Rêve D'or nog eens op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Rêve D'or nog eens op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 18:20

Afgelopen weekend is Rêve nog eens mee naar wedstrijd geweest. Recent heb ik een (spreekwoordelijke) schop onder mijn kont gekregen van mijn instructeur die hard nodig was. En ondanks dat de resultaten tegen vielen (IMO niet helemaal terecht maar het is wat het is.) ben ik ontzettend blij met deze wedstrijd. Ik heb aan haar kunnen rijden en haar aandacht bij mij kunnen houden en ze voelde gewoon fijn. :+: Natuurlijk is er nog een hoop werk aan de winkel maar goed, we starten b, geen ZZ. :+
De enige commentaar op mijn protocol was trouwens: "meer impuls" en "meer sprong". We reden 61 (en nog wat maar weet niet exact hoeveel) en 63.6% en dat laatste is nipt genoeg voor een WP. Door dat er letterlijk niet meer op het protocol stond dan bovenstaande kon ik daar ook weinig mee want imo had ze dat genoeg voor in de b. :o Ik weet dat ze nog meer gedragen mag en haar sprong nog meer kan maar ...

Ach, ze heeft het erg goed gedaan en is op korte tijd fijn aan het evolueren nu. :+:

De foto's zijn gemaakt door Equine dancers Photography (gustIxBill) en ik heb toestemming om deze te plaatsen. Door het uploaden zijn ze wél achteruit gegaan in kwaliteit gezien ik ze moet uploaden in een "forum" formaat". :+ Foto's staan compleet door elkaar trouwens. :+

Voor wie mijn kleine chaos princes nog niet kent: Rêve is een Ismir du tilleul x Erik ofwel: een kwpn mix. :+
Rêve is... Lief, chaotisch, eigenzinnig, temperamentvol, heeft een ontzettend kort lontje maar is ook ontzettend gevoelig. Ze is werkwillig maar we hebben wel een vrij uitgebreid contract met elkaar. :+ Rêve is een prachtpaard... Ze is formidabel in de meest intense zin van dat woord zowel fysiek als mentaal. Maar ze is ook loyaal... Gelukkig maar want als ze dat niet was, zou ik al lang dood geweest zijn. := Rêve weet dat ze sterker is maar kiest er meestal voor om dat niet tegen me in te zetten... Dat omschrijft haar eigenlijk in één zin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://youtu.be/Ixxm7jbh2p0
de proef van 61 en nog wat.
https://www.youtube.com/watch?v=TrLhIot-Yok
proef van 63%

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:26

Ziet er super uit! Zie al meer verbinding en ze laat mooi de hals vallen.

Echt hele fijne plaatjes om te zien. +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 18:41

Elisa2 schreef:
Ziet er super uit! Zie al meer verbinding en ze laat mooi de hals vallen.

Echt hele fijne plaatjes om te zien. +:)+

Ik ben echt belachelijk trots op haar. Ik twee lessen tijd veranderde ze compleet. Ze is ‘mijn baby’ en ik vroeg haar gewoon niet genoeg. :+ en ergens wist ik dat zelf ook wel want ik heb jou o.a. altijd gelijk gegeven maar in praktijk kreeg ik mezelf er niet toe om een of andere reden. Soms heb je dan echt gewoon iemand nodig die langs je zit en het je zegt. :+ Ik heb dit probleem dus ook alleen bij paarden die ik zelf gefokt heb. := (recent nog op het paard van een andere ruiter gezeten en die zit ik dan wel gewoon ‘aan zijn vel’ :+ )
We hebben daarom dus ook afgesproken dat Joy al snel mee naar de les zal gaan niet om hem zwaar te trainen maar gewoon dat ik meteen rij zoals ik al mijn andere paarden rijd/gereden heb en niet alsof ik een fragiel baby’tje bij me heb. _O-

Als ik nl eenmaal het knopje om gezet heb is het ook in orde thuis.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:05

Haha nouja ik snap wel dat je liever voorzichtig bent met je eigen gefokte paarden. Maar dit, ja..ik kan zien dat je haar nu echt aan het rijden bent en je ze echt aan het lopen hebt.

