Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:"24/7 in een dichte box of op een klein paddockje kan echt niet meer", vindt Sarah Pesie.
Citaat:"Wanneer je gedrag met pijn of dwang afdwingt, kunnen paarden aangeleerde hulpeloosheid ontwikkelen. Laat staan wat het doet met de relatie met het paard", vertelt dierwetenschapper en -gedragsdeskundige Sarah Pesie in Bit & Cap juli.
Citaat:- Interview Sarah Pesie: "Het belang van keuzevrijheid wordt nog steeds onderschat"
[***] schreef:Als ik zoek op haar naam op hun Facebook dan kom ik onderstaande tegen:Citaat:"24/7 in een dichte box of op een klein paddockje kan echt niet meer", vindt Sarah Pesie.Citaat:"Wanneer je gedrag met pijn of dwang afdwingt, kunnen paarden aangeleerde hulpeloosheid ontwikkelen. Laat staan wat het doet met de relatie met het paard", vertelt dierwetenschapper en -gedragsdeskundige Sarah Pesie in Bit & Cap juli.Citaat:- Interview Sarah Pesie: "Het belang van keuzevrijheid wordt nog steeds onderschat"
Poeh hé, hoe durft ze...
Welke berichten vind jeprikkelendopruiend?
Elisa2 schreef:Het gaat om de artikelen die Bit de laatste tijd plaatst. Enkele voorbeelden zijn: "Bitloos is altijd beter" en zijn "sporen nog wel van deze tijd".
Ik vraag me af wat de hand van Pesie is in dat soort artikelen.
Elisa2 schreef:Ik vraag me altijd af wat er gebeurd is met goed paardrijden?
Het is altijd zo makkelijk om hulpmiddelen de schuld te geven en te doen alsof een los teugeltje en een weggedrukte rug vriendelijk zijn.
Bitloos wordt vaak gebruikt omdat mensen niet met een bit om kunnen gaan, imo als ze niet met een bit om kunnen gaan kunnen ze ook niet goed rijden met een bitloos hoofdstel. Of denkt iedereen massaal dat die geen pijn kan doen?
Elisa2 schreef:Ik vraag me altijd af wat er gebeurd is met goed paardrijden?
Het is altijd zo makkelijk om hulpmiddelen de schuld te geven en te doen alsof een los teugeltje en een weggedrukte rug vriendelijk zijn.
Bitloos wordt vaak gebruikt omdat mensen niet met een bit om kunnen gaan, imo als ze niet met een bit om kunnen gaan kunnen ze ook niet goed rijden met een bitloos hoofdstel. Of denkt iedereen massaal dat die geen pijn kan doen?
Ayasha schreef:Als ik vind ‘bitloos is voor mij een principes kwestie’ vervalt voor mij het artikel al. Heb een paar artikelen op gezocht en ik snap Elisa wel. Het gaat niet om wat ze schrijft maar om hoe ze dat doet…
Ik lees geen van de bladen daarom heb ik haar moeten opzoeken maar met wat ik vind snap ik oprecht niet dat dat een podium krijgt in een blad waarvoor betaald wordt, en opnieuw niet de wat want ze mag bitloos altijd beter vinden. Maar de hoe…. Leg uit waarom in zo’n blad. Informeer.