Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esplen schreef:Ze sluiten ons op in een ruimte zodat we niet weg kunnen, maar ze zorgen wel heel goed voor ons. Ze gaan op ons zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn.
mika11 schreef:Bijna niet te doen om dit om te draaien.
Een mens heeft een verstandelijke vermoge en begrip, wat een paard niet heeft.
Maar ik snap je punt natuurlijk wel.
Een paard is van nature een meewerkend dier en daar kan misbruik v worden gemaakt.
Rex_Rolfo schreef:Esplen schreef:Ze sluiten ons op in een ruimte zodat we niet weg kunnen, maar ze zorgen wel heel goed voor ons. Ze gaan op ons zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn.
Ze sluiten ons op in een ruimte en noemen dat 'kantoor'
maar ze zorgen wel heel goed voor ons .. mwhoa
Zegaan oplaten ons de hele dag zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn.
Rex_Rolfo schreef:Esplen schreef:Ze sluiten ons op in een ruimte zodat we niet weg kunnen, maar ze zorgen wel heel goed voor ons. Ze gaan op ons zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn.
Ze sluiten ons op in een ruimte en noemen dat 'kantoor'
maar ze zorgen wel heel goed voor ons .. mwhoa
Zegaan oplaten ons de hele dag zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn.
Esplen schreef:Stel je eens voor dat er een nieuw diersoort is die zich boven de mens voelt staan. Ze vinden dat wij als mens mooi kunnen dansen, springen en lange afstanden kunnen lopen. Ze sluiten ons op in een ruimte zodat we niet weg kunnen, maar ze zorgen wel heel goed voor ons. Ze gaan op ons zitten terwijl we er helemaal niet voor gemaakt zijn. Maar d.m.v. fokken en trainen maken ze ons sterker zodat de rugklachten minder worden. Er worden wedstrijden gehouden om te kijken welk mens het mooiste kan dansen of het hoogst kan springen. Als we het niet doen zoals zij willen dan wordt er een zweep bij gepakt of krijgen we een trap. Zij vinden dat ze het recht hebben om op ons te zitten en op te sluiten omdat we maar een uur per dag hoeven te werken en zij veel meer.
Ik ben benieuwd hoe jullie nu tegen de paardensport aankijken?
Disclaimer: Deze situatie is bewust zwart/ wit neergezet om mensen aan het denken te zetten en een discussie op gang te brengen. De essentie voor mij is dat ik me niet boven een dier voel staan waarin ik het dier mijn wil op wil leggen voor mijn plezier. Ik ben me ervan bewust dat er veel nuance verschillen zijn. Echter vond ik het wel interessant om het in een ander perspectief te plaatsen.
Lindsey_99 schreef:Dat deden ze in China...zo ongeveer bij 1 minuut begint het.
[LN] Chinese 'toptraining'..
Bij paarden mag alles nog, zolang het maar niet publiekelijk bekend raakt.