Voorschotense paardendagen 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Voorschotense paardendagen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 17:24

Ik ben dit jaar voor het eerst naar de Voorschotense paardendagen geweest. Stond vorig jaar al op de planning, maar ging toen last minute niet door. En gezien ze zelf fotos maken promoten en er een heuse wedstrijd voor houden, heb ik een paar mooie gemaakt.

Helaas waren we wat laat, waardoor de paardenmarkt al grotendeels leeg was. Maar toch nog wat leuke paarden gezien, en de meeste stonden er ook gewoon rustig en relaxed bij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna naar de kortebaandraferij geweest. Op Bokt heb ik hier wel over gelezen, en ik hoor verschillende dingen van verschillende mensen. Dus maar zelfs eens gaan kijken hoe of wat. Moet zeggen, het viel niet tegen. De paarden leken eigenlijk allemaal grotendeels vrolijk en happy. Zelf mijn man, die niks met paarden heeft, vond het leuk om te zien. Uiteindelijk zijn we tot na de 6e race gebleven.

Ik heb wel geleerd, fotos maken tijdens een race is moeilijk! Gelukkig waren de paarden zo vrolijk dat ze bijna altijd fotogeniek op de goede fotos stonden. In totaal heb ik bijna 100 fotos (nadat de echt mislukte eruit zijn gefiltered). Dat ga ik jullie en de Bokt servers besparen, dus ik hou het bij een paar mooie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine disclaimer: Gezien fotos maken werd gepromoot op de website van de paardendagen en het om een publiek event gaat lijkt publiekelijk posten me niet zo'n probleem. Maar mocht iemand zichzelf of hun paard herkennen en niet online willen staan, laat het vooral weten dan verwijder ik die fotos. Of als jij of je paard erop staat en je wil graag de rest van de fotos, voel je ook vrij het te vragen. Dan kijk ik ff of ik er meer heb van jullie.

Verder mag dit topic wat mij part gebruikt worden door anderen die ook heen zijn geweest om hun dag en fotos te kunnen delen. Dit topic is echter wel bedoeld voor dit event. Grotere discussies over paardenmarkten en de drafsport in algemene zin passen waarschijnlijk beter in een eigen topic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Voorschotense paardendagen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:16

PP --> VVDD

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:13

Leuk dat je zelf bent gaan kijken bij de kortebaan om op grond van eigen ervaringen te oordelen!

Jullie hadden een leuk dag uit zo!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:32

Knappe foto's hoor, niet makkelijk om te maken, omdat veel publiek enorm over de hekken hangt, zodat ze de aankomende paarden kunnen zien.
Jij hebt 100 foto's, ik ook, maar dan x14 ;-)
Ik vond de paarden niet happy overkomen, wel gefocussed. Ben er jaren niet geweest, en ook nu vallen wel weer alle hulpmiddelen op waar de paarden niet heel blij mee zijn. Viel jou dat niet op? Had je de mensen van de Partij voor de Dieren nog zien demonstreren?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 13:23

KootMiraDrum schreef:
Knappe foto's hoor, niet makkelijk om te maken, omdat veel publiek enorm over de hekken hangt, zodat ze de aankomende paarden kunnen zien.
Jij hebt 100 foto's, ik ook, maar dan x14 ;-)
Ik vond de paarden niet happy overkomen, wel gefocussed. Ben er jaren niet geweest, en ook nu vallen wel weer alle hulpmiddelen op waar de paarden niet heel blij mee zijn. Viel jou dat niet op? Had je de mensen van de Partij voor de Dieren nog zien demonstreren?
Ja ik ben ook verbaast hoe goed het gegaan is. Vooral ook met de snelheid. Had meer blur verwacht. En dat met een telefoon. De mislukte fotos zijn vooral beelden waar ze al half uit beeld waren enzo.

Ik vond ze gister oprecht niet vervelend over komen. Ze liepen er grotendeels vooral vrolijk. Oortjes naar voren, geen stress in de ogen of mond, staart en lichaam rustig maar energiek. Ze hadden er volgens mij wel plezier in. Nouja, tuurlijk tijdens topsnelheid keken ze niet altijd even mooi. Maar niemand trekt z'n beste gezicht tijdens een sprint en vond ze ook niet gestressed ogen ofzo. Idd meer gefocussed.

En het is niet dat ik dat soort dingen nooit zie. Toen mijn oom mij mee nam naar Cavalluna werd ik bijvoorbeeld niet echt vrolijk. Op een paar paarden na waren ze daar niet bepaald blij. Het is dat 1 persoon die wegloopt geen statement maakt, gezien er ook mensen ff naar de toilet gaan. En ik dan een uur buiten moet wachten want ik reed mee met m'n oom met nichtje. Anders had ik wellicht de show niet eens uitgezeten. Ga daar ook niet snel naar terug.

Veel hulpmiddelen. Ja ik heb ze gezien. Maar ik heb een tijd terug ook de serie met uitleg over de drafsport gelezen hier op Bokt, waarin ze ook uit legde waar het voor diende. Nou heb ik niet de kennis om te zeggen of dat het hele verhaal is of niet, maar dat vond ik toen niet ongeloofwaardig. Gezien de paarden er niet slechter op leken ga ik ook niet zeggen dat het slecht is.

Maargoed, ik ben persoonlijk niet per se tegen hulpmiddelen. Wel tegen misbruik ervan, en tegen onnodig gebruik wanneer het vervelend is voor het paard. Maar ik ken deze paarden niet en kan niet zeggen of ze de hulpmiddelen als last ervaren of dat die hulpmiddelen iets wat ze lastig vinden minder lastig maakt. Ik hoop op dat laatste, en ga daar in dit geval vanuit gezien ik geen reden heb om dat niet te doen.

Ik ben zelf trouwens van iets na 13:00 tot na de 6e combi geweest. Ik hen dus het voorbereiden en de eerste 12 paarden gezien. Wat daarnaast gebeurd is weet ik niet.

Partij van de dieren heb ik enkel vluchtig op een hoekje zien staan met borden en politie erbij. Moet zeggen dat dat niet mijn partij is. Ik ben helemaal tegen dierenleed, maar ik vind hun wel heel erg extreem.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 13:33

Mooie foto’s TS. En knap dat je deze met een telefoon hebt kunnen maken..
hier in het zuiden hebben we deze races volgens mij niet. Dus altijd leuk om op deze manier een klein inkijkje te krijgen in deze tak van sport.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 14:22

Gave foto's en wat tof dat je een eigen beeld bent gaan vormen!