Dag lieve Melody, het einde van een tijdperk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

melody7

Dag lieve Melody, het einde van een tijdperk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 09:02

Ik had zo gehoopt nog heel erg lang geen afscheid te hoeven nemen van mijn grote vriendin, maar het mocht helaas niet zo zijn. Melody is gisteren (1 juli) op 20-jarige leeftijd ingeslapen ;(
Ik heb het geluk gehad Mel 15 jaar te mogen verzorgen. Ze is geen hoofdstuk in mijn leven, maar een heel boek. Een leven zonder Melody kan ik mij niet eens meer herinneren..

Vroeger heb ik hier veel fototopics geplaatst, dus ik vind het fijn om haar nog een keer hier te delen. Niemand begrijpt zo'n verlies zo goed als mede paardenmensen.

Mel kwam in mijn leven toen ik net 11 was en zij bijna 5. Ik was met mijn zus op zoek naar een verzorgpony en mijn vader werkte in die tijd wel eens bij mensen in de buurt met een pony, dus hij heeft een keer voor ons gevraagd of we daar misschien welkom waren.
Het antwoord was nee, maar we mochten wel een keer komen kijken. Dat werd nog een keer, en toen liet haar eigenaar ineens zien waar haar spullen lagen en mochten we toch blijven :D De eerste twee jaar hebben we haar alleen geborsteld, gelongeerd en met haar in de buurt gewandeld. Daarna mochten we ook rijden en bleef ik al snel alleen over. Melody was wel ingereden, maar er had ooit maar een keer of 10 iemand op haar gereden. Met alleen manege-ervaring is dat best een pittige overstap.

Gelukkig was ik erg overmoedig en na die 2 jaar al helemaal verliefd op Melody, dus ik heb volgehouden tot ik haar begreep en met haar kon lezen en schrijven. Ze hoefde van mij niet veel, we reden al snel gewoon lekker buiten en dat vonden we allebei heerlijk. Van Mel's eigenaar mocht alles, die vrijheid was natuurlijk geweldig.

Melody had al jaren last van haar longen, maar met af en toe een kuur bij een terugval had ze gewoon een goed leven. Tot nu dus, ze kreeg een heftigere terugval waar helaas niets meer tegen hielp. Haar eigenaar heeft de enige juiste beslissing gemaakt, ik ben opgelucht voor Melody dat hij dat voor haar gedaan heeft. Ik zou zelf op ditzelfde moment in hebben gegrepen, het is goed zo. De afgelopen dagen ben ik elke dag een tijdje met haar naar lang gras gegaan zodat ze lekker kon eten, en naar riet. Dat vond ze altijd al heel lekker en werd regelmatig meegeplukt tijdens het rijden. Nu mocht ze daar eens lekker uitgebreid van eten.

Ik ga haar ontzettend missen, wat gaat dat wennen worden ;(

Helemaal trots op mijn verzorgpony. Mel moest misschien nog een beetje wennen aan het idee :+
Afbeelding

Een van de eerste keren op haar rijden.
Afbeelding

Met vriendinnen van mij en een vriendin en vriendje voor Mel de bossen in.
Afbeelding

Vroeger reden we allebei het liefst flink door, de laatste jaren hielden we het meer bij stap. Dat lag overigens meer aan mij, Melody wilde best sneller.
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mel als skippybal in wording tijdens de dracht van haar 2e veulen, in 2019.
Afbeelding

Met het veulen uit 2019, hij is echt een kopie van haar. Mel was een ontzettend lieve moeder voor haar veulens.
Afbeelding

Hij ging Mel's favoriete trucje ook na doen := Heel schattig, maar bij de volgende veulens heb ik daar maar even niet om gevraagd.
Afbeelding

Afbeelding

Een overzichtje van haar jongens. Ze heeft alleen maar hengstjes gehad. De eerste in 2009, de andere in de laatste 6 jaar. Die laatste vier zijn gelukkig nog in beeld. Het is zo fijn om te weten dat het goed met ze gaat. Links boven is het veulen uit 2009, de andere vier zijn volle broers van elkaar!
Afbeelding

Slechts enkele weken geleden heeft mijn zus nog wat foto's van ons gemaakt. Eigenlijk van Melody en onze hond omdat ik nog niet echt een leuke foto met hun samen had, maar met deze ben ik nu ook heel erg blij <3
Afbeelding

En tot slot slechts een paar dagen geleden, lekker aan het eten ;(
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door melody7 op 02-07-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:04

Heel veel sterkte met dit verlies. Gelukkig heb je mooie jaren samen gehad :knuffel:

Verrassend

Mirjam79

Re: Dag lieve Melody, het einde van een tijdperk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:08

Wat hadden jullie een mooie band. Heel veel sterkte...