Gewoon dat knopje niet meer terug zetten haha. :D

GUSTIxBILL

Re: Rêve D'or nog eens op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:15

Mijn mening over de punten ken je _O-
Als mijn ezel, volledig achter de teugel, zonder stelling buiging, terug komend op het been dezelfde punten scoort…

Was zalig om te zien hoe sterk ze is, en vooral weet dat ze het is. Maar toch zo “voorzichtig” blijft met je :j
Je mag met recht trots zijn op haar, maar ook op jezelf. Want uiteindelijk doe je het toch maar met die tank <3

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:05

Wat fijn om te zien dat je haar eindelijk echt aan het rijden bent! Ik las je tekst en moet eerlijk zeggen dat ik dacht weer foto's te zien van een paard dat in een comfortabele houding niet al te zeer achter de vodden aangezeten werdt. Wat zonde is, want ook aan de andere foto's kun je gewoon zien dat er veel meer in zit, maar dat je er wel even aan moet trekken (figuurlijk dan ;) ). Dit is gelijk een compleet ander beeld waar ze lekker aan de sjouw is. Ik zie ook gelijk dressuuroortjes bij je merrie.

En de punten, komt wel. Volgende jury zal het wellicht anders zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:07

Wat kan je toch ontzettend goed rijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:19

Ziet er weer eens heel fijn uit :j
En de punten.. Ach dat heb je soms.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:29

Oh ik heb altijd zo'n grafhekel aan lege protocollen _-:(
Maar ik vind het er heel goed uitzien hoor. Iets minder diep, iets meer verbinding inderdaad. Jullie zijn een leuke combinatie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 22:04

Earth schreef:
Oh ik heb altijd zo'n grafhekel aan lege protocollen _-:(
Maar ik vind het er heel goed uitzien hoor. Iets minder diep, iets meer verbinding inderdaad. Jullie zijn een leuke combinatie :)

:j ze wil er soms nog wat achter kruipen. Op die momenten zit ze ook even achter mijn been. Als ze even afgeleid is of er onder uit wil kruipt ze even achter die hulpen. Dan is het echt met de zit haar weer naar de hand toe rijden want met de hand meer contact nemen rolt ze zich gewoon verder op. :=

Ik heb ook een hekel aan lege protocollen zeker als dan op het einde bij inwerking van de hulpen enz wel een 7 staat. :x zet er dan ook ergens bij waarom de oefeningen 6en krijgen want een van de twee is dan niet juist lijkt me. :?

DuoPenotti schreef:
Ziet er weer eens heel fijn uit :j
En de punten.. Ach dat heb je soms.

Deze jury heeft het talent om te zorgen dat de ruiters contact met elkaar zoeken vanuit gedeeld leed. _O- een ruiter sprak me aan voor de tweede proef met ‘hè waarom waren je punten zo laag ik heb jouw proef gezien en die was goed. :?
Heb toen een grapje gemaakt met zijn voornaam… _O- (zijn voornaam betekent ‘vrolijk’ of ‘gelukkig’ in het Nederlands. :)) )

De ruiters die zondag 7ns en meer gereden hebben, hebben voor een 10 gepresteerd.

Nu kunnen volwassenen meestal relativeren maar ik vind wel dat ze hem eigenlijk geen (basis) ponyruiters mogen laten jureren. : een kind van 9 dat dit voorgeschoteld krijgt terwijl de proef netjes was was sneu om te zien…

Nielojram schreef:
Wat kan je toch ontzettend goed rijden.

:o dankjewel

Utixo schreef:
Wat fijn om te zien dat je haar eindelijk echt aan het rijden bent! Ik las je tekst en moet eerlijk zeggen dat ik dacht weer foto's te zien van een paard dat in een comfortabele houding niet al te zeer achter de vodden aangezeten werdt. Wat zonde is, want ook aan de andere foto's kun je gewoon zien dat er veel meer in zit, maar dat je er wel even aan moet trekken (figuurlijk dan ;) ). Dit is gelijk een compleet ander beeld waar ze lekker aan de sjouw is. Ik zie ook gelijk dressuuroortjes bij je merrie.

En de punten, komt wel. Volgende jury zal het wellicht anders zien.

