Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Siamsmeesje schreef:Er bestaan al twee HK-topics met precies wat jij wilt. Dit is de meest actieve https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2103259, de andere kan ik niet zo snel vinden, maar wordt in dit topic een paar keer genoemd.
Veel plezier met sparren!
joyce83 schreef:Excuus TS, ik meende idd dat de topics ook wel waren voor verkopers. Maar het is idd vooral vanuit kopers.
MyWishMax schreef:joyce83 schreef:Excuus TS, ik meende idd dat de topics ook wel waren voor verkopers. Maar het is idd vooral vanuit kopers.
Het huiskamer topic was ook voor verkopers hoor. Daar mag je juist ook paarden aanbieden en dingen bespreken over paard wat je te koop wol aanbieden, omdat het in de hk staat. Er zijn daar altijd verkopers geweest die advies vroegen en mee gepraat hebben.
c_alsemgeest schreef:MyWishMax schreef:Het huiskamer topic was ook voor verkopers hoor. Daar mag je juist ook paarden aanbieden en dingen bespreken over paard wat je te koop wol aanbieden, omdat het in de hk staat. Er zijn daar altijd verkopers geweest die advies vroegen en mee gepraat hebben.
In bovenstaande mag je inderdaad ook aan bieden en zijn er meer tips voor verkopers.
Er was ook ooit een kopen/verkopen hk topic, maar die is jaren geleden een uitgestorven
Selina schreef:Is er al een soort HK topic waar mensen samenkomen die hun paard te koop zetten?
Ik heb best wat vragen en lijkt me fijn om met mensen te sparren.
Zo nee. Dan begin ik hier gewoon.
Laten we er geen verkapte advertentie van maken, maar focussen op de ervaringen en onze gevoelens.
Ikzelf zit met de volgende vragen:
- Plan je meerdere bezichtigingen in en zo ja. Als de eerste het paard wil, zeg je dan de rest af?
Ja, maar ben daar wel eerlijk en transparant in.
- Wanneer is erbij jullie ruimte om te onderhandelen. Tijdens de eerste keer kijken? Na de keuring?
Nadat iemand besluit het paard te willen hebben komt er vaak een bod of ze gaan akkoord met de vraagprijs en daar zit vaak bij besproken of een paard nog gekeurd moet worden en wat voor hen acceptabel is.
- Wie betaalt bij jullie de keuring?
Voor mij was dit altijd, goedkeur koper, afkeur verkoper maar tegenwoordig schijnen kopers alles te moeten betalen.
- Selecteren jullie ook op het juiste baasje? Dus zeggen jullie dan na een bezichtiging dat je het zelf niet ziet zitten?
Ja, vaak gaan kopers er ook over nadenken en dan kun je dat zelf ook doen..bij geen goed gevoel kan er dan bij het contact er na aangegeven worden dat het geen match lijkt plus onderbouwing.
Ik zit nu vooral nog in het praktische stuk en minder het emotionele stuk. Denk dat het pas echt wordt op het moment dat de eerste kijker langskomt..
Zonnetje81 schreef:Nou 100den reacties dan doe je iets fout. Je vraagt te weinig en/of hebt een goedkoop paard aan te bieden.
Gebruikers op dit forum: idje, ikkedus, JorineV, maitestar23, marsyl, senna21 en 18 bezoekers