Verkleed te/als paard, ideeën gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Independence

Verkleed te/als paard, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-24 22:01

Eind deze maand wordt er op mijn stal een onderlinge wedstrijd georganiseerd. Nou heb ik een hekel aan wedstrijden, maar ik wil het ook niet als enige overslaan. Dus wil ik er een niet-zo-serieuze draai aan geven.
Helaas ben ik zelf totaal niet creatief, dus hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Ik zou dus graag verkleed te paard gaan, het liefst zodanig dat ik niet heel herkenbaar meer ben. Ik heb een vos, maar ik durf het niet aan om hele extreme dingen met hem te doen. Verven, een masker of een deken kan natuurlijk wel, maar het moet vooral niet teveel lawaai maken.
Eventueel is het mogelijk om op een fjord mee te doen, daar zou ik veel meer mee durven qua versiering.

Met mijn vos zou ik bijvoorbeeld geen jurk met lange sleep aan durven doen, met de fjord wel.

Als tweede optie dacht ik nog om zelf verkleed als paard te gaan en dan een proefje te 'rijden'. Dan moet ik alleen nog wat conditie opbouwen :')
Overigens bedenk ik nu dat ik ook op het stalen ros zou kunnen, die zou ik natuurlijk ook als paard kunnen omtoveren.

Ik zou het leuk vinden om jullie ideeën te horen, eventueel met foto's.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:13

Op een stalen ros, jaja, dat is bluf, dus bij deze ben je uitgedaagd }> zeker als niet kunt beschikken over een goede mountainbike.

Met een mountainbike lukt het je wel, als je handig genoeg bent met schakelen, want een volte 10mtr zal nog niet mee vallen in hetzelfde verzet als een rechte lijn.
Oh, enne, geen voet aan de grond, uitgezonderd bij het groeten.... }>

Maar wel een waarschuwing: iemand deed ooit eens mee met verkleed springen op een stokpaard. Hij was zo slim om te bedenken dat een tweede ronde niet handig was dus hij ensceneerde een weigering maar de jury honoreerde dat niet _O-
Train dus een beetje op je conditie :D

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 01:07

Met je vos als Zorro (Zorro betekend vos in het Spaans :)) ) Paard een maskertje om, zwarte deken om als zijnde 'cape'. Zelf als señorita. Iets met een rok of jurk in zwart en rood..
Afbeelding

Met je Fjord als Pipi Langkous
Afbeelding
Afbeelding

Lucky Luck:
Afbeelding
Afbeelding

Of inderdaad een fiets :))
Afbeelding

KimD

Re: Verkleed te/als paard, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 06:02

De laatste wedstrijd waar ik verkleed aan moest deelnemen ben ik als 'Friet zuurvlees' gegaan. Ik was het frietje en het paard, tja. :Y)

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:39

Vroeger weleens de manenkam van de Fjord in allerlei kleuren gespoten en als punker gegaan haha. Kun je ook in je eigen haar doen, wat punkerkleding aan en klaar.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:54

KimD schreef:
De laatste wedstrijd waar ik verkleed aan moest deelnemen ben ik als 'Friet zuurvlees' gegaan. Ik was het frietje en het paard, tja. :Y)

Hilarisch :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:06

KimD schreef:

Het nadeel daaraan is dat niet iedereen weet wat zuurvlees is.. Ik ben van Limburg naar boven de rivieren verhuisd en hier kijken ze me altijd heel raar aan als ik 't over zoervleisj heb.. :))

Toos paardloos

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:26

nine1987 schreef:
KimD schreef:

Het nadeel daaraan is dat niet iedereen weet wat zuurvlees is.. Ik ben van Limburg naar boven de rivieren verhuisd en hier kijken ze me altijd heel raar aan als ik 't over zoervleisj heb.. :))

Maar wacht effe hoor... Hollanders weten toch wel wat zuurvlees is? Het is dan wel een Limburgs gerecht maar Hollanders kennen en eten dit toch wel, of niet? :')

En ik gebruik Hollander zeer liefkozend om ze te onderscheiden van Limburgers. _O-

Facebook; Vihaan Aditi

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:38

Boven de rivieren heet dat patatje stoofvlees :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:49

nine1987 schreef:
KimD schreef:

In Rotterdam ben je dan een Brammetje

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:23

Stoofvlees is echt geen zuurvlees.. Het heeft er wat van weg, maar is absoluut niet hetzelfde.. :)

Niet in smaak en niet in inhoud.. (zuurvlees hoort van origine van paardenvlees gemaakt te zijn..)