:D had even een schop nodig. _O- ze moet nu spieren op bouwen natuurlijk maar hoe snel ze nu op drie weken al veranderd is kwa gaan en spieren is onvoorstelbaar. Ook haar instelling onder het zadel. Zondag voelde ze voor het eerst alsof ze echt mét mij aan het werken was ipv elke pas zich er onder uit wringen.

Ze moet nog iets meer die schouder naar voren laten komen maar dat is ook een stukje lenigheid en kracht natuurlijk. Ze probeert zelfs op wedstrijd waar toch meer te zien is dan thuis en dat is gewoon goud waard. :+:

Het was inderdaad een kwestie van letterlijk twee keer even door duwen met mijn been en mijn hand op de plaats houden. :o dat was het. _O- als ik dan terug kijk denk ik zelf ‘idioot…’ (ik dus niet zij. :)) )

GUSTIxBILL schreef:
Mijn mening over de punten ken je _O-
Als mijn ezel, volledig achter de teugel, zonder stelling buiging, terug komend op het been dezelfde punten scoort…

Was zalig om te zien hoe sterk ze is, en vooral weet dat ze het is. Maar toch zo “voorzichtig” blijft met je :j
Je mag met recht trots zijn op haar, maar ook op jezelf. Want uiteindelijk doe je het toch maar met die tank <3

Ah we hebben plezier gehad! _O-
Mijn kleine tank vindt het hele wedstrijd-gebeuren nu wel leuk geloof ik nu ik daadwerkelijk bij haar blijf met rijden. :+

Elisa2 schreef:
Haha nouja ik snap wel dat je liever voorzichtig bent met je eigen gefokte paarden. Maar dit, ja..ik kan zien dat je haar nu echt aan het rijden bent en je ze echt aan het lopen hebt.

Gewoon dat knopje niet meer terug zetten haha. :D

Bij Rêve was het een stukje mijn baby en een stukje dat Rêve heel krachtig voelt… dat gevoel dat je zo net een seconde te lang wacht omdat je twijfelt of het gaat lukken of je gaat vliegen. :+
Maar ik ben er nu echt door. Ik hoef niet grof te zijn met haar. ‘Gewoon’ snel en consequent. En dan respecteert ze wat ik vraag.
Middendraf en uitgestrekte draf zal ze desalniettemin niet in gaan uit blinken zoals Sam maar in al de rest heeft ze wel massa’s potentieel. En dát op zich zag en wist ik wel maar ik moest gewoon even durven zeggen ‘en nu door lopen’ en dan ook overtuigd zijn want als ze twijfel voelt staat ze op haar achterbenen. :+ (en toch is het echt geen gemeen paard, integendeel, als je ziet hoe snel ze veranderd is nu op drie weken… maar ze maakt wel van elke millimeter gebruik. :+ )

En dat contrast in balans krijgen heb ik eigenlijk te lang over gedaan. :o

Maar het mooie is dat ze zelfs op weide nu heel anders beweegt. :+: alsof ze zelf ook haar comfort hierin gevonden heeft. Bij sommige paarden moet je de energie kanaliseren… bij Rêve moest ik de kracht die ze heeft kunnen kanaliseren.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 01:55

Wat is Rêve toch een schitterend paard en wat zijn jullie samen een prachtige combinatie. Echt een heerlijke verschijning voor het oog. Een correct gereden paard, een amazone die, ondanks alle lichamelijke knelpunten, toch zo ontzettend mooi en harmonieus met het paard samenwerkt. Echt een lust voor het oog _/-\o_ <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:56

Voor een B proef loopt ze prima.

Maar ook ik heb gemerkt dat ik met zo rijden de ene keer 180 had en de andere keer 206. De ene kan dit waarderen en de ander niet. En dan nog lege protocollen ook.

Jullie doen het super en zijn al zoveel meer gegroeid

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:57

Ik heb je zondag ook zien rijden. Het zag er heel netjes uit. De punten waren echt laag.

Ik heb zondag ook voor de allereerste keer meegereden en ik deel je mening volledig over de jury
Op mijn protocol stond overal enkel meer sprong of meer impuls.
Bij de 2e proef belde hij na oefening 1 (gewoon over de hoefslag rijden) dus ik dacht dat ik iets fout deed.
Dus ik ga naar stap en hij roept verder rijden het was niet voor jou bedoeld. Hij trok wel 2 punten af omdat ik volgens hem gestopt was met rijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:16

tinkaforever schreef:
Ik heb je zondag ook zien rijden. Het zag er heel netjes uit. De punten waren echt laag.

