De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LvdO

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-01-13

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:20

wow, wat hebben deze twee schatten mazzel met jou en je gezin! <3

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:42

Wat mooi dat ze bij jou een goed thuis hebben gekregen!
De eigenaar van mijn verzorgpony wilde ook bij ze gaan kijken, dus ik ken de advertentie nog. Ik had al het idee dat er iets niet klopte :(:)

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:03

Kunt er eigenlijk vanuit gaan dat je merrie uit het buitenland komt, dus qua informatie opzoeken ga je weinig mee opschieten. Heb je dna van de vader kunnen trekken(haren?) dan kan het veulen eventueel half papierbij het aes krijgen.

Mijn ervaring is dat buitenlandse die geprobeerd zijn niet makkelijk zijn in omgang en vaak schuw. Weet niet of dit voor je kinderen de match gaat zijn, dus ben ook eerlijk naar jezelf en je doel.

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 20:32

melody7 schreef:
Wat mooi dat ze bij jou een goed thuis hebben gekregen!
De eigenaar van mijn verzorgpony wilde ook bij ze gaan kijken, dus ik ken de advertentie nog. Ik had al het idee dat er iets niet klopte :(:)

Wat toevallig. Ja het klopte echt niet met wat er geschreven en later door de telefoon verteld werd. Gelukkig gaat het nu elke dag een beetje beter met alle 3.

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 20:37

StalNollie schreef:
Kunt er eigenlijk vanuit gaan dat je merrie uit het buitenland komt, dus qua informatie opzoeken ga je weinig mee opschieten. Heb je dna van de vader kunnen trekken(haren?) dan kan het veulen eventueel half papierbij het aes krijgen.

Mijn ervaring is dat buitenlandse die geprobeerd zijn niet makkelijk zijn in omgang en vaak schuw. Weet niet of dit voor je kinderen de match gaat zijn, dus ben ook eerlijk naar jezelf en je doel.

Owh dat van de papieren ga ik uitzoeken. Bij vader staat in de papieren een dna code maar mocht het nodig zijn heb ik sws toestemming om bloed te laten prikken bij vader om dna te bewijzen.
Maar wat jij schrijft, zou ik me moeten melden bij de AES?

Uiteraard blijf ik goed in de gaten houden wat een match is en wat niet. Mocht het echt niet gaan lukken, zullen we naar andere oplossingen moeten zoeken. Maar ik heb nog wel goede hoop.
Laatst bijgewerkt door Salinah op 29-04-24 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:40

Aes is vaak net wat makkelijker en goedkoper zonder lid te hoeven worden. Dna van de hengst kan ook met stuk manen. Maar zou ze gewoon even mailen/bellen dan weet je het zo zijn erg vriendelijk en meewerkend.

prompter

Berichten: 11216
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:51

Nou, jij hebt je plekje in de hemel wel verdiend :j. Wat betreft die mondhoeken, dat kan van een bit komen, maar ook door een ketting die sommige idioten door de mond heen doen om een paard mee te laten lopen.

Ik hoop dat Sally bij jou weer voldoende vertrouwen in mensen krijgt, met Lucy zit dat wel goed :).

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 20:57

Vandaag weer lekker even bij Sally en Lucy geweest. Samen met de staleigenaar wat dingen op stal veranderd. Ze hebben oa. een andere stal gekregen die veel ruimer is. Wel zo fijn voor ze. Ook kunnen ze nu hele dagen naar buiten, nog wel op het zand met onbeperkt hooi erbij maar zo kunnen ze lekker van smorgens tot savonds buiten spelen.
Afbeelding

Ook zien we de laatste dagen echt vooruit gang bij Sally. Ook de staleigenaar viel het op dat wat ik bedacht had met de aanpak dmv een worteltje zijn vruchten lijkt af te werpen. De afgelopen dagen heeft Sally zowel bij mij als bij hem geen bijt pogingen meer gedaan. Hij kan inmiddels zonder bijten haar halster wisselen, kortdurend haar hele hoofd, oren en hals aanraken en hebben we nog maar een kort touwtje onder haar halster hangen om haar makkelijker te kunnen pakken.
Afbeelding
Oke dit zijn mooie stappen maar we blijven uiteraard alert op de signalen en vooral goed belonen bij positief gedrag.
En Lucy, tja dat is gewoon een heerlijk ding.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag was dus een erg positieve dag. Hopelijk morgen weer zo eentje :)

Mirjam79

Berichten: 1735
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:30

Wat fijn dat het zo de goede kant op lijkt te gaan. Ze zien er in ieder geval een stuk beter en relaxed uit!

