Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Over Paarden

Berichten: 18547
Geregistreerd: 24-08-02

Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 16:52

Veel bokkers zijn op zoek naar een nieuw paard. Om elkaar mee te nemen in de zoektocht hiernaar, en het helpen van elkaar in deze zoektocht is dit topic.

Dit topic is een vervolg van het topic [PP] Wie gaat er op zoek naar een paard?
[PP] Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Let op, voor dit topic gelden wel regels!

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- Dit topic zal gesloten worden bij 500 pagina's. Een vervolg topic kan door een kantine mod geopend worden

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Oskarrino
Berichten: 926
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:05

Oeh nieuw topic! Aangezien jullie veel over keuren bespreken: ook altijd röntgen laten keuren? Laten jullie dit op stal bijv doen of ga je dan met dat desbetreffende paard naar een kliniek bijv toe? Hoe regel je dit met de eigenaar? Die neemt het paard dan mee naar de kliniek dat je daar afspreekt (lijkt mij het handigst in het geval er bijv een ongeluk gebeurd met de trailer) of pakken jullie het anders aan?

MyWishMax

Berichten: 26425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:14

Ik ga altijd naar de kliniek. En ja, tegenwoordig dus ook rontgenologisch na 2 slechge ervaringen. Hier is ieder paard door de verkoper naar de kliniek gebracht. Daarna of weer met de verkoper mee en halen wij het paard later op, dat deden we het vaakst. 1 keer meteen eigen trailer meegenomen en na goedkeuring dus ook paard meegenomen naar huis.
Maar ik vind na de keuring mee met de verkoper handiger, kunnen wij de stal klaar maken en alle betalingen en documenten en alles op ons gemak doen bij ophalen. Ene keer nog stalling betaalt, andere keren hoefde dat niet.

Flevolander

Berichten: 3892
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:31

ik lees weer mee.. ik was een paar keer op zoek gedurende het laatste topic. Nu even niet overigens, want ik heb sinds gisteren een Bloomberg van 2023 opgehaald
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 19257
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:43

Wat een prachtig koppie <3

MarjanB

Berichten: 17088
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:48

Knap ding!

Hier idd ook via kliniek keuren. Behalve de pony, die heb ik gewoon ingeladen en meegenomen :+

Blacky94

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:54

Hier ook, ook de goedkope paarden. Maar zijn/waren onbeleerde jonkies dus ook om te weten waar je mee begint en zodat er evt. voordat ze in het werk komen een optie is om te opereren aan bijv. OCD.
Hier op locatie laten keuren dus evt. daarna inladen en mee naar de nieuwe stal.

Flevolander

Berichten: 3892
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:54

Over keuren gesproken.. veulentje/jaarlingetje valt ook weinig aan te keuren in mijn ogen. Mijn man heeft even hartje geluisterd, gekeken of hij al ingedaalde testikels had en we hebben even gekeken of hij geen overbeet had..

Vorige van benen tot rug en hals laten keuren met foto's en de hele rataplan.. en die rende vervolgens onder de trailerstang door na 3 maanden. gevolg, afgekeurd als rijpaard :+
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 18-05-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 40375
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:28

Zo kan het gaan.. met paarden moet je echt geluk hebben.

Gefeliciteerd Flevolander, prachtig diertje zo.

Getup

Berichten: 8633
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:36

Wat n mooie , Flevolander

Flevolander

Berichten: 3892
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:38

Elisa2 schreef:
Zo kan het gaan.. met paarden moet je echt geluk hebben.

Gefeliciteerd Flevolander, prachtig diertje zo.


absoluut.. soms loopt het even minder handig.. maar he.. leuk nieuw dier gevonden dus voorlopig toekomst dromen en hem groot kijken :j

Farjen

Berichten: 8231
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:59

Niet op zoek maar ik lees graag weer mee. Ik vind dit 1 van de interessantste topics op bokt :D
Keuren doe ik enkel bij eigen DA, dus heel stom als de verkoper niet naar mijn DA zou willen gaan, houdt het op denk ik..
Bij mijn laatst gekochte paard is de verkoper naar de DA toe gereden (was zelfs anderhalf uur rijden), ik was er ook met eigen vervoer. Na goedkeuring betaalde ik ter plaatste en nam ik paard mee.

Belker

Berichten: 15637
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:12

Gefeliciteerd Flevolander, leuk kopje.

pantarhei

Berichten: 9182
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:13

Knappe jaarling

denisesilver

Berichten: 3945
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:19

Hier altijd alleen klinisch gekeurd, maar ook altijd in lagere prijsklasse gekocht voor recreatie (of amateursport). Röntgen wel achter de hand gehad, mocht iets opvallen bij het klinische gedeelte.