Ik heb zondag ook voor de allereerste keer meegereden en ik deel je mening volledig over de jury
Bij de 2e proef belde hij na oefening 1 (gewoon over de hoefslag rijden) dus ik dacht dat ik iets fout deed.
Dus ik ga naar stap en hij roept verder rijden het was niet voor jou bedoeld. Hij trok wel 2 punten af omdat ik volgens hem gestopt was met rijden.

Zo maar dit is lelijk en zuur!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:28

Dat is gewoon jammer genoeg deze jury
Als je niet het juiste paard hebt.

Wat ik zeg, met mijn paard, vorig jaar bij deze jury, die die opmerkingen verdiende en geen 6en verdiende haalde ik het zelfde soort resultaat :j onterecht dus :)

Ik heb in iedergeval genoten van de proef, zowel als toeschouwer als als fotograaf. Voor dit soort harmonie ben ik ooit met foto’s begonnen. En ook weer gestopt met de dingen die ik op wedstrijd zag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:27

tinkaforever schreef:

Wat eel l4l ben je dan zeg := Ik zou voortaan niet meer bij zo'n jury willen rijden hoor :n

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:08

Je kunt toch gewoon naar de jury toegaan na de rubriek. Dan kun je alles vragen wat je wilt en krijg je veel meer info. Ik deed dat altijd en dan krijg je pas echt te horen wat ze ervan vinden

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:50

Dorine92 schreef:
Je kunt toch gewoon naar de jury toegaan na de rubriek. Dan kun je alles vragen wat je wilt en krijg je veel meer info. Ik deed dat altijd en dan krijg je pas echt te horen wat ze ervan vinden

Dit is helaas niet altijd meer mogelijk. Ik baal daar ook wel eens van aangezien ik het zelf wel fijn vind even een babbel te maken en over en weer te weerleggen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 16:57

Dorine92 schreef:

Dat kan maar je krijgt niet altijd veel info. :) deze man jureert al van 2004 en ik heb doorheen de jaren meerdere pogingen gedaan maar ik (en velen met mij) laten het inmiddels voor wat het is en gebruiken wedstrijden waar hij zit gewoon om nieuwe dingen te proberen. :)
Als ik de startlijst zie met hem als jury kan ik je de top 5 geven voor de wedstrijd überhaupt begonnen is. :)
Ik ben echt geen ‘Jamaar de jury is tegen me’ ruiter maar deze jury heeft gewoon een heel specifieke smaak en hij blíjft overigens ook zelden. In dit geval heeft hij de hele dag gejureerd dus was aanspreken sowieso geen optie. Gedurende de pauzes verdwijnt ie van het terrein. Als hij klaar is met jureren is hij meteen weg. Het is me van 2004 tot nu drie keer gelukt om hem te vinden maar geen van die keren was de moeite waard. :) een van de keren heb ik hem zelfs een vraag gesteld incl mijn beeldmateriaal (ik kreeg een 3 voor verkeerde galop waar er contra gereden moest worden.)

Dus ik ben naar hem toe gegaan met het filmpje waar mijn pony, ja pony toen nog, netjes in contra zat en vroeg hem dus om uitleg en hij wees op het filmpje en zei ‘hij doet linkergalop op de rechterhand.’ Dus ik zeg voorzichtig (want ik was ook maar een kind van 14 uiteindelijk) ‘Jamaar er wordt contra galop gevraagd…’ toen antwoordde hij ‘de punten zijn gegeven.’ En stond ie op en wandelde naar buiten. :+

Ben dat gesprek nooit meer vergeten omdat het zo absurd was juist omdat ik altijd fijne uitleg kreeg van jury’s normaal. Mijn toenmalige trainer moedigde dat aan nl.

Met veruit de meeste jury’s praat ik graag maar niet met deze man.
Als een paar ruiters klagen kan je zeggen zeur niet. Maar als zelfs de winnende ruiters er niet aan uit komen ligt het niet meer aan de ruiters IMO.