Toos paardloos

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:38

Nope, mijn schoonouders zeggen ook 'stoof' als Brabanders en wat zij daarmee bedoelen is echt geen zoervleisj.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:46

Is het misschien een idee om die discussie ergens anders te voeren en niet in dit topic wat over verkleden van paard en/of ruiter gaat?? O:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:48

DJZ schreef:
Is het misschien een idee om die discussie ergens anders te voeren en niet in dit topic wat over verkleden van paard en/of ruiter gaat?? O:)

Nou, als TS besluit om zelf als friet te gaan, moet ze wel even goed uitbeelden of het paard stoof of zuurvlees is. Dat zijn de belangrijke details. <<)

Facebook; Vihaan Aditi

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:54

nine1987 schreef:
Stoofvlees is echt geen zuurvlees.. Het heeft er wat van weg, maar is absoluut niet hetzelfde.. :)

Niet in smaak en niet in inhoud.. (zuurvlees hoort van origine van paardenvlees gemaakt te zijn..)

Weer wat geleerd.. :+ Ik hoorde boven de rivieren altijd patatje stoofvlees en onder de rivieren zuurvlees.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:21

DJZ schreef:
Met je vos als Zorro (Zorro betekend vos in het Spaans :)) )

Hee, Jij ook!

Afbeelding

En TS: als je zin hebt om een tijdje te schilderen, zou je bv dit kunnen doen:
https://nl.pinterest.com/pin/172544229451404649/
Alleen dan zou ik als ruiter als onderzoeker gaan - dus zoiets: https://nl.pinterest.com/pin/77827899796988272/
Korte broek en sokken kun je dan over een neutrale legging of rijbroek aantrekken, zelfgemaakte verrekijker erbij. En voor de onherkenbaarheid kun je dan zo'n muskietennetje om je hoofd doen :)
(En als je niet je hele paard wilt schilderen lijkt het me nog steeds best een leuk idee eigenlijk.)

Impatience is just denying reality

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-24 16:43

ikke schreef:
Op een stalen ros, jaja, dat is bluf, dus bij deze ben je uitgedaagd }> zeker als niet kunt beschikken over een goede mountainbike.

Met een mountainbike lukt het je wel, als je handig genoeg bent met schakelen, want een volte 10mtr zal nog niet mee vallen in hetzelfde verzet als een rechte lijn.
Oh, enne, geen voet aan de grond, uitgezonderd bij het groeten.... }>

Maar wel een waarschuwing: iemand deed ooit eens mee met verkleed springen op een stokpaard. Hij was zo slim om te bedenken dat een tweede ronde niet handig was dus hij ensceneerde een weigering maar de jury honoreerde dat niet _O-
Train dus een beetje op je conditie :D

En juist dit is wel wat ik zou willen bereiken: dat het humoristisch is. Dus die fiets blijft een optie, al heb ik wel liever een levend ros.

@DJZ: ik vind de Pippi Langkous heel leuk! Ik ken Zorro niet :') dus dat vind ik wat minder geschikt.

Het zuurvlees idee lijkt me ook fantastisch, maar ik kom van boven de rivieren en een patatje stoofvlees heb ik nog nooit gehad. Ik kan me wel voorstellen dat het een leuk geheel was.

Die giraf is gaaf! Enig idee wat je dan als verf kunt gebruiken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:03

Vingerverf of stoepkrijt (met water) werkt geloof ik wel goed.

(Over stalen versus levend ros... ik heb nou ook het idee om de voorbenen van het paard lichtblauw te maken en dan SWAP HORSE op je trui en/of de kont van het paard te zetten.)

Impatience is just denying reality

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:14

Afbeelding
Als minion

Met gele muts en minion bril.
Dan met gele trui en blauwe broek. Heb helaas geen foto van de aangeklede versie .

M'n andere dochter was als vogel

Afbeelding
Maar moet eerlijk zeggen dat ik dit pak eens overgekocht heb.

Robin Hood achtig ( kunt ook gewoon wat nepbladeren in de knotten hangen, dat maakt niet zoveel lawaai :

Afbeelding

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-24 18:10

Ik zou het zelf trouwens ook wel leuk vinden als Mario Kart, maar dan wil ik wel dat de fjord een beetje op een kart lijkt. Iemand ideeën?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:32

KimD schreef:
nine1987 schreef:

Maar wacht effe hoor... Hollanders weten toch wel wat zuurvlees is? Het is dan wel een Limburgs gerecht maar Hollanders kennen en eten dit toch wel, of niet? :')

En ik gebruik Hollander zeer liefkozend om ze te onderscheiden van Limburgers. _O-

Iech weit perceis wat zoervleis is. Mehjeh, iech bin daan ouch neet zoemer 'nen Hollender. :)

Wisten jullie trouwens dat alle paarden mensen in paardenpakken zijn? Ik had vroeger de Taptoe en daar stond deze zeer belangwekkende onthulling in.

