Wat achtergrond informatie:
Van jongs af aan ben ik hé-le-maal verliefd sinds het zien van foto's van de Akhal Teke. Ooit mijzelf beloofd; zo een paard wil ik later ook!
Al een hoop eerder dan dat ik mijn eerste Akhal Teke kocht was mijn zoektocht gestart. Tussendoor kreeg ik de kans om mijn oud verzorgpaard over te nemen en heb ik er toen voor gekozen hem een goed pensioen te geven en optimaal van hem te genieten. Na zijn overlijden was de zoektocht pas écht gestart.
Dus... Sinds 2020 loopt mijn Akhal Teke hobby een beetje uit de hand

Mijn ervaring met de Akhal Teke

• Stabiel en niet snel bang
• Extreem slim
• Het samen willen doen, maar het ook alleen durven/kunnen
• Onwijs betrouwbaar
• Ze gaan niet zo snel rennen als ze (op een zeldzaam moment) schrikken
• Ze denken altijd met je mee
• Boven alles, zijn ze echt heel lief en mensgericht
Er lopen nu 7 Akhal Tekes in mijn achtertuin. 5 merries, een hengst (oh wat heeft hij een mazzel haha), en onze eerste eigen gefokte Akhal Teke merrieveulen van dit jaar
Voor nu wilde ik graag deze foto's delen. Er konden er natuurlijk maar 2 mee op de trailer, dat zijn deze geworden
Even voorstellen:
Amanta / Bay / 13 jaar
Amanta is onze fanatiekeling. Wat een werklust en werkplezier heeft dit paard. Zeer goede gangen en een absoluut plezier om te rijden. Amanta en ik zijn samen drachtig. Zij 2 maanden en ik 7! Ik vond het daarom misschien wel extra leuk om foto's te hebben samen Ik vertrouw haar 100%, ook nu wij met ons tweetjes op haar zitten.
Afrodika (mijn favoriet

Afrodika is de dochter van Amanta. Ik vind haar fantastisch. Dit is de merrie die mij graag voor zichzelf houdt. Ze staat ook regelmatig met mijn man te kroelen en kusjes uit te delen (vraag mij af wie van de twee dan eigenlijk vreemd gaat), maar weet zich toch altijd op een beleefde manier tussen ons in te wurmen.
Afrodika heeft een nette basis op de grond en is zadelmak. Na mijn zwangerschap zal ik haar doorrijden en verder opleiden.
Mocht je het leuk vinden vaker updates te zien, kun je ons vanaf nu ook volgen op insta!
https://www.instagram.com/nicters.akhalteke
De foto's