Saul is nog hengst, de bedoeling was om hem te keuren en in te zetten als dekhengst. Maar zo mooi word het allemaal niet, hij is een ongelukje, zn vader is niet goedgekeurd omdat ie bij de 5 jarige colt approval kreupel was en als je dan niet binnen twee weken nog eens keurt, keur je als eigenaar goed dat je hem niet meer kan goedkeuren. Jammer maar helaas kan Saul dus ook niet naar de colt approval. Hij is 10 jaar, met de fles opgevoed omdat zn moeder is overleden toen ie 4 dagen oud was. Meer dan dat is ie eigenlijk niet in de hand geweest meer dan van wei naar wei te wandelen, heel zonde dus.
Amina is een 14 jarige merrie, ooit ingereden geweest maar das al even terug. Het is een merrie die heel veel is, wil altijd aandacht en dat laat ze goed merken.
Ze lopen al hun hele leven samen dus dat blijven ze voor nu ook nog even doen. Nooit een veulen uit gekomen, geen idee bij wie dat ’probleem’ ligt, ik laat ze voor nu even wennen voordat ik een swab laat doen.
Het was nogal een uitdaging, vorige week vrijdag met de vrachtwagen die kant op, merrie ging er zo in, maar Saul weigerde, hebben een paar uur gestaan zonder succes. Helaas moest de chauffeur naar huis omdat er hooi gebracht zou worden, dus ik ben zondag terug gegaan met een koeienkar achter de trekker. Nee dit heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar we hadden zo ongeveer weinig keus. Alles is goed gegaan, duurde evengoed een paar uur voordat ie erin stond maar eenmaal erin stonden ze braaf en eenmaal thuis lekker het land op.

Genoeg, hier wat plaajes. Saul is de zwarte, Amina de bruine

Amina is zo’n 177 ongeveer, Saul zit tegen de 190 aan.
Ze staan buiten met schuilstal, haal ze eigenlijk alleen binnen om te poetsen, mineralen en vitamines te geven en gewoon wat tijd met ze door te brengen.
En uiteraard nog even mn shires die ik al had

*knip*

https://boktimg.nl/img/m/uVkhNH.jpg
Word al een hele collectie zo