Marije fan de Nysted meer dan 10 jaar van je mogen genieten. Helaas heb ik afscheid van je moeten nemen. Rust zacht maffe merrie.
Wat is het ongelooflijk waar "je weet pas wat je mist, als het er niet meer is"...

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:16

Super veel sterkte Y;(

Keep calm and love horses

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:36

Hè wat een gemis zeg... maar wat hebben jullie het fijn gehad!
En het klinkt alsof het op de juiste manier afgesloten is en jullie het goed gedaan hebben, laat dat een troost zijn :(:)

Het is / was een leuk, lief, knap beestje om zo te zien, en wat een knappe veulens heeft ze gebakken :+:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:39

Heel veel sterkte met dit grote verlies :knuffel:

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:48

Heel erg veel sterkte met het verlies van Melody. :knuffel:
Wat leuk om te zien dat jullie echt samen zijn opgegroeid, ik vind de eerste foto zo ontzettend lief. <3
Aan de foto's te zien heb je heel erg veel mooie herinneringen om op terug te kijken, hopelijk helpt dat een klein beetje met het verwerken van de ongelofelijke leegte die ze ongetwijfeld achterlaat.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:08

Heel veel sterkte met het verlies! Wat een ontzettend lieve uitstraling had ze :)

Extremely rare and Beyond Compare

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:18

15 jaar dezelfde verzorgpony, dat is bijzonder! Dat zegt mete ook wat over jullie band en hoe je voor haar zorgde! Dat zal zeker een zeker een gemis geven. Sterkte hierbij!

Heeft de eigenaar nog een ander paard of val je nu zonder verzorgpaardje?

Don't take anything for granted

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:34

Oh, lieve Melody! Ik kan me alle foto's nog zo goed herinneren..

Heel veel sterkte met het verlies! Y;( :knuffel:

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:11

Wat een dierbare foto's en wat een prachtige pony. Veel sterkte met het verlies.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 11:14

prompter schreef:
Heel veel sterkte met het verlies! Wat een ontzettend lieve uitstraling had ze :)

Stiekem was ze wel een draak, maar dat vond ik leuk <3

Lukasje schreef:
15 jaar dezelfde verzorgpony, dat is bijzonder! Dat zegt mete ook wat over jullie band en hoe je voor haar zorgde! Dat zal zeker een zeker een gemis geven. Sterkte hierbij!

Heeft de eigenaar nog een ander paard of val je nu zonder verzorgpaardje?

Ik vind dat ook heel bijzonder! Zoveel geluk dat het zo gelopen is. Ze hebben nu geen pony, maar we zijn rustig op zoek naar een opvolger. Het zal heel gek zijn, maar ik denk ook wel fijn.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:59

Ach lieve Mel <3
Heel veel sterkte Lys Y;(

Levi <3

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:02

Lieve Mel, zag het gisteren al op fb voorbij komen. Wat hebben jullie een heerlijke tijd met elkaar gehad.

Heel veel sterkte :knuffel:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:24

Sterkte met het verlies.
Wat een leuke pony zeg, was het een New forest?
Die compilatie met al die veulens, mooi zeg.
Jullie hebben echt veel plezier gemaakt samen zo te zien en lezen. Jammer dat ze door de aandoening niet ouder kon worden.
Sterkte nogmaals.. Y;(

Paarden ❤️

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 17:11

Bedankt allemaal <3

Marigold schreef:
Sterkte met het verlies.
Wat een leuke pony zeg, was het een New forest?
Die compilatie met al die veulens, mooi zeg.
Jullie hebben echt veel plezier gemaakt samen zo te zien en lezen. Jammer dat ze door de aandoening niet ouder kon worden.
Sterkte nogmaals.. Y;(

Dat klopt. Ze was een New Forest, van Hoppenhof's Vivaldi. De veulens zijn een kruising, de vader is Kasanova van Klaverborch. Ik vond ze allemaal goed gelukt <3

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 18:20

Wat een leuke pony. Veel sterkte komende tijd!