Earth schreef:
Wat eel l4l ben je dan zeg := Ik zou voortaan niet meer bij zo'n jury willen rijden hoor :n

Uiteindelijk zijn wedstrijden iig voor mij vooral een stuk van de africhting. Kijk het is zonde als het gevoel beter was dan de punten maar wat telt is dat ze mee werkte, dat ze vrolijk was en er fijn aan stond en ik zelf ook ben blijven rijden. Dat was het doel en dat is bereikt. :D
Gelukkig is het maar 1 jury die zo is. :D Ik kan iig geen andere bedenken die zo extreem is. Hij heeft gewoon dagen dat ik me af vraag waarom hij toe gezegd heeft als hij er geen zin in heeft. :o ik weet dat ze niet goed betaald worden dus daarvoor is het niet. :=

tinkaforever schreef:

Ah was jij dat? GustIxbill zei dat dat gebeurt was maar ik was toen aan het rijden. Heb je het op film toevallig? Dan zou ik het durven aan vechten. :o gewoonlijk hoor je het belletje wel dus dan heb je gewoon bewijs dat je stopte omdat hij belde.
Ik weet wie de schrijver was bij proef 2 als je daar wat aan hebt?

DJZ schreef:
Wat is Rêve toch een schitterend paard en wat zijn jullie samen een prachtige combinatie. Echt een heerlijke verschijning voor het oog. Een correct gereden paard, een amazone die, ondanks alle lichamelijke knelpunten, toch zo ontzettend mooi en harmonieus met het paard samenwerkt. Echt een lust voor het oog _/-\o_ <3

:+: dankjewel, komende zondag gaan we nog eens en dan is er weer even niets. :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:43

Ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken wie je jury was... zelfde ervaring met deze man. :n
Enkel impuls op mijn protocol (met een paard dat schrik had en volledig opgefokt door de bak trok haha, als er nu ontspanning had gestaan, maar impuls??) Trek het je niet te veel aan, volgende week beter, want het ziet er super uit op foto en dit zou echt gewoon nette punten moeten halen in de initiatie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:28

Maar ff serieus, ik heb een klein stukje van je 63% proef gekeken en ik denk alleen maar, nog meer impuls?! Als ik jury zou zijn zou ik juist zeggen probeer er iets meer rust in te krijgen en iets lager in tempo zodat ze haar passen meer af kan maken. Voor mij ziet het er uit als een power house :D

Dus ik zou zeggen ga lekker door en meld zo’n jury eens bij de knhs. Zo’n jury heb je niks aan met overal dezelfde tip..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 23:08

MarjanB schreef:
Maar ff serieus, ik heb een klein stukje van je 63% proef gekeken en ik denk alleen maar, nog meer impuls?! Als ik jury zou zijn zou ik juist zeggen probeer er iets meer rust in te krijgen en iets lager in tempo zodat ze haar passen meer af kan maken. Voor mij ziet het er uit als een power house :D

Dus ik zou zeggen ga lekker door en meld zo’n jury eens bij de knhs. Zo’n jury heb je niks aan met overal dezelfde tip..

_O- we zeiden zelf ook al dat ik bij hem in de trailer zou zitten met paard en al als ze nog meer impuls moest hebben. _O- Rêve vindt dingen zoals muren nl eerder suggesties. Niet perse grenzen.. _O-

Nee deze jury is berucht. Hij heeft zijn goede dagen en dan punt hij heel fair. Streng maar fair.. maar hij heeft ook dit soort dagen en dan moet je gewoon je schouders op halen. PSV heeft juryleden te kort dus melden heeft weinig zin vrees ik. We hebben nu al vaak KNHS juryleden omdat er gewoon niet genoeg Belgische zijn.

Ik zelf denk dat iets tussen de eerste en 2e proef in mooi zou zijn. Dat ik haar wel uitdaag om toch voorwaarts te bewegen (als ze heet is doet ze heel graag korte hoog op getrokken passen en wordt ze extreem kort in de bovenlijn.) maar dat ze idd wel iets meer tijd heeft om die pas ook af te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na de 1e proef wist hoe het er voor stond en in de 2e proef aan het testen was hoeveel eneregie ik kon op wekken zonder in problemen te komen. :o normaal neig ik meer naar de eerste proef omdat ze nog iets sterker moet zijn om ‘proef twee’ echt te kunnen dragen.

Rêve is een heethoofd en heeft meer kracht dan ze momenteel raad mee weet (en ik moet soms ook zoeken waar ik het heen stuur. :+) ‘power house’ is de juiste benaming. Mijn man kiest meestal voor ‘tank’ en ‘boerenpaard’ _O- (vergeleken met Sammeke is het een heel ander type en als ze langs je staat en die nek er op zet vergeet je snel dat ze niet veel hoger is dan 1,50m. :)) )

Drie weken geleden stapte ik op een ‘ouderwets gebouwde’ van 1,68 en die was een fractie smaller dan Rêve. Zijn ruiter heeft het weekend erna op Rêve gezeten en zei zodra ze zat ‘Rêve is gewoon breder dan mijne…’ _O-

Maar ze is zoooo leuk om te rijden… iets minder als ze nee zegt, maar als ze voor je werkt dan voel je echt die energie en die kracht in elke beweging. :+:

Kiwiaa schreef:
Ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken wie je jury was... zelfde ervaring met deze man. :n
Enkel impuls op mijn protocol (met een paard dat schrik had en volledig opgefokt door de bak trok haha, als er nu ontspanning had gestaan, maar impuls??) Trek het je niet te veel aan, volgende week beter, want het ziet er super uit op foto en dit zou echt gewoon nette punten moeten halen in de initiatie.

_O- de naam staat er bij voor mezelf. Zet normaal bij elk filmpje de naam of een afkorting zodat als ik later terug kijk ik weet wie gepunt heeft. Misschien moet ik even zijn naam afkorten. :o

Ik was even van ‘hè..’ en toen besefte ik voor wie ik gereden had en was ik gewoon blij met hoe ze zich gedragen heeft. Komende zondag is onze ‘spookclub’. Ze is bang van de reclame borden naast de ring daar. Dus daar kan ik echt testen of ik daadwerkelijk meer controle heb of het gewoon geluk was. _O-

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:32

Wat is ze toch een knappe tank <3

Je hebt toch niet weer bij onze vriend moeten rijden? <<) :wave: _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 23:50

miicchhellee schreef:
Wat is ze toch een knappe tank <3

Je hebt toch niet weer bij onze vriend moeten rijden? <<) :wave: _O-

_O- nee toch niet. Deze is erger in mijn mening. :o
Bij onze vriend kan je nog uitleg vragen. Je hoeft het dan niet perse eens te zijn maar hij blijft wel na de proeven en hij zegt wel waarom hij die punten gegeven heeft.

Deze vriend vind je meestal niet en als je hem vindt ben ik iig nog nooit verder gekomen dan ‘de punten zijn wat ze zijn.’
Geen ide of een van de andere die al bij hem gereden hebben wel uitleg hebben kunnen krijgen maar mij is het nog nooit gelukt. Weet wel dat ik zondag een ruiter even moed in gepraat heb na een opmerking van hem die echt onnodig was. (Mijn nichtje reed ook en ik was aan het stappen dat mijn man haar ook even kon filmen en mijn lezer voor haar kon lezen. Dus heb nog een kwartier ofzo gestapt omdat er een paar combinaties tussen ons zaten en toen sprak ze me aan. :(:) )
Het grote probleem is dat het jouw woord tegen het zijne is dus je kan wel klacht indienen maar als je geen bewijs hebt…. En filmers mogen niet vlakbij het jurykot staan Dusja…

Een belletje zoals hierboven hoor je met wat geluk nog maar niet wat de jury zegt als je bij de a of middenletter staat. Je moet X aantal meter van de jury af blijven als filmer sinds vorig seizoen anders spreken ze je aan. :X

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 22:35

Geen ide of dit boeit maar dat lees ik vanzelf wel (of niet. _O-)

Een mooi bewijs van de compenserende aard van een jurysport. De ene keer denk je ‘goh daar had toch wel wat bij gemogen.’ En een andere keer denk je ‘zo, da’s wel erg sympathiek gepunt.’
Deze jury is wel een jury die gebruik maakt van alle cijfers ipv maar drie van de 10. :+ (oké 10 is technisch gezien geen cijfer maar jullie snappen het wel.)
Had een 4 en een 5 maar ook 7,5 en 7 maar ik persoonlijk dacht na de proeven dat het rond de 61% zou zitten. Dus even gekopieerd wat ik de avond zelf schreef en de proeven:

proef 1: moest er al flink aan werken om haar voorwaarts te houden. Was ook best teleurgesteld in mezelf dat ik het niet opgelost kreeg. Hier reden we 2e met 67,05% (2 prijzen)

