Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Als ze wel hooi kan eten,maar afvalt dan mist ze bepaalde voedingsstoffen
Vaak zijn dat eiwitten en die kun je aanvullen.
Ik geef zelf dan toch het liefst sojaschroot, een paar honderd gram is dan al voldoende om aan te vullen wat ze missen in het hooi.
Maar kijk goed of je paard echt wel genoeg hooi op een dag op eet,want is dat niet zo dan moet je denken aan ruwvoervervangers
Citaat:Ik zie dat je in Brabant woont.. Je zou voor je KWPN merrie eens kunnen kijken naar paardenrusthuis van der Kruis?Daar loopt op Bokt ook een topic over.
Colga schreef:Ik ben in het bezit van een 24-jarige KWPN merrie die met pensioen is. Zij staat met een maatje op de wei (in de zomer 24 uur), waar ze niet worden bijgevoerd.
Helaas zijn haar tanden begin dit jaar getrokken en dus krijgt ze op dit moment te weinig binnen.
Ik probeer iedere dag eigen hooi op het land bij te voeren (kwaliteit van het hooi op stal laat te wensen over) en een grote bak met slobber neer te zetten. Ik kan echter zien en merken dat dat niet voldoende is.
Ik heb nog een ander paard, een koudbloed, en voor beiden ben ik aan het rondkijken naar andere stalling omdat het huidige stalmanagement voor beide paarden niet geschikt is.
Ik loop alleen vast in wat te doen. Nu ben ik alle opties aan het bekijken waaronder haar naar een rusthuis brengen....... Stalling vinden die bij beiden past lijkt een enorme opgave te zijn.
Eigenlijk weet ik het niet meer zo goed en ben ik op zoek naar wat wijze woorden. Wat zouden jullie doen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers