Lease paard zoeken, hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannah742190

Lease paard zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 12:50

Haii, mijn ouders vinden het een slim plan om naar een lease paard of pony te zoeken, waar ik ongeveer 2x per week naartoe kan en kan rijden. Nou zijn er natuurlijk maneges in de buurt en rijd ik ook op een manege, maar de meeste bieden het niet aan. Ik was gisteren gaan kijken naar een verzorgpony, maar dat vond ik toch niks, omdat het 2 shets waren. Ik zoek toch iets meer uitdaging en vind het dus leuker om iets te betalen, maar dat ik dan wel wat meer keuze heb, en dus ook kan rijden. Onderweg naar die verzorgponys zag ik ontzettend veel boeren met paarden, en ook gewoon kleine stalletjes. Is het een idee dat ik flyers in brievenbussen doe met deze vraag naar een leasepony of paard? Of gaat dat niet werken?
hebben jullie nog andere tips?

larissa96

Re: Lease paard zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:37

Heel veel verzorg en/of leasepaarden worden aangeboden op Facebook. Voor bijna elke regio is er tegenwoordig wel een Facebook groep met "bijrijdpaard..." voor mijn omgeving heb je er bijv. al 3.

Ik zou daar lid van worden en eventueel zelf een oproepje plaatsen dat je zoekende bent!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:38

Ik denk dat flyers bij een boer in de brievenbus stoppen niet helpt.
Zou dan gewoon aanbellen/het erf op lopen en vragen.

Verder, er zijn speciale Facebook groepen en je kan marktplaats in de gaten houden.
En wellicht keertje rond vragen op de manege, wellicht weet iemand daar wel weer iemand anders.

anjali

Re: Lease paard zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:49

Je wilt slechts 2x per week naar het paard? Meestal wordt zoiets aangeboden als halve huur.Op maneges en commerciele stallen. Leasen is meestal volledig, d.w.z. dat je zo vaak kunt gaan als je wilt en dat niemand anders het paard gebruikt. Dat is dan uiteraard duurder dan halve huur, waarbij het paard op de tijden dat jij er niet bent ook nog door anderen kan worden bereden. Dat is iets wat veel maneges wel aanbieden. Het voordeel voor jou is dat je een vast paard hebt op de dagen die jij hebt afgesproken.