Prijsklasse Paardenverkoop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loentje99

Prijsklasse Paardenverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 22:34

Hii!

Ik weet even niet in welk forum/ topic ik dit moet plaatsen. Hoop dat ik hier goed zit.

Bij de verkoop van een paard staat er vaak: paard valt in de ... prijsklasse.

Wat is een lagere, midden en hogere prijsklasse? Waar moet ik aan denken qua prijsvraag?

Liefs Luna

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:41

Dat is afhankelijk van het ras, maar ook in verhouding tot het niveau, potentie, uiterlijk, karakter en de leeftijd. Voor een sportpaard zou ik vanuit mijn verwachtingen denken bij een paard vanaf 3 jaar aan zoiets als:
Laag tot 5000/6000
Normaal 6000-15.000
Hogere prijsklasse 15.000-30.000
Exclusieve prijsklasse daarboven

Ik zou het in de zoektocht wel fijn vinden als er een prijscategorie inclusief indicatie of een vraagprijs bij staat. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

prugelpiet

Re: Prijsklasse Paardenverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:44

Dat is altijd een lastige, want wat de ene normaal vind, vind de andere hogere prijsklasse. Ik heb wel ongeveer dezelfde verwachtingen als Nessie. Maar ik weet ook mensen die 10.000 de ‘hogere prijsklasse’ vinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:50

In de huidige markt zit nessie aardig goed naar wat ik heb gezien en toegezonden heb gekregen :j

Hogere prijsklasse kan voor veel wellicht iets ruimer gaan nog tot €45.000

En dan heb ik heb ik het over sport/dressuur paarden

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 23:44

Dat vind ik dus zo lastig... Het fijnst zou zijn als mensen gewoon een prijs benoemen, dan weet je waar je aan toe bent...

Ik zoek naar een spring/ eventing paard die al wedstrijden heeft gelopen. Tussen de 4 en 12 jaar en boven de 1,65. Ras maakt niet uit.
Budget rond de 15.000. Wat voor mij al als hogere prijsklasse klinkt, maar ik weet dus niet of dat voor de verkoper ook zo is...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:47

Wat Nessie zegt is ook wel mijn gedachte.
Als je geïnteresseerd bent in een paard kan je toch altijd een berichtje doen dat het paard je aanspreekt maar even wilt checken of het binnen je budget valt en of ze een richtprijs kunnen geven ?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 00:08

Ik zie ook genoeg advertenties op sporthorses waarbij normale prijsklasse rond de 35.000 is……het is maar net waar je kijkt…..

Normale of hogere prijsklasse is denk ik afhankelijk van welk type paard er aangeboden wordt: sport, recreatie etc…..

Ik vind het heel storend als er vaag gedaan wordt over de vraagprijs. Geef gewoon een vraagprijs of indicatie aan in de advertentie….scheelt een hoop gedoe

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:36

Loentje99 schreef:
Hii!

Ik weet even niet in welk forum/ topic ik dit moet plaatsen. Hoop dat ik hier goed zit.

Bij de verkoop van een paard staat er vaak: paard valt in de ... prijsklasse.

Wat is een lagere, midden en hogere prijsklasse? Waar moet ik aan denken qua prijsvraag?

Liefs Luna

Lees: te duur.

Als je een goed paard aanbiedt in een marktconforme prijsklasse, dan hoef je daar niet geheimzinnig over te doen.

De volgende stunt die uitgehaald wordt is dat de verkoper je budget wil weten.
Ga dan laag zitten. Als je budget 10k is, is het voor zo'n aanbieder max 6 - 7,5k. Noem dat echter niet als hard getal maar als een uitgangspunt waar je bij in de buurt wil blijven of soortgelijke wollige taal zodat die verkoper eigenlijk nog niks weet maar eventueel wel kan bepalen of je mogelijk bij elkaar in de buurt kunt komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:41

Loentje99 schreef:
Dat vind ik dus zo lastig... Het fijnst zou zijn als mensen gewoon een prijs benoemen, dan weet je waar je aan toe bent...

