Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pdp schreef:Majolen schreef:Mooie leeftijd. Mijn eerste paard was 20 en geen seconde spijt gehad.
Mijn volgende vraag is dan hoelang heb je er nog plezier aan?
Lukasje schreef:Je kan niet in een glazen bol kijken…
Ik begrijp je “ongerustheid” over de leeftijd zeker. Vroeger zou ik dat zeker te oud gevonden hebben en nooit een 14-jarige kopen. Inmiddels ben ik heel wat jaartjes ouder en paarden verder en ik heb reeds een 5- en een 6-jarige moeten laten inslapen.
Dus wanneer jij nu een leuk paard tegenkomt waarvan je kan leren maar vooral waar je je safe op voelt en weer terug plezier mee kan beleven, dan: go for it, en vooral genieten.
Wel zou ik het paard keuren, maar dat heeft niets met leeftijd te maken.
En je instructrice .. allemaal aardig en wel maar jij moet je safe op het paard voelen, en jij moet het financieren, niet zij.
Nico12 schreef:Een 14 jarige vind ik gemiddeld voor mij als bejaarde nog te oud om aan te kopen en vervolgens in de sport uit te brengen. Voor de sport zou ik niet boven de 10 jaar, een jaar wennen, dus al 12 als je op CC bent.
Earth schreef:Ik vind 14 jaar voor de springsport helemaal niet te oud, mits deze goed op de benen is.
Ik zou dus wel röntgenologisch keuren en misschien een echo van de pezen willen hebben voor de zekerheid.
Pdp schreef:Earth schreef:Ik vind 14 jaar voor de springsport helemaal niet te oud, mits deze goed op de benen is.
Ik zou dus wel röntgenologisch keuren en misschien een echo van de pezen willen hebben voor de zekerheid.
Röntgen gaan we zeker doen bij elk paard omdat ik wat hoger in de sport wil maar ik wist ook niet dat je echo’s kon laten maken hoe duur zijn die dan?
Pdp schreef:Majolen schreef:Mooie leeftijd. Mijn eerste paard was 20 en geen seconde spijt gehad.
Mijn volgende vraag is dan hoelang heb je er nog plezier aan?
Nico12 schreef:Een 14 jarige vind ik gemiddeld voor mij als bejaarde nog te oud om aan te kopen en vervolgens in de sport uit te brengen. Voor de sport zou ik niet boven de 10 jaar, een jaar wennen, dus al 12 als je op CC bent.
Gebruikers op dit forum: Binck8, dirkus, Helma24, jokari, Kincses, kouwene, Lauss_, Nientsje, NikkiB1991, pjer, Polarize, Westhof en 25 bezoekers