“Horses were never wrong. They always did what they did for a reason, and it was up to you to figure it out.”
― Jeannette Walls, Half Broke Horses

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:16

Jeetje... ik kan me nog je topics herinneren van toen je haar net verzorgde. Heel veel sterkte, wat fijn dat jullie zo veel tijd samen hebben gekregen.

"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:32

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Melody….

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 20:05

Koper schreef:
Jeetje... ik kan me nog je topics herinneren van toen je haar net verzorgde. Heel veel sterkte, wat fijn dat jullie zo veel tijd samen hebben gekregen.

Ik weet het nog goed, toen waren we net begonnen met het rijden. Dat was geen goede binnenkomer, maar wel super nuttig! Die topics bestaan gelukkig niet meer :P

Er is toen zelfs een Bokker voor niets een keer mee komen kijken, echt heel lief. Zij heeft ook even op Mel gereden om haar beter te begrijpen en dat hielp enorm goed. Tot dat moment wisten we helemaal niet dat ze maar minimaal in was gereden. Zij had veel ervaring en voelde dat natuurlijk meteen. In dezelfde tijd ben ik ook gaan lessen op een stal waar ik stukken beter heb leren rijden, daar had ik met Mel ook veel aan.

Met Melody heb ik in totaal 3 keer les gehad :+ Ik zou nu nooit meer zo met een groene pony durven rijden, maar op die leeftijd zag ik geen enkel gevaar wat paarden betreft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:12

Volgens mij vond de eigenaar dat geles destijds niet zo'n goed idee, of mocht je alleen op het erf lessen, of juist niet. Was het niet zoiets?

Gelukkig hebben jullie jarenlang veel veilige en leuke kilometers gemaakt samen :) Wat zal ze een enorme leegte achterlaten :knuffel:

-Greg Davies

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 20:43

Ik wist dat haar eigenaar niet wilde dat ik anderen meenam, dus ik durfde dat niet te vragen. Uiteindelijk heb ik dat wel gedaan en mocht les gewoon. Dat is natuurlijk ook iets anders dan een extra 13-jarige :+

Niet veel later (ik gok nog geen jaar), was dat helemaal niet meer zo. Ik mocht echt alles, en meenemen wie ik maar wilde. Ik zou haar eigenaar en eigenaresse nu ook absoluut niet meer kunnen missen, Mel stond aan huis dus ik zag ze bijna altijd. Heel bijzonder hoe dat zo groeit!

Ja dat zeker. Het voelt heel leeg, maar ik kan wel blij zijn met wat we gehad hebben <3

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:42

Heel veel sterkte! Zwaar zo’n verlies na zo’n lange tijd.

http://www.vledderbos.nl voor al je BioThane artikelen en bedrukking

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:46

Ach Melody wat verdrietig, ik herinner me nog die mooie buitenrit foto’s. Heel veel sterkte.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:00

melody7 schreef:
Ik wist dat haar eigenaar niet wilde dat ik anderen meenam, dus ik durfde dat niet te vragen. Uiteindelijk heb ik dat wel gedaan en mocht les gewoon. Dat is natuurlijk ook iets anders dan een extra 13-jarige :+

Niet veel later (ik gok nog geen jaar), was dat helemaal niet meer zo. Ik mocht echt alles, en meenemen wie ik maar wilde. Ik zou haar eigenaar en eigenaresse nu ook absoluut niet meer kunnen missen, Mel stond aan huis dus ik zag ze bijna altijd. Heel bijzonder hoe dat zo groeit!

Ja dat zeker. Het voelt heel leeg, maar ik kan wel blij zijn met wat we gehad hebben <3

Oh gelukkig! Ik had nog steeds in mijn hoofd dat je niets mocht. Wat fijn dat de eigenaren en jij er zo goed uit zijn gekomen :)

-Greg Davies