E-Mail vanuit van oude manege: naar feest of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jojo2587

E-Mail vanuit van oude manege: naar feest of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 19:19

Hoi Allemaal,

Ik ben heel benieuwd naar iedereen die kreeg nog steeds e-mail van je oude Manege, zo ja?
Zoals over evenementen of feest. Als je zoiets geleesd dat jij wordt uitgenodigd door je oude manege, ga jij toch erheen of liefste niet.

Omdat heeft te maken mij e-mail vanuit m’n oude manege naar mij gestuurd maar ik snap alleen niet dat ze stuurde wel terwijl werd ik weggooien door der. Mis manege sommigen oud klanten of enzo? Ik sta geen graag voor het schut maar vind wel heel raar als ze mij e-mail gestuurd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:40

Als het je leuk lijkt om langs te gaan dan kun je ze even een mailtje terug sturen met de vraag of het de bedoeling was dat je deze mail gekregen hebt. Mocht je geen zin hebben en het vervelend vinden dan kun je ze verzoeken je uit de maillijst te verwijderen

Neon

Re: E-Mail vanuit van oude manege: naar feest of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:12

Denk dat je gewoon nog in het systeem staat en ze naar iedereen de uitnodiging sturen…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:43

Jojo2587 schreef:
Hoi Allemaal,

Ik ben heel benieuwd naar iedereen die kreeg nog steeds e-mail van je oude Manege, zo ja?
Zoals over evenementen of feest. Als je zoiets geleesd dat jij wordt uitgenodigd door je oude manege, ga jij toch erheen of liefste niet.

Omdat heeft te maken mij e-mail vanuit m’n oude manege naar mij gestuurd maar ik snap alleen niet dat ze stuurde wel terwijl werd ik weggooien door der. Mis manege sommigen oud klanten of enzo? Ik sta geen graag voor het schut maar vind wel heel raar als ze mij e-mail gestuurd.

Waarschijnlijk sta je gewoon nog in het systeem.
Voor emails heb je een optie (BCC) dat er voor zorgt dat de ontvangers niet kunnen zien naar wie je het allemaal hebt gestuurd.
Dus dan lijkt de mail alleen persoonlijk naar jou gericht, maar is eigenlijk aan heel veel mensen gericht zonder dat je het ziet.
Op die manier kan je massa emails versturen zonder persoonsgegevens(zoals emails) te verspreiden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:47

Het zou net zo raar zijn als jij geen uitnodiging had gekregen en anderen wel.
Zelfs als je ruzie hebt gehad met enkele mensen, kan het zijn dat je nog goede herinneringen hebt en graag de mensen wilt ontmoeten waar je het wel goed mee hebt gehad.
Maar als jij niet gaat, is dat natuurlijk helemaal een prima keuze.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:38

Als je twijfelt of de uitnodiging ook voor jou bedoeld is kun je een mailtje terug sturen met de vraag of het klopt dat hij een uitnodiging hebt gehad.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:44

Maar had je een leuk contact met je oude manege, of ben je ontevreden weg gegaan?

In het eerste geval zou ik er wel naartoe gaan, en anders niet.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:41

Ik krijg nogsteeds elk jaar een uiterst vriendelijke verjaardagsmail van een manege die niet meer bestaat :))

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:40

fleurtjeuh schreef:
Jojo2587 schreef:
Hoi Allemaal,

Waarschijnlijk sta je gewoon nog in het systeem.
Voor emails heb je een optie (BCC) dat er voor zorgt dat de ontvangers niet kunnen zien naar wie je het allemaal hebt gestuurd.
Dus dan lijkt de mail alleen persoonlijk naar jou gericht, maar is eigenlijk aan heel veel mensen gericht zonder dat je het ziet.
Op die manier kan je massa emails versturen zonder persoonsgegevens(zoals emails) te verspreiden.

Ik zie alleen dat ze stuurde alleen naar mij

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:42

Zoals Fleurtjeuh uitlegt zal je nooit andere geadresseerde zien als een mail op die manier verzonden is. Dan is het alsnog niet alleen aan jou verzonden, maar is de afzender gewoon fatsoenlijk door ervoor te zorgen dat emailadressen niet allemaal zichtbaar zijn.

Dat maakt verder ook helemaal niet uit. Als je ernaartoe wil ga je en anders negeer je het of mail je terug dat he niet komt.

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:44

senna21 schreef:
Het zou net zo raar zijn als jij geen uitnodiging had gekregen en anderen wel.
Zelfs als je ruzie hebt gehad met enkele mensen, kan het zijn dat je nog goede herinneringen hebt en graag de mensen wilt ontmoeten waar je het wel goed mee hebt gehad.
Maar als jij niet gaat, is dat natuurlijk helemaal een prima keuze.

Heb wel mooi herinneringen gehad vooral veel plezier met paardgereden en heb goed contact met mensen, alleen die instructeurs en ook andere mensen hebben me gekwetst vooral roddelen en mij laten weggepest dus vind ik super vreemd dat ze e-mail naar mij gestuurd om feest maar ik weet heel zeker dat ik in iedere geval niet komen naar de feest. Heb zo beu van die roddelen.

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:45

Sellyxx schreef:
Ik krijg nogsteeds elk jaar een uiterst vriendelijke verjaardagsmail van een manege die niet meer bestaat :))

Raar is dat! Misschien is die Manege doorstart

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:50

pinto_1 schreef:
Maar had je een leuk contact met je oude manege, of ben je ontevreden weg gegaan?

In het eerste geval zou ik er wel naartoe gaan, en anders niet.

Heb wel leuke tijd gehad om paardrijden om plezier en heb ook goed contact paar mensen, behalve die instructeurs en paar mensen met wie goed contact met instructeurs willen me weg te hebben vanwege roddelen over mij dus vind ik niet zo tof als ze naar mij e-mail te sturen om feest maar weet ik heel zeker dat ik niet komen want heb echt zo beu in roddelen door hun!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:58

Dan ga je toch niet.

Ik vraag me ook af of ze allemaal wel weten dat jij je zo gekwetst voelt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 14:24

Misschien kun je ze even bellen of terug mailen dat je die mail hebt gekregen en vragen of ze jou nog in het bestand hebben staan.
Zo ja kun je aangeven dat je graag uit het bestand wilt gehaald wilt worden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:10

Jojo2587 schreef:
Hoi Allemaal,

Officieel mogen ze geen gegevens van je bewaren. En je dus ook uit mailinglijsten moeten halen.
Dat horen ze eigenlijk ook van te voren aan te kondigen, zodat je eventueel kunt besluiten om wel mailings te blijven ontvangen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:15

Marie111 schreef:
Officieel mogen ze geen gegevens van je bewaren. En je dus ook uit mailinglijsten moeten halen.
Dat horen ze eigenlijk ook van te voren aan te kondigen, zodat je eventueel kunt besluiten om wel mailings te blijven ontvangen.

Jawel hoor, een bedrijf behoort minimaal 7 jaar hun administratie te bewaren en in de wet AVG staat geen termijn aangegeven hoelang een bedrijf max gegevens mag bewaren van klanten.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... nsgegevens

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:36

Administratie bewaren is nog iets anders dan persoonsgegevens bewaren :-)

In dit geval zou de manege wel moeten bewaren hoeveel mensen er les hebben en betalingen daarvan, maar zouden ze de adresgegevens van deze individuele personen niet meer moeten bewaren als deze personen niet meer bij ze lessen.

De gegevens hebben ze dan immers niet meer nodig :-)

Ontopic: ik denk dat je gewoon nog op een automatische mailinglijst staat. Gewoon even een mailtje daar naar toe doen en zeggen dat je er vanaf wilt omdat je daar niet meer rijdt :-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:49

Apple schreef:
In dit geval zou de manege wel moeten bewaren hoeveel mensen er les hebben en betalingen daarvan, maar zouden ze de adresgegevens van deze individuele personen niet meer moeten bewaren als deze personen niet meer bij ze lessen.

Daar is dus wettelijk niets over bepaald.
En in de administratie zullen zeker wel persoonsgegevens moeten staan.
Hoe bewaar je in vredesnaam facturen op naam/adres en dan de namen/adres verwijderen?
Je mag gegevens van klanten gewoon bewaren.

edit: je kan wel eisen dat je uit de mailinglijst wordt gehaald en dat ze je niet meer mogen benaderen op andere wijze.. maar je gegevens volledig verwijderen dat kan gewoonweg niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:52

Gewoon niet gaan, probleem opgelost en weer doorrrr.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:23

Brainless schreef:
Apple schreef:

Daar is dus wettelijk niets over bepaald.
En in de administratie zullen zeker wel persoonsgegevens moeten staan.
Hoe bewaar je in vredesnaam facturen op naam/adres en dan de namen/adres verwijderen?
Je mag gegevens van klanten gewoon bewaren.

edit: je kan wel eisen dat je uit de mailinglijst wordt gehaald en dat ze je niet meer mogen benaderen op andere wijze.. maar je gegevens volledig verwijderen dat kan gewoonweg niet.

Ik zie hier dat je gelijk hebt. Ze adviseren wel de persoonsgegevens niet langer te bewaren dan noodzakelijk is.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... nsgegevens

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 18:57

DuoPenotti schreef:
Dan ga je toch niet.

Ik vraag me ook af of ze allemaal wel weten dat jij je zo gekwetst voelt.

Ze wisten allang dat ik voel zo gekwetste maar ze bieden geen excuses aan aan mij. Ik heb ook gezegd op e-mail om beantwoord terug: ik wens jullie hele fijne dagen aankomende maandag tot zondag, ik hoop dat jullie zullen in toekomst om mij toch open deur laten houden, ik doe ook deur de open voor jullie ondanks jullie me toch weggegooid.

Daarom ik kom niet omdat heb geen zin om weer schut te staan door geroddeld mensen.

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 19:00

BeFunny schreef:
Gewoon niet gaan, probleem opgelost en weer doorrrr.

Precies ik had ook tegen hun: hoop tot toekomst als jullie blijven open voor mij als ik mag weer terugkeer om weer paardrijden, ik doe ook de deur open voor jullie. Dus afwachten ik zal afwachten hoe ze nadenken of ze wilt me terug te hebben of niet.

Jojo2587

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 19:04

Apple schreef:
Administratie bewaren is nog iets anders dan persoonsgegevens bewaren :-)

De gegevens hebben ze dan immers niet meer nodig :-)

Ontopic: ik denk dat je gewoon nog op een automatische mailinglijst staat. Gewoon even een mailtje daar naar toe doen en zeggen dat je er vanaf wilt omdat je daar niet meer rijdt :-)

Nee klopt daarom ik reed al 3 maanden niet meer daar. Ik had ook gezegd tegen hun hopelijk tot toekomst als jullie willen me toch terugkeer. Ik doe wel deur open voor ze en ik zal ook wachten tot ze goed na denken of ze willen me toch terugkomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:08

Houd de eer aan jezelf. Reply op e-mail: Zouden jullie mijn e-mailadres kunnen verwijderen uit de mailinglist? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Jojo.

En door…..