[VVDD] Voor de zoveelste keer een auto door de omheining
[VVDD] Toch weer een auto door de omheining.
Korte samenvatting: Er loop een landweggetje (voorheen onverhard) langs een deel van mijn land, en daar zit ergens een enorm scherpe bocht in. Het hele weggetje is bochtig en je mag er maar 40 km per uur, maar veel te veel autos rijden veel te hard en halen dan de bocht niet (of zien hem helemaal niet) en schoten dan door mijn omheining.
Een oplossing was lastig omdat er daar ook een hek is dat gebruikt wordt door tractors en pick-up trucks. er kon dus geen vangrail ofzo komen.
Nu zijn er twee bergen zand voor gelegd, haaks op elkaar, met ruimte ertussen voor verkeer dat het hek gebruikt.
Meteen na de aanleg is er al een auto in gevlogen en nu wéér en deze is er bijna overheen gegaan, dus kun je nagaan hoe hard die is gegaan!
Het is onbegrijpelijk, want als je de weg niet kent, ga je toch niet hard, en als je de weg wél kent, weet je dat die bocht daar zit en ga je toch ook net zo hard?
Ik ben heel blij met mijn bergen. In het voorjaar staan ze vol met bloemen en er zijn cactea op geplant, dus er komt uiteindelijk nog hogere bescherming.

Op deze video is de situatie goed te zien: https://www.youtube.com/watch?v=7OwSea-auYk
Moest het even kwijt dat er dus weer een auto in gevlogen is. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo onverantwoordelijk rijden op landweggetjes. Ik durf al jaren mijn honden er niet meer uit te laten en te paard voel ik me ook niet superveilig, in de zin dat ik steeds zit te luisteren of er een auto aankomt als ik bij een bocht ben en zorg dat ik er dan doorheen ben en goed zichtbaar, want ze snijden bochten ook nog eens enorm af.