Ik wilde graag wat makkelijker en goedkoper wedstrijdkilometers kunnen maken, dus ik besloot het voorbeeld te volgen van veel andere western ruiters: Engels zadel er bij, zorgen dat die ook meteen geschikt is voor de Hunter klasses, en hup hup tussen die witte hekjes!
Een zadelpasafspraak was al gauw gemaakt, en die viel dus precies 2 dagen voor wedstrijd. En was ook halverwege de toch al lange route naar wedstrijd. Maar ja, om Diva dan van vrijdag tot zondag op stal te zetten voor alleen wedstrijd op zondag is ook zo wat

En dan maar hopen dat je überhaupt een (in het budget passend) zadel vindt en niet de hele boel af hoeft te blazen

Lag er toch op vrijdag potdikkie een pracht van een licht cognac hunter zadel op ons te wachten

....waar echt vrijwel niks van de zo zorgvuldig uitgezochte spullen bij paste, uiteraard

Maar, we konden wél starten de volgende dag en maakten onze allereerste meters tussen de witte hekjes

Heel trots op onze prestatie, want ik kon nog steeds niet zonder hulp op dat rare kleine zadeltje stappen, laat staan er heel fatsoenlijk op rijden

Maar Diva, mijn allerliefste Diva, zette gewoon haar beste beentje voort en sleepte een oranje lintje én de eerste winstpunten binnen!

De volgende dag mochten we weer met 'normale' outfit aan de bak, en dat deden we ook niet geheel onverdienstelijk: we pakten de reserve allround titel in ons level!

Twee weken later mocht het hunterzadel thuis blijven en reden we een wedstrijd georganiseerd door The Cowgirls. Superleuke sfeer en absoluut een aanrader voor iedereen die western eens wil proberen door de laagdrempeligheid!
Hier werden we oa 3x 2e én we pakten een blauw lintje. Met name heel erg blij met hoe ze begint te lopen en intens genoten van ons rondje Pleasure, ze was zó gefocust, het was met recht 'a pleasure to ride'

Een paar dagen later een zeldzame droge dag benut voor een rondje aquatraining in het duin:
(Dit is normaliter een ruiterpad.....)

En vorig weekend nog maar wat winstpuntjes gepakt tussen de witte hekjes! In beter gecoördineerde outfit, niet onbelangrijk natuurlijk.

En ik kon ook zelf opstappen inmiddels

(Het jasje zoek ik nog in maat M of L, mocht iemand het toevallig over hebben, evt te ruil tegen maat S)
Heel trots op mijn knappe veelzijdige dame

Op naar de volgende wedstrijd