Pimp je pony zebra

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky123

Pimp je pony zebra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 11:45

Hooi Iedereen,

Ik heb even een klein vraagje aan jullie omdat ik sinds lang geleden op ponykamp ga en ik een idee heb voor pimp je pony.

Ik wil mijn zwarte pony een zebra maken, alleen hoe dat handig aan te pakken? Hoe krijg je mooie gelijke lijnen en kan je dit er een beetje mooi uit laten zien ?

Hebben jullie misschien tips

Cchanny

Re: Pimp je pony zebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:46

Wij hebben met gemalen krijtjes en water een wit papje gemaakt en die opgesmeerd met een kwast en vingers.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:11

Gaaf, channy!

TS, je kan ook veemerkstiften kopen. Die worden veel gebruikt om strepen op vachten te zetten, het was een aantal jaren geleden een heuse trend om een zebra van je paard te maken tegen de dazen :D

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 12:36

8nnemiek schreef:
Gaaf, channy!

TS, je kan ook veemerkstiften kopen. Die worden veel gebruikt om strepen op vachten te zetten, het was een aantal jaren geleden een heuse trend om een zebra van je paard te maken tegen de dazen :D

Top dankjewel voor je tip !! Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar ik ga eens even kijken dit weekend

Ik vind het resultaat van Channy er ook heel gaaf uitzien, maar die valt af en toe een beetje weg zie ik qua wit. Zeker bij een Zebra, wil ik het resultaat echt goed maken :-)

In hoeverre kan je met deze stiften echt een goeie zebra er van maken qua strepen en kleur?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:41

Blacky123 schreef:
8nnemiek schreef:
Gaaf, channy!

Top dankjewel voor je tip !! Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar ik ga eens even kijken dit weekend

Ik vind het resultaat van Channy er ook heel gaaf uitzien, maar die valt af en toe een beetje weg zie ik qua wit. Zeker bij een Zebra, wil ik het resultaat echt goed maken :-)

In hoeverre kan je met deze stiften echt een goeie zebra er van maken qua strepen en kleur?

Ja, daar waar je het haar aanraakt of tegen iets aan schuurt, dan 'lost' het op en brokkelt het een beetje af.

Ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat!

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 12:45

Cchanny schreef:
Blacky123 schreef:
Ja, daar waar je het haar aanraakt of tegen iets aan schuurt, dan 'lost' het op en brokkelt het een beetje af.

Ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat!

Ja voor de rest vind ik het resultaat echt gaaf Channy, maar zoek toch een klein trucje waardoor ik hem echt een goeie zebra kan maken qua kleur :-) Want ik kom er zelf niet helemaal uit....

Ben benieuwd of die veemerk stiften werken of dat er nog andere tips binnen komen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:57

Als je het echt mooi strak wil tekenen/schilderen; strepen afplakken met schilderstape :Y)

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 13:04

8nnemiek schreef:
Als je het echt mooi strak wil tekenen/schilderen; strepen afplakken met schilderstape :Y)

Ja dit dacht ik dus ook, maar ik had een beetje twijfels of dat plakte en in hoeverre dat uhm diervriendelijk is haha :9 :D

Maar dit was dus ook mijn eerste gedachte haha