Pony gedood Kallenkote

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Pony gedood Kallenkote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 10:42

Helaas is opnieuw een pony slachtoffer geworden van zeer waarschijnlijke aanval door wolf.
Dit keer in Kallenkote, Ov.

“ 20 augustus 2024/Kallenkote/Overijssel/Nederland

Vanmorgen vroeg bezoek gehad van de wolf en pony gedood.
Eigenaar veel sterkte”

NB: schokkende foto van de dode pony in onderstaande link!
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/VQzYFXqzZL3uTzKy/?
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 20-08-24 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Re: Pony gedood Kallenkote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:55

Enorm triest dit. Wat een lijdensweg voor de pony. En wat een leugenaars bij de voorlichting.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:59

Afgrijselijk! En als les: op die Facebookpagina foto niet in spoiler. Wanneer stopt dit nu eens??

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:17

Ik vind dit net zo stom als je nieuwe ebike zonder slot in de stad laten staan.Iedereen weet toch dat er wolven zijn inmiddels waarom dat dier dan niet veilig op stal zetten met de deur dicht ?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:19

office schreef:
Ik vind dit net zo stom als je nieuwe ebike zonder slot in de stad laten staan.Iedereen weet toch dat er wolven zijn inmiddels waarom dat dier dan niet veilig op stal zetten met de deur dicht ?

En als je ze buiten zet, komt de wolf een uurtje later langs. Of net een uurtje eerder voordat het donker wordt. Is allebei al gebeurd.
Maar hè, Victim blamen blijft leuk….. :(

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:21

Dan zet je hem ergens anders hè waar er geen wolven bij kunnen dit dier heeft een gruwelijke dood gehad wat voorkomen had kunnen worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:23

Makkelijk praten office.
Wat denk je wat een écht wolfwerende omheining kost? Over hekken van 2 meter klimmen ze met gemak heen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:24

office schreef:
Dan zet je hem ergens anders hè waar er geen wolven bij kunnen dit dier heeft een gruwelijke dood gehad wat voorkomen had kunnen worden.

Waar had je hem neer moeten zetten, dan ? Als je in Drenthe of bij de Veluwe woont, heb je niet zoveel keus.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:25

office schreef:
Denk jij dan ook dat paardenhouders in landen waar de wolf thuis hoort hun dieren 24/7 op stal hebben staan? Of dat ze allemaal een wolfwerend hek hebben?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:26

Geen idee maar je heb zorg plicht voor je dier dus dan heb je maar wat te bedenken.Zeker voor zo n klein kwetsbaar diertje al maak je een kooi maakt niks uit alles maar niet dit .

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:28

Maar dat is toch de omgekeerde wereld? In de laatste jaren is er een roofdier ons land binnen komen lopen die keer op keer bewijst dat het onnatuurlijk gedrag laat zien dat in geen enkel ander wolvenland geaccepteerd wordt en dan moeten wij onze dieren maar opsluiten?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:29

Fika schreef:
office schreef:
Denk jij dan ook dat paardenhouders in landen waar de wolf thuis hoort hun dieren 24/7 op stal hebben staan? Of dat ze allemaal een wolfwerend hek hebben?[/

Moeten hun weten dit is Nederland en een kleine pony is extra kwetsbaar.Dat weet iedereen nu wel.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:31

Fika schreef:
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? In de laatste jaren is er een roofdier ons land binnen komen lopen die keer op keer bewijst dat het onnatuurlijk gedrag laat zien dat in geen enkel ander wolvenland geaccepteerd wordt en dan moeten wij onze dieren maar opsluiten?

Nee je pony laten verscheuren om een statement te maken.Dat is dier vriendelijk.mijn shetjes zijn me net zo lief als de grote paarden al moest ik ze naast m’n bed zetten om dit te voorkomen…

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:33

office schreef:
Nee je pony laten verscheuren om een statement te maken.Dat is dier vriendelijk.mijn shetjes zijn me net zo lief als de grote paarden al moest ik ze naast m’n bed zetten om dit te voorkomen…

Maar een paard 24/7 binnen moeten laten staan is ook niet erg dier vriendelijk denk ik :=

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:35

Wat een aannames, en wat een victim blaming! Je weet niet hoe de afrastering hier is! Bovendien mag je van de gemeente lang niet overal een schuilstal, laat staan een daadwerkelijke wolfdichte stal. En laten we wel wezen; wolfwerend is een wassen neus, dat stopt ze niet. Wellicht heeft deze eigenaar alles geprobeerd en waren er geen andere opties. Wellicht heeft de eigenaar zich laten voorlichten door de media, die nog steeds heel hard roepen dat de wolf alleen reetjes eet en af en toe een onbeschermd schaap. Wellicht was de pony pas aangekocht voor de kleinkinderen ofzo zit diegene er (nog) niet zo in.

We weten het gewoon niet. Beetje laag om dan alles op onwil af te schuiven. Daar komt de pony ook niet mee tot leven. Maar hopelijk opent het wat mensen (in de politiek) de ogen! Want elk (landbouw/huis)dier is er imo een te veel.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 20-08-24 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:36

Nouja, dat dus.
En je pony laten verscheuren is natuurlijk geen statement maken... alsof die eigenaar dat gewild heeft?
Het is hoog tijd om het probleem bij de veroorzaker aan te pakken en niet bij de slachtoffers.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:36

Fika schreef:

Een kooi? En jij bent dan vast zo'n type dat staat te demonstreren tegen legbatterijen.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:37

Ehh...? Ik ben trouwens wel tegen legbatterijen ja. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 11:40

office schreef:

Dat is inderdaad de allerveiligste oplossing.

23/7 op stal en uurtje per dag beweging in een binnenbak.

Paardwaardig bestaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:58

tienus63 schreef:
office schreef:

Dat is inderdaad de allerveiligste oplossing.

23/7 op stal en uurtje per dag beweging in een binnenbak.

Paardwaardig bestaan.

Hier gaat het op uitdraaien als dit zo doorgaat. Alle dieren ophokken. Behalve de wolf, die mag overal ongehinderd vrij rondlopen. En gaat zich vervolgens richten op honden en kinderen. Waarbij die dan ook nog de schuld krijgen als ze worden aangevallen!!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:04

Wat ik ook erg vind is dat zo’n pony alleen wordt verscheurd. Niet eens op gegeten.
Dat zie je bij de schapen ook. Dus hoezo: ‘de wolf moet ook eten?’

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:45

Fika schreef:

Maar een pony wil je opsluiten in een kooi. Beetje apart vind je zelf ook niet?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:48

anjali schreef:
Hier gaat het op uitdraaien als dit zo doorgaat. Alle dieren ophokken. Behalve de wolf, die mag overal ongehinderd vrij rondlopen. En gaat zich vervolgens richten op honden en kinderen. Waarbij die dan ook nog de schuld krijgen als ze worden aangevallen!!!

Honden en kinderen mag je alleen nog maar uit laten. Verder ook binnen houden. Duh {:}

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:51

Dreamboy schreef:
Fika schreef:

Maar een pony wil je opsluiten in een kooi. Beetje apart vind je zelf ook niet?

Je citeert de verkeerde :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:51

'T is toch bijzonder... Paardenhouders en boeren die hun dieren altijd binnen hielden, werden daar op aangekeken. En terecht wat mij betreft. Heel veel mensen zijn daarin gaan verbeteren, paarden komen meer buiten, ook genoeg boeren zijn daarmee veranderd..

En nu moet alles weer op stal :+