Flevolander, die is knap zeg! <3

Zonnebloem24
Berichten: 84
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:26

Ik laat wel keuren, tenzij het paard recent is gekeurd. In dat geval vraag ik de foto's en het rapport op en stuur het naar mijn eigen da voor een second opinion.
Maar ik probeer wel altijd het paard te laten keuren op locatie, vervoeren is toch wel een dingetje meestal.
Ik zit daar ook niet op te wachten wanneer ik mijn paard verkoop en ik moet dat paard naar een kliniek brengen, kost mij weer een vrije dag ook en geeft het paard een hoop laadstress.

Lizenlotte
Berichten: 462
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:06

Gefeliciteerd Flevolander, wat een lief snoetje zit er op.

Sintara

Berichten: 7864
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Denemarken

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:44

Waarschijnlijk gaat mijn vriend binnenkort zijn nieuwe aanwinst ophalen *\o/* . Een Deens warmbloed merrie. Ik denk dat we deze niet gaan keuren trouwens. Ze is niet duur, 21 en kan nog prima beide kanten op zijwaarts galoperen. Keuren is niet goedkoop hier en ik zie in deze weinig risico (al weet je het natuurlijk nooit)

ikke

Berichten: 38068
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:15

Sintara schreef:
Waarschijnlijk gaat mijn vriend binnenkort zijn nieuwe aanwinst ophalen *\o/* . Een Deens warmbloed merrie. Ik denk dat we deze niet gaan keuren trouwens. Ze is niet duur, 21 en kan nog prima beide kanten op zijwaarts galoperen. Keuren is niet goedkoop hier en ik zie in deze weinig risico (al weet je het natuurlijk nooit)

Hhmm, zo'n zelfde type als die van een kennis? Die kon draven aan 60km/h op de GPS.....
Galopje doen? _O-

Sintara

Berichten: 7864
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Denemarken

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:38

Nah, te lui. Als ik 60 km/h wil dan heb ik daar mn volbloed voor :Y) maar eigenlijk liever niet hahaha

ikke

Berichten: 38068
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 22:44

Sintara schreef:
Nah, te lui. Als ik 60 km/h wil dan heb ik daar mn volbloed voor :Y) maar eigenlijk liever niet hahaha

Ja, dat zei Frans Veldman met z'n Draver ook tegen de eigenaar van die Deens Warmbloed om vervolgens vast te stellen dat die Deens Warmbloed 'm zonder moeite bij hield....

Maar het ene paard is niet het andere paard, ook niet binnen hetzelfde ras/stamboek :D

Charmaine
Berichten: 1452
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:09

Ik lees ook weer graag mee! Inmiddels niet meer actief op zoek. Heb 2 jaar geleden mijn 'laatste' paard gekocht. :D <3 En wil nooooit meer zo'n zoektocht. Ben er vd week wel bij toeval achter gekomen dat ze een jaar ouder is dan in haar paspoort staat. Gevalletje 'foutje, bedankt'.... :+

Zertab

Berichten: 13085
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:25

Stipje

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:44

Flevolander schreef:
Over keuren gesproken.. veulentje/jaarlingetje valt ook weinig aan te keuren in mijn ogen. Mijn man heeft even hartje geluisterd, gekeken of hij al ingedaalde testikels had en we hebben even gekeken of hij geen overbeet had..

Vorige van benen tot rug en hals laten keuren met foto's en de hele rataplan.. en die rende vervolgens onder de trailerstang door na 3 maanden. gevolg, afgekeurd als rijpaard :+

Met paarden moet je ook gewoon geluk hebben. Met jezelf ook trouwens.

Ik had perfect gezonde paarden, maar kreeg zelf een peesblessure, toen was het ook klaar, zeker als je ze in eigen beheer hebt.

:+

Dus ook ik ben niet op zoek, en om eerlijk te zijn, denk ik dat ik helemaal gestopt ben, ik weet niet eens of ik nog wel zou durven. Maar meelezen is leuk.

Spaansepony
Berichten: 1014
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 00:10

Ik ben/ga rustig aan en vele moeten nog geboren worden bij iedereen naar een leuk opfok maatje voor bij ons eigen veulen.
We hebben echt van alles lopen, maar alles is hengst bij ons geboren en precies wat we aan willen houden is de enigste merrie veulen :') :+

We zoeken warmbloed, moet ons echt aanstaan aan uiterlijk. Maar omdat we zelf veel soorten al hebben staan aan rassen en enigste wat we nog niet hebben is een paint en dat zou dan wel leuk zijn :')

Maar een paint moet wat betreft uiterlijk aanstaan, houden van witte koppen en witte benen rest zo min mogelijk vlekken dan }> of een knap dressuur/spring veulen, liefst dan donkere kleur en wit maar geen witte vlek onder de buik.
Geslacht moet merrie zijn en dit jaar geboren.