Argentine Polo Days in Putten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robinxfellow

Argentine Polo Days in Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 15:29

Dit weekend is het bij Stal Loozenman in Putten weer tijd voor de jaarlijkse Argentine Polo Days. Ik was gisteren voor het eerst aanwezig om te fotograferen, en ik heb spectaculaire wedstrijden gezien. Het weer was perfect en er hing een gezellig sfeer rondom het speelveld. :D

De scheidsrechter is ook te paard en de wedstrijd gaat van start na het fluitsignaal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de wedstrijden worden de paarden verzorgd door de grooms.
Afbeelding

Afbeelding

lideli

Re: Argentine Polo Days in Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:07

Wat een gaaf paard van de scheidsrechter <3

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:08

Mooie foto's Robin! Klinkt als een leuke dag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 20:23

Godskolere wat hebben die dieren een hoop tuig om het lijf..

Je zou bijna denken dat ze niet kunnen rijden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:52

Mooie foto's! Heel interessant om te zien.
Op iedere foto zie ik zadels op de paarden liggen welke mij doen denken aan de tijd waarin ik begon met paardrijden (24 jaar geleden). Is dat hierbij sporttypisch of toevallig :) ?

ElCamino

Re: Argentine Polo Days in Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:18

Gitana, zou dat niet gewoon zijn: omdat ze zoveel moeten bewegen en ernaast hangen etc dat er gewoon geen extra dingen op die zadels zitten zoals kniestukken. wrongen etc etc.
Gewoon basic en simpel.... en ja, zo begon ik ook ooit met paardrijden op dit soort zadels,,,,,

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:29

Borsttuig, oversingel dat snap ik allemaal. Het laatste paard heeft een ophaaltrens met slofteugel met vaste martigaal. Da's wel eeehhh, pittig.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:26

ElCamino schreef:
Gitana, zou dat niet gewoon zijn: omdat ze zoveel moeten bewegen en ernaast hangen etc dat er gewoon geen extra dingen op die zadels zitten zoals kniestukken. wrongen etc etc.
Gewoon basic en simpel.... en ja, zo begon ik ook ooit met paardrijden op dit soort zadels,,,,,

Ja zou kunnen inderdaad. Maar ik vind ze er niet alleen basic uitzien maar ook oud (als je goed kijkt). Vind je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:39

Gitana schreef:
Mooie foto's! Heel interessant om te zien.
Op iedere foto zie ik zadels op de paarden liggen welke mij doen denken aan de tijd waarin ik begon met paardrijden (24 jaar geleden). Is dat hierbij sporttypisch of toevallig :) ?

Je wil bij polo echt direct contact, jij wil links om die bal, dan moet je paard ook direct reageren. Dus dan heb je hele dunne kussens, die ook nog eens de ruggengraat van zo'n body-builder ( want dat zijn ze, voetballers op 4 benen) vrijhouden.

Maar... Ik heb wel het idee dat de polo-sport als laatste bezig is met correct passende zadels.
Er is altijd een vervanging, hoeveel paarden gebruiken ze in een chukka?
En er is (mega-veel) geld zat in deze sport, dus wie geeft er wat om het welzijn.. De grooms, uiteraard, maar die hebben ook zowat niets in de pap te brokkelen...

Spoiler:
( Ik werk op schiphol, en er worden hier polopaarden in privé vliegtuigen vervoerd door sheiks met teveel geld, puur om hun tegenstanders af te troeven.. Zit geen druppel paard-welzijn bij..Eerlijk gezegd, ik vind het een poedersuiker-sport, terwijl het in de juiste omstandigheden zo mooi kan zijn, paarden gáán voor je.. behandel ze dan ook zo..)

acerdurac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:51

Minimaal vier per chukka. Dus de meeste zullen 6-8 paarden bij zich hebben. Het hoofd tuig is idd fors. In brazilie waar ik reed stond paard vriendelijk rijden niet per se centraal. Ze verzorgden paarden goed, maar ja als je van rengallop naar stilstand moeten en dan keren en weer, dan zullen mensen eerder naar scherp tuig grijpen dan paarden trainen. Ze zijn er wel degelijk, degene waar je alleen op been hoeft te rijden, maar die waren alleen voor de echt hele rijke elite weggelegd