lange lijnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Y0ellaatje

lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 20:58

Vandaag voor het eerst lange lijnen gedaan met hatje een van me vezorg poony´s.
we hadden het al eens eerder gedaan maar dat was zonder singel vandaag met singel gedaan vr het eerst en ging super goed.
hij reageerde al heel goed op me hulpen en kon hem gelijk al heel goed sturen in het begin heeft er wel iemand naast gelopen maar aan het eind van de training kon ik hem zelf besturen en drijven.
ik denk dat die het ook wel leuk vond want oren stonden recht naar voor en luisterde super goed normaal bij grondwerk is die een beetje sloom en niet geintreseerd maar dit vond die denk ik wel leuk goed om te weten!

nu was mijn vraag
wat doen julle tijdens lange lijnen en wat oefenen jullie precies
morgen wil proberen een beetje binnenstelling te vragen op de volte meer ideeën altijd welkom!
en jullie ervaringen met lange lijnen ik heb geen foto´s ik zal morgen vragen of iemand wil filmen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:06

Tempo wisselingen en afwisselen tussen lang en laag en meer opgericht en het echte loswerken is eigenlijk het gene wat ik het meeste doe aan de lange lijnen. Je kan daarbij fijn zien of de schoft goed gelift wordt e.d.

Verder kan je eigenlijk alles wat je met rijden doet ook doen, alleen ligt het er wel aan of je het in een baan doet of een longeercirkel. Dan is bv appuyeren wat lastig door het gebrek aan ruimte :P
Maar je kan ze, als ze het goed snappen alle kanten op laten buigen, schouders naar binnen, travers. Op een cirkel lukt bv door een S van hand veranderen ook mits de cirkel groot genoeg is.

Y0ellaatje

Re: lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 21:28

oeh goeie ideeën ik heb it vandaag gedaan in een weiland(hij was niet afgeleid door het gras gelukkig en ik had de wei wat kleiner gemaakt met paaltjes

ik zal morgen fff kijken met die tempowisseling en bedoel je dan overgang naar draf en dan weer stap-draf-stap-draf of bedoel je harder stappen of juist zachter stappen

c_alsemgeest

Re: lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:42

Beide, overgangen en ook in de gangen zelf tempo wisselingen maken. En het niet te moeilijk maken in het begin. Als ze goed ontspannen en nageeflijk blijven is het goed genoeg. Dan kan je hele kleine stukjes versnellingen en terug mee pakken. Als dat makkelijker gaat meer verschil inbouwen zodat de achterkant er mooi bij komt zeg maar.