Proef 2: hier zie je dat ze echt gewoon mijn been negeert en zelfs het irriteren met de zweep. Op het einde krijgt ze idd een fikse tik omdat ze daar niet gewoon beperkt reageerde op mijn been maar compleet er tegen in ging. Moe zijn begrijp ik. Minder reactie daardoor ook. Was ook de hele proef aan het zoeken in welke houding ze het makkelijker had maar liet ik haar lager in de hals lopen ging ze hangen en dan doet ze meteen de mond open. Pakte ik haar meer op dan ging ze voor mijn gevoel zo ongeveer achterwaarts. := Hier werden we 7e met 65,8% (5 prijzen)

Maar letterlijk halthouden als ik been bij geef begrijp ik niet. :o

Inmiddels met verschillende mensen gepraat. Voor nu krijgt ze even een paar dagen rust. Ik ook trouwens want zij was ‘s avonds gewoon happy maar ik ben nog wel een paar dagen zoet. :=
We zijn de standaard scenario’s af gegaan… Ze loopt haar uur les makkelijk uit en is dan klaar voor nog een rondje dus de conditie is er gewoon. Vorige week liep ze ook haast zelf terug naar de ring toen ik na mijn 2e proef nog uit stapte en toen heb ik intensiever los gereden maar toen voelde ze ook meteen goed. Nu kreeg ik haar gewoon niet genoeg aan mijn hulpen om überhaupt intensiever los te rijden.

Ze heeft al met veel benauwder en warmer weer fluitend twee proeven gelopen. ‘s avonds was ze ook in normale doen dus voor nu vermoed ik dat het gewoon ‘one of those days’ was.

Ze heeft tussen de proeven kunnen drinken en rusten…

volgende week even met mijn trainer overleggen hoe ik hier handiger op reageer want ik zelf vindt nu al dat ik te hard was in mijn hulpen. Mijn zweep is normaal alleen om even aan te raken. :x

bij het losrijden heb ik zowel even 'goed gas gegeven, zowel lang en laag als opgerichter.
Heb veel korte overgangen, schijnovergangen en tempo-wisselingen gereden maar ze bleef achter mijn been. :\

ik rijd 20 min in voor de 1e proef en de 2e heb ik maar een kwartier los gereden dus te lang losgereden lijkt me sterk. :?

Het volgende stuk is even verder denken terwijl ik schrijf. :+

Ik ben zo gewoon om mijn lijf te negeren dat ik wel pas toen ze het me vroegen besefte dat ik links uitval had. Op de foto's zie je dat ook aan mijn houding. Ik sluit niet uit dat ze niet voorwaarts wilde omdat ze voelde dat het 'daarboven niet helemaal goed ging.' (reve houdt bv ook meteen halt als ik duizelig wordt of ineens hoofdpijn krijg)

's avonds was ik echt op en ziek en vandaag nog steeds eigenlijk… Dus het zou kunnen dat dat ook invloed had… dat is bij nader inzien iets wat ik eens moet bijhouden… of ze ‘slomer’ wordt als ik een slechte dag heb. Fysio merkte vandaag ook meteen op dat mijn lijf echt ‘uitgeput’ was. Hij heeft niet alles behandeld omdat de energie er gewoon niet is om positief te reageren op de behandeling.

Anyhow, aan de ene kant baalde ik omdat ik echt geen fijne proeven gereden heb. Aan de andere kant zeiden we nog: had deze jury er vorige week gezeten zou ze makkelijk over de 70% gescoord hebben. Gezien ik er niks aan kan veranderen zal ik het maar als compensatie zien. _O- vind de lintjes van deze club leuker. _O-

Ik wil ook wel wat foto’s plaatsen want ondanks de proeven zijn er toch wel leuke maar denk dat er dan eerst een nieuwe pagina moet.

Nu is