Citaat:
Lees dit niet, want je mag het niet weten. Jij gelooft er nog in. Jij denkt nog dat hij echt bestaat. Maar dat is niet zo. Ze hebben je maar iets wijsgemaakt. Ze houden je nog steeds voor de gek. Ze willen niet dat je erachter komt. Daarom moet je dit niet verder lezen, want ik ga nu het geheim verklappen. Stop met lezen. Nu!

Hij bestaat niet, de schimmel. Ja, Sinterklaas is écht, maar dat paard van hem... trouwens alle paarden zijn namaak. Een paard, dat is gewoon je vader en je moeder. Die hebben zich verkleed. Ze hebben een paardepak (spelling vóór 1997) aangetrokken. Je moeder zit meestal voorin. Met haar ene hand beweegt ze de bek (sic!). Met haar andere hand doet ze de horen. Je vader loopt achteraan, voorover gebogen. Hij heeft een fles sinas bij zich. Daarmee kan hij het paard laten "plassen".

Soms is het andersom. Als je een lange dunne vader hebt en een korte dikke moeder, dan gaat je vader voorin zitten. Zulke paarden kunnen goed steigeren!

Paarde-pakken zijn in elke feestwinkel te koop: wit, bruin of zwart. Je hebt ook paarde-pyjamapakken. Voor als je een zebra wilt.

Paarden zijn een soort meisjesspeelgoed. Net als poppen. Die leven ook niet echt. (Wist je dat al?) Veel meisjes hebben paardrijden als hobby! Arme vaders en moeders. Elke woensdagmiddag moeten ze vlug vlug, stiekem naar de manege, gauw het paarde-pak aan... vóór hun dochter binnenkomt. Die geeft haar moeder een schouder-klopje en een suikerklontje. Dan begint ze haar vaders kont te borstelen.

Ja. Ouders doen rare dingen. Ze laten hun kinderen allerlei onzin geloven. Vreemd is dat. Maar goed. Jij weet nu dat paarden niet echt bestaan. Niet aan je kleine zusje vertellen, hoor!

Of vind je dit een raar verhaal? Denk je dat het niet waar is wat hier staat? Blijf jij toch liever in die malle paarden geloven? Ja? Nou, je doet maar! Maar lees mijn verhaaltjes dan in het vervolg ook niet meer, als je het zelf allemaal zo goed weet! Zoek het verder dan zelf ook maar uit, jij! NOOIT mag je meer lezen wat ik schrijf! POEH!

Dag, tot in de volgende Taptoe.
Bob

Enfin, dit wilde ik uit het oogpunt van ongerichte nostalgie even kwijt. :+

Ska det här året bli en vändpunkt? Jag måste göra det själv, men ni kann hjälpa mig!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:54

KimD schreef:
DJZ schreef:

Nou, als TS besluit om zelf als friet te gaan, moet ze wel even goed uitbeelden of het paard stoof of zuurvlees is. Dat zijn de belangrijke details. <<)

In dat opzicht heb je gelijk _O-

Shadow0 schreef:
DJZ schreef:
Met je vos als Zorro (Zorro betekend vos in het Spaans :)) )

Hee, Jij ook!

[ [url=m/2CyLHy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha cool <3 Dit is al wel een oudere foto met mijn oude pony. In mijn profiel staan meer recentere :))

Independence schreef:
@DJZ: ik vind de Pippi Langkous heel leuk! Ik ken Zorro niet :') dus dat vind ik wat minder geschikt.

:oo Ken je Zorro niet :oo (sarcastisch bedoelt ;) Ga zelf regelmatig als Zorro gekleed, inclusief paard :)) )
Is overigens wel makkelijk : zwarte broek, zwarte blouse/shirt/trui, evt zwarte handschoenen, reep zwarte stof waar je 2 gaten voor je ogen inknipt, omknopen (of een heel simpel maskertje kopen bij een carnavalswinkel) , zwarte cap op, zweepje als zwaard en gaan met die banaan :))

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:59

Ben ooit met verkleed wedstrijd gegaan als dokter en ambulance .

Zelf een dokterjas aan, gele stof gekocht daar een deken van gemaakt en noodnummer opgezet. En een blauw oornetje als zwaailicht

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:04

Wat heb ik allemaal gemaakt (voor m’n dochter en haar pony) of ben ik geweest?
Indiaan op beschilderde pony.
Centaur draak met vleugels.
Pas de deur “hoerie en sloerie”
Kuifje met Bobby.
Engelse lady/chique dame.
En dan zal ik er nog wel een vergeten zijn. Dus pb maar voor meer info als je daar behoefte aan hebt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie