mensen zouden tegen iets aan moeten kijken dat ze afschrikt, waardoor de bocht beter zichtbaar / aangekondigd wordt.

Wel fijn dat die zandhopen in ieder geval jouw hek en knolies een beetje beschermen +:)+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:36

Als een bult modder neerleggen verder gebruik niet in de weg staat, waarom dan niet een paar reflecterende pijlborden op die bulten aanbrengen? Verkeersborden.
Dat vergroot de zichtbaarheid enorm.

Je wilt niet dat je een keertje daar komt en iemand heeft zichzelf kapot gereden op die bocht. Wil je niet meemaken....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:45

Die reflectoren helpen helemaal niet als ik het me goed herinner is TS met reflectoren, wit lint, witte lakens etc in de weer geweest. Maakte niks uit.

Blij dat die bulten je paarden veilig(er) houden TS. Maar het blijft een bizarre situatie.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:47

Ja of met witte verf een lijn op de buitenrand verven. En een eind van tevoren dan ook iets verven waardoor men gaat opletten/ vaart minderen. Alleen het lijkt wel een soort grint oid ipv asfalt. Dus dan kan verven misschien niet.

Maar ja je wil ook geen ongelukken op je terrein of de paarden ontsnapt hebben rondlopen lijkt me. Het is blijkbaar nodig de bocht duidelijker aan te geven.
Een verkeersbord is misschien moeilijk aan te komen maar misschien kan je ook zelf iets maken van hout met reflecteren plakband ofzo.

Ik lees nu bovenstaande reactie. Dan vraag ik me af, is de weg van jezelf? Want dan zou je misschien een soort heuvels op de weg kunnen maken een eindje voor de bocht. Zoals hier in NL die heuvels bestaan om tempo eruit te halen. Maar dan van zand/grint?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 12:10

Ik ben al meerdere keren naar de gemeente geweest voor meer borden en later voor verkeersdrempels, maar ze doen niets. Er zijn wel witte lijnen gekomen. (Die zijn voor het meeste al weggesleten).
Er staan al borden voor alle bochten dat er een bocht aankomt. Ik heb er ook al reflectors gehad die oplichtten als een kerstboom en lakens die je vanaf de bocht ervoor kon zien en dat hielp ook niet.
Het probleem voor velen is dat de bocht veel scherper is dan ze verwachten, hij is scherper dan 90º.
Anderen gaan gewoon veel te hard op het korte rechte stuk ervoor en kunnen niet meer remmen.
Maar nogmaals, je mag er 40!

Als iemand zichzelf kapot rijdt, heeft die het helemaal aan zichzelf te danken. Er had ook een ravijn kunnen liggen of dikke boom kunnen staan (een boom naast de berg is ook meerdere keren geraakt)! En de berg zand is beter dan een kei of betonnen paal, zou ik zeggen. Ik moet mijn paarden beschermen en heb nul komma nul medelijden met mensen die onverantwoordelijk rijden.

Op google maps kun je zien hoe scherp de bocht is, maar ook hoe kort de "aanloop" erheen is en dat er bochten voor zitten. De bocht ervoor wordt ook wel eens uitgevlogen, maar ik geen paarden meer aan de overkant van de weg staan (het stuk waarvan je een deel onderaan de foto kunt zien), die omheining is op diverse plekken al plat gereden!
Afbeelding

De weg is niet van mijzelf. Het was vroeger een zandweg, niet doorgetrokken en alleen voor tractoren om op de landerijen te komen, daarna is het doorgetrokken tot een andere weg (richting stranden) en is er gravel op gekomen(daar zaten heel veel gaen in dus niemand reed hard), en sinds een jaar of 9 is het geasfalteerd en een racebaan geworden. Er zijn tegenwoordig ook veel bed en breakfast plekken verderop in de bossen verborgen en dus meer toeristen die over de weg gaan ,plus vrachtwagens die bij de bouw van nog meer toeristenslaapplekken betrokken zijn.

Niet te vergeten dat in de weekeinden deze weg door jongelui als leuke race baan wordt gezien en die opzettelijk hard rijden, driften in bochten etc.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:18

Dat is echt een scherpe bocht, helaas heb ik geen tips voor je.

Maar misschien kan de politie af en toe in het weekend controleren op snelheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:37

Wat een maloten he!? Ik snap je frustratie.
Hier rijden ze ook full speed op het weggetje. Ik houd mijn hart soms vast als ik een tractor zie naderen en zijn tegenligger gewoon vol gas blijft door jagen omdat hij dat nog niet kan zien door een begroeid bochtje. Gaat vaak maar net goed.
Ik zie het vanuit mijn rijbak.

Onze poort is altujd gesloten. Onvriendelijk ja maar wil niet dat mn 3 hondjes gaan scheumen op de weg...
Buiten gebied heeft niet zo veel prioriteit bij gemeentes lijkt wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:39

Ik heb niet alles gelezen hoor,maar kun je geen paaltjes met van dat reflecterende spul (verf)er op neerzetten?
Als de autolichten er dan op schijnen zie je de bocht beter.
Ik woonde vroeger in een dorp met ook zulke bochten in landweggetjes en daar deden ze dat dan.
Ik had het idee dat dat wel hielp.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:49

ellepel schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor,maar kun je geen paaltjes met van dat reflecterende spul (verf)er op neerzetten?
Als de autolichten er dan op schijnen zie je de bocht beter.
Ik woonde vroeger in een dorp met ook zulke bochten in landweggetjes en daar deden ze dat dan.
Ik had het idee dat dat wel hielp.

Reflectoren hielpen in verleden al niet.

Gemeente doet ook niks.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:00

Ja ik had later terug gelezen en toen zag ik het inderdaad.
Ja jammer,balen -O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:03

Op deze video (direct na de vorige gemaakt, voorbij de bocht dieje onderin de foto kunt zien en dan richting omhoog op de foto, want huiswaards) kun je zien dat er wel ooit witte lijnen getrokken zijn, maar omdat auto´s elkaar op deze weg niet gewoon kunnen passeren en dus regelmatig aan de kant moeten voor tegenliggers, is het meeste wel weggesleten.

https://www.youtube.com/watch?v=8vottHeeKbg

@Popstra ik zie dat jij precies weet hoe het er aan toe kan. Je houdt je hart vast, soms.
De bosjes die ik bij de bocht ervóór had zijn weggehaald en dat helpt wel, want die bocht was doordat het onoverzichtelijk was (land ligt daar hoger dan de weg, dat helpt ook al niet) ook gevaarlijk. Er gebeuren nog steeds aanrijdingen, trouwens, maar omdat mijn land daar dus hoger ligt, heeft het geen gevolgen voor mijn omheining die ook een meter verder van de weg is gezet toen hij een paar jaar geleden vernieuwd werd.
Te paard kan ik gelukkig, omdat je dan hoog zit, de bochten goed overzien en zorgen dat ik er niet in ben als er verkeer aan komt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:16

Groot wit kruis er op met getal en woord doden in portugees en dan bordje er onder op de grond met auto's in portugees er op? Niks aan gelogen, maar misschien schrikken ze dan eindelijk eens.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:27

Misschien wat raar maar zou een spiegel neerzetten bij die bult wat doen? Op sommige plekken weet ik dat ze spiegels gebruiken om de hoek goed te kunnen zien. Maar wellicht helpt het ook met snelheid minderen? Je ziet jezelf daarwerkelijk dichtbij komen dan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:58

Op deze kaart is de situatie duidelijk te zien. Dan kun je zien hoe landelijk het is en dat mensen, behalve de boeren, er feitelijk niks te zoeken hebben. Nu mag je er als toerist natuurlijk best komen, maar respecteer waar je bent, geniet van je omgeving en race niet zo?

Gele lijn zit op de omheining om mijn land (land zelf is nog wat groter), hoewel ik de grillige lijn aan de rechterkant rechter heb getrokken.
De roze lijn is de weg,
groene pijl wijst naar de scherpe bocht en
de aqua pijl naar mijn huis.
Mijn paarden lopen op het begin stuk, er is omheining die het deelt (witte lijn).
Daarachter is op het moment aan een man met schapen verhuurd.

Afbeelding

Een spiegel lijkt me te gevaarlijk en verboden om zelf te plaatsen, een wit kruis is een idee, maar ik vrees dat het gestolen wordt, evenals de reflecterende vestjes, spook etc die ik er al eerder heb aangebracht. Want behalve wegpiraten heb ik ook te maken met dieven. Mijn schrikdraad apparaat is ook al eens uit het land gestolen. Ik heb geen zicht op het land daar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:09

En iets op de straat verven op de grond?
Met lichtgevende verf ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:25

ellepel schreef:
Met lichtgevende verf ?