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 20:36

Vandaag mag ik iets zeggen, Lucy.
Ik word gek hier, ja echt ongelukkig hoor. Ik wil geen Drama Queen zijn maar toch, ik meen het wel :j
Afbeelding
Ik ben vandaag 3 weken oud, ja gaat snel he :D en mijn mama ziet mij niet eens staan. Ze is weer eens aan flirten met mijn papa |o . Of eigenlijk ook weer niet, want ze vind hem wel te leuk om hem te negeren maar ook meteen weer boos op hem }:)
Ik snap er helemaal niets van. Mama is alleen maar aan het hinneken, jengelen, staart zwiepen en stampen, ik moet nog op letten waar ik ga staan. :?
Afbeelding
Gelukkig kwam dat gekke mens weer langs om mij even wat afleiding te geven en mama kreeg lekker een paar wortels zodat ze eindelijk even stil stond. Kon ik gelijk even wat slokken bij haar drinken.
Afbeelding
Afbeelding
Ook mochten we weer lekker buiten spelen. Ik hoorde in de wandelgangen dat mama bij deze stal waarschijnlijk ook weer een hoog rekje krijgt boven de deur. Dan kan ze lekker niet meer flirten met mijn papa +:)+ en kom ik weer op nummer 1 bij haar **\O/**

Lalladidoo
Berichten: 124
Geregistreerd: 06-03-24

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:59

Wat een leuk beestje is Lucy toch <3

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 20:30

Het gaat steeds beter met Sally en Lucy. Inmiddels heb ik Sally met Lucy ook zelf buiten gezet vanuit haar stal. Best wat spannend met Sally en haar bijten (wat ze overigens echt al een tijd niet meer gedaan heeft) en Lucy wat vooral alle kanten op dartelt en steeds voor de voeten van Sally gaat lopen en in het halstertouw huppelt als je niet bij stuurt. Maar het nu een paar keer gezien te hebben, was het tijd om er zelf mee aan de gang te gaan. Het voelde wat onwennig met dat dartel ding erbij maar het lukte prima. Erg fijn om dat nu helemaal zelf te kunnen.

Verder doen ze het beide erg goed. Sally begint steeds meer te ontspannen in het bij zijn van mensen. Ze dreigd nog geregeld maar zet op dit moment niet door. Dat vind ik in 3 weken tijd echt al hele stappen.
Afbeelding
Eten staat bij haar echt op nummer 1 en dit doet ze werkelijk de hele dag. Af en toe kijkt ze eens op of loopt ze een rondje van 10 meter om meteen weer verder te gaan met eten. Haar Kaken staan geen seconde stil. Heerlijk, want ze heeft het hard nodig. Ook krijgt ze nu paardenmeel bij van de molen uit den dungen. Dit is een soort slobber en ze vind het heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Op de 2 plek komt uiteraard rollen in de bak. Ondanks dat ze echt niet van natte voeten houdt en plassen water vakkundig probeerd te omzeilen, is rollen in de modder toch wel een niet te missen ding. Een zwijn is er niets bij :D
Afbeelding
Afbeelding
Lucy heeft het niet van een vreemde ook zij vind plassen water maar hele vreemde spiegels waar je met een boog om heen loopt.

Maar jeetje wat begint Lucy hard te groeien. Ze heeft een paar stelten waar je u tegen zegt. Ik ben echt benieuwd waar zij straks op uit komt maar vermoed dat ze Sally echt voorbij vliegt.
2 dagen oud vs 3,5 week oud.
Afbeelding
Zijn haar benen nou zo lang of is haar hals nou zo kort _O-
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ook ondekt dat Lucy een bepaald geluid erg interessant vind wat best grappige foto's oplevert. Ze knabbelt ook al lekker mee aan het hooi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met regelmaat trekt ze een sprintje en bokt er ook al aardig op los.
Afbeelding
Ook is ze druk bezig met alles onderzoeken met haar mondje, tja zo'n kruiwagen is ook best een vreemd ding :)
Afbeelding
Maar ten alle tijden blijft ze dicht bij haar mama en samen eten <3
Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3566
Geregistreerd: 20-08-12

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:27

Wat een leuk en lief stel heb je daar nu. Zo fijn dat ze zo’n geweldig plekje bij jou hebben. Ik vind Lucy echt zo’n leuk ding. En inderdaad, ze heeft eindeloos lange benen, prachtig

Binck8
Berichten: 430
Geregistreerd: 21-05-19

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:39

Goed bezig, ben benieuwd naar het verdere verloop

_Tarzan

Berichten: 11213
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:45

Wat fijn dat het zo goed gaat met ze!
En dat bijten en dreigen zal vast snel minderen nu ze én een betrouwbaar plekje heeft én altijd eten ter beschikking heeft.

Ze zien er goed uit!

Apple

Berichten: 76214
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:02

Behalve dat Lucy al een stuk gegroeid is zie je ook mooi op de foto dat Sally ook al flink is bijgetrokken in deze korte tijd :-)

Goed bezig +:)+

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 14:38

Ja dat vind ik ook van Sally ! +:)+

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 19:42

Bedankt weer voor de lieve reacties <3

Vandaag is Lucy ingeschreven bij het NