Als moeder van een dochter (10jr) die met haar pony het eerste jaar in de wedstrijdsport is gestart, loop ik regelmatig tegen vragen aan.
Zelf ben ik nooit echt gestart en van de knhs website word ik ook niet altijd wijzer. Dus ik dacht, waarom niet een topic starten op Bokt. Hier is alle kennis wel aanwezig.
Nu bijvoorbeeld het volgende;
Dochter is via mijnknhs aangemeld op 50 cm zonder en 50 cm met barrage voor een concours. Waarom komt ze dan maar 1x voor op de startlijst? En dan onder de melding 50 cm rijstijl.... Dit is de tweede inschrijving voor over enkele maanden waar dit is gebeurd. Dus ik denk nu geen foutje maar een regel die ik nog niet ken.
Leuk hoor maar wel verwarrend. Wie kan mij helpen voor dat ik weer met de KNHS ga mailen?
Om mee te kunnen doen in de barrage moet je bij de eerdere wedstrijd voldoende punten hebben gehaald. Dus voor de wedstrijd is het nog niet bekend wie er in aanmerking komen om mee te doen aan de barrage.
Ik zou de vereniging een mail sturen, soms sluipt er een foutje in
Kelan
Geplaatst: 19-07-24 13:42
50m cm is altijd rijstijl.
maar als ze 2 x aangemeld is (voor een met en een zonder barrage parcours) zou ik haar wel 2 x op de startlijst verwachten. Ik zou de vereniging een berichtje sturen. Daar is ze er vast per ongeluk tussen uitgevallen.
Ook een rijstijlwedstrijd kan met barrage worden uitgeschreven. Twee aanmeldingen in mijnKNHS betekent normaal gesproken ook 2x op de startlijst.
In mijnKNHS geef je je nooit apart op voor een barrage, dat is altijd in combinatie met een basisparcours waar het prijzenklassement o.b.v. een barrage wordt bepaald. Je neemt dan deel aan die rubriek die met barrage is uitgeschreven, waarbij je je wel of niet kwalificeert voor de barrage o.b.v. het behaalde resultaat in het barrageparcours. Die opgave zou je dus altijd op de startlijst terug moeten zien.
Overigens is mijn ervaring dat, zeker bij de ponywedstrijden, er met regelmaat niet volgens het vraagprogramma (en dus de info in mijnKNHS) gereden wordt in de wedstrijd. Rijstijlrubrieken worden soms met barrage uitgeschreven en op de dag zelf toch direct op stijl verreden zonder barrage.