Dat wordt, naar mijn weten, gezien als vandalisme. Dit is een openbare weg.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:39

Wat vervelend TS...
Ben je al in gesprek geweest met de gemeente? Hier hebben ze op vele verzoek hobbels op de weg geplaatst. Mensen reden hier ook ontzettend hard en er is vaak een aanrijding geweest.
Hobbels waren helaas wel te laat aangezien er vorig jaar een dodelijk ongeluk is geweest... Hierna zijn wel eindelijk de hobbels geplaatst. Op een weg zoals die bij jou is het ook wachten op een dodelijke afloop zo te zien, tenzij de gemeente er dus iets aan wilt doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:51

Ja, ben al diverse keren bij de gemeente geweest. Maar omdat het niet binnen de stad is, belandt het is een lade. Ik heb ook als eens om een straartnaam gevraagd voor de weg,
makkelijker met bestellingen, nu moet ik steeds mijn telefoonnummer aan wildvreemde bezorgers en bedrijven geven om te kunnen bellen waar het precies is,
maar zelfs dat kon niet. Kon het bij de overheid proberen. Nou die heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan een landweggetje.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:01

Zo te zien loopt de weg door jou land heen? Kan je de weg dan niet rechtdoor trekken en drempels laten plaatsen. Heb je alleen meer land aan je huiskant dan aan de andere kant van de weg als je mij snapt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 15:16

Dat zou ik wel willen, maar dat moet door de planning en dan moet het weer bij de overheid vandaan komen, en nogmaals, die geven natuurlijk niet om een klein landweggetje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:30

Je mag niet zomaar drempels plaatsen. Helemaal niet in buiten gebied waar veel landbouw werktuigen over de weg komen.

Rallys die gehouden worden gaan hier ook zo pokke hard! Recht stuk dus hup even extra tijdwinst boeken.
Grote pickup trucks ook loeihard. Die kunnen de boel nog aardig overzien omdat ze hoger zitten.
Er liggen hier vaak dode katten en hazen. Die maken geen schijn van kans.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:38

ellepel schreef:
Met lichtgevende verf ?

Dat klinkt an sich wel als de potentieel meest effectieve oplossing.
Een stuk voor die scherpe bocht al oplichtende pijlen op de weg in de vorm van die bocht, als "let op scherpe bocht" - signaal.

Jammer dat zoiets niet te regelen lijkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:52

Kirrietje schreef:
Wat vervelend TS...
Ben je al in gesprek geweest met de gemeente? Hier hebben ze op vele verzoek hobbels op de weg geplaatst. Mensen reden hier ook ontzettend hard en er is vaak een aanrijding geweest.
Hobbels waren helaas wel te laat aangezien er vorig jaar een dodelijk ongeluk is geweest... Hierna zijn wel eindelijk de hobbels geplaatst. Op een weg zoals die bij jou is het ook wachten op een dodelijke afloop zo te zien, tenzij de gemeente er dus iets aan wilt doen.

Nee, die hobbels zijn er gekomen omdat er een dodelijk ongeval is gebeurt. Je weet wel, kalveren en putten.

Ik vrees dat het bij Lusitana ook eerst moet gebeuren voordat al haar vragen en klachten echt serieus genomen worden.
Racende jeugd stopt niet tenzij ze zich dood rijden.

Lusitana schreef:
Dat zou ik wel willen, maar dat moet door de planning en dan moet het weer bij de overheid vandaan komen, en nogmaals, die geven natuurlijk niet om een klein landweggetje.

Precies dat, totdat er doden vallen. Dan heb je kans en hoe "belangrijker" de verongelukte automobilist, hoe groter de kans. Zo werkt het helaas.

Ik hoop voor je dat jij niet degene bent die die verongelukte automobilist vindt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 20:25

Kan ik wel tegen, hoor. Ik ben 63 en al zoveel leed gezien.
Maar in principe kunnen ze zich niet doodrijden op die bult. De eerste die ertegenaan ging had niet eens geremd en het zand gewoon enorm verplaatst. Dat is natuurlijk het verschil tussen zand en een muur.