Het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb over Pardal, al 1,5 jaar geleden!
Pardal is een Lusitano die ik gekocht heb in Portugal als 2,5 jarige, en is intussen 5 jaar alweer.
Er is sinds mijn laatste topic veel en niet veel gebeurd. We hebben heel hard gewerkt aan vertrouwen.
Ik heb een lange periode niet of amper gereden. Omwille van heel veel redenen, stomme en minder stomme.
Maar begin februari hebben we eindelijk een échte start kunnen maken, we zijn nu toch al een halfjaar fijn aan het rijden zonder onderbrekingen.
Nu hij ook nog eens vlot op de trailer gaat (wat echt een drama was), kunnen we eindelijk al die mooie dagdromen laten uitkomen

We worden steeds meer een team en ik ben zo gek op hem!
Augustus was dus ook echt een maand waarin we veel 'eerste keren' hadden, en ik deel ze graag met jullie

De allereerste 'echte' shoot, in de heide!
Foto's genomen door topfotograaf en goede vriendin Quirina Equinophotography

Quirina nam ons ook mee op ons eerste ritje op verplaatsing, super fijn was dat!

We gingen sowieso veel op buitenrit de afgelopen tijd.
Pardal is heel braaf buiten, iets wat ik eigenlijk niet meteen verwacht had.

Verder deden we ook mee met een dressuurclinic van Pedro Dias Ferreira.
Pedro is een Portugese topruiter, die enorm fijne tips had voor ons.
Heel paardvriendelijk, in oktober gaan we terug!

Als kers op de taart, trok ik mijn stoute schoenen aan en besloot me in te schrijven voor een manegewedstrijdje in de buurt.
Wetende dat er nog veel werk aan is, maar ik dacht hé, doen we gewoon, eens moet de eerste keer zijn!
Zo trots dat ik ben op mijn paard zeg

Hij was heel kijkerig, maar bleef braaf, en dat is het beste scenario dat ik me kon inbeelden haha.

Ik ben heel benieuwd wat de toekomst nog voor ons in petto heeft!
Hopelijk vooral meer van dit

Bedankt voor het kijken!