Ik zoek naar een spring/ eventing paard die al wedstrijden heeft gelopen. Tussen de 4 en 12 jaar en boven de 1,65. Ras maakt niet uit.
Budget rond de 15.000. Wat voor mij al als hogere prijsklasse klinkt, maar ik weet dus niet of dat voor de verkoper ook zo is...

15000 euro is in de huidige markt een redelijk normale prijs voor een paard zoals jij beschrijft met wedstrijdervaring, tenzij er gebreken zijn die de prijs drukken of het dier weinig talent/inzet laat zien voor het werk.

Voor de beeldvorming:
Ik heb een 13-jarige eventer van 1,68m, ervaren wedstrijdpaard, ook 1.30m springen en M1 dressuur geklasseerd. Topfijn te rijden en superleuk karakter (daarom heb ik hem ook altijd aangehouden als rijpaard voor mezelf ;) ). Loopt nu M-eventing, relatief laat opgepakt voor dit werk en toont hierin nog steeds veel progressie in de ontwikkeling. Plan is om volgend jaar te proberen landelijk Z te starten als één van de schaarse wedstrijden waar dit kan in onze planning past, dit seizoen lukt dat niet omdat Hattem NK is en we de andere wedstrijden niet geschikt vinden voor een debuut in een hogere klasse. Als we er tussen komen willen we ook graag een paar internationale wedstrijden te rijden (1/2*). Waarschijnlijk komt hij dan in tweede helft van het seizoen beschikbaar voor de verkoop, omdat amazone nog graag een tweede kindje wil en onze opvolger voor de eventing ook al in opleiding is inmiddels. Prijsklasse voor zo'n paard zit tussen de 20-25.000 euro en meestal hoef ik niet te adverteren om ze te verkopen ;) Als dat wel het geval is zou ik hem wel als hogere prijsklasse beschouwen overigens.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:35

Ik ben al een tijd op zoek voor iemand naar een braaf paard, tussen de 3 en de 7 jaar oud, geen wedstrijd ervaring gewoon een goed en degelijk gezond paard rond de 10k. Ras en afstamming maakt zelfs niet veel uit lees warm bloed, fries, spaans oid
Maar wat ik tegen kom of aangeboden krijg in deze prijsklasse zijn vaak paarden met een achtergrond of mankementen..
Ik vind €10k een net bedrag voor een dergelijk profiel maar het aanbod is echt heel magertjes.
Moet je voor een gezond braaf paard dan echt richting de €15k - €20k??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:48

Een braaf paard voor recreatie waar geen papier oid bij hoeft te zitten zou tussen de 8 en 12.000 toch wel te vinden moeten zijn. Paard van die leeftijd dat gezond is en braaf gereden is met potentie voor de serieuze sport wordt in de huidige markt idd wel lastiger.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:07

Op MP staat een knappe jonge dressuurgefokte vierjarige ruin van 1.69m.
Volgens de advertentie röntgenologisch helemaal goed, maar krampt af en toe een pasje in stap (niet in draf of galop).
Voor 7000 euro vind ik dat niet duur (en nee, ik ken het paard verder niet :P ).

Maar ik denk dat ze er zeker wel zijn wanneer je even zoekt (ook zelfs zonder licht krampbeen).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:18

gomir schreef:
Een braaf paard voor recreatie waar geen papier oid bij hoeft te zitten zou tussen de 8 en 12.000 toch wel te vinden moeten zijn. Paard van die leeftijd dat gezond is en braaf gereden is met potentie voor de serieuze sport wordt in de huidige markt idd wel lastiger.

Gezond betrouwbaar begint echt al bij 3k en als je weet hoe het moet, kan het zelfs voor minder. Daar is echt geen 8k voor nodig, volstrekte bullsh*t.

Maar wil je allerlei secondaire voorwaarden zoals herkomst, afstamming, bewezen capaciteiten, opleidingsniveau, ja, dan kan de prijs oplopen.
Alleen al het feit of het paard op lokatie A of lokatie B staat kan de prijs verdubbelen.

Infomeer jezelf daarover.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:56

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.