Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mingming schreef:En als je hem nou met pensioen doet? Zeker aangezien je zegt dat hij af en aan kreupel is. Dan komt hij ergens te staan waar hij helemaal verzorgd wordt en buiten staat. Waarschijnlijk is dat ook goedkoper dan je huidige pension prijs. Dan kan je gewoon af en toe langs op bezoek wanneer je zin hebt.
gomir schreef:Bijzonder dat in andere topics altijd geroepen wordt dat een kreupel paard pijn heeft en dat je een paard met pijn niet voor je plezier in leven moet houden, omdat dat egoïstisch is. Maar als dat plezier er niet meer is en TS zelf inslapen als optie noemt iedereen dat ineens egoïstisch vindt
Ik kan uit dit verhaal niet opmaken hoe ernstig kreupel je paard is en hoe lang dat al speelt, maar een langdurig kreupel paard in laten slapen kan prima te verantwoorden zijn als er voldoende tijd is genomen en geen zicht is op herstel. Het is niet verplicht om dure MRI-scans etc te maken op de kliniek om een definitieve diagnose te stellen voordat je een paard in laat slapen.
Toushie schreef:Egoïstisch nee meid hoe kom je erbij![]()
Ja dat is egoïstisch , het dier is aan zijn baas overgeleverd. Die zo uit het verhaal geen geld heeft om meer te doen dan een kreupelheidsonderzoek waar nog geen info uit kwam. Dus er is wat aan de hand naar dat laten we maar. En omdat je dan ook geen plezier meer in je paard hebt moet hij maar dood?
Krap jezelf eens heel rap achter je oren zou ik zeggen.
Ik reageer niet vaak , in dit geval laat jij als baas toch wel wat steken vallen zo te lezen en dat moet je paard eventueel met zijn leven bekopen. Net goed onderzoek is er hopelijk een beeld waar de kreupelheid vandaan komt dan weer je ook of je dier beter kan worden , wat er aan de hand is ect.
MallyBelly schreef:Afgezien van de stress, even alleen op het paard gericht.
Als ik een paard aanbied van 20, vage kreupelheden en HB gevoelig. Zegt iedereen laat m inslapen want je wilt niet dat hij in de handel komt..
Nu is er iemand die hier over twijfel, omdat ze hem leed wil besparen en dan is het weer niet goed......
gomir schreef:Bijzonder dat in andere topics altijd geroepen wordt dat een kreupel paard pijn heeft en dat je een paard met pijn niet voor je plezier in leven moet houden, omdat dat egoïstisch is. Maar als dat plezier er niet meer is en TS zelf inslapen als optie noemt iedereen dat ineens egoïstisch vindt
Ik kan uit dit verhaal niet opmaken hoe ernstig kreupel je paard is en hoe lang dat al speelt, maar een langdurig kreupel paard in laten slapen kan prima te verantwoorden zijn als er voldoende tijd is genomen en geen zicht is op herstel. Het is niet verplicht om dure MRI-scans etc te maken op de kliniek om een definitieve diagnose te stellen voordat je een paard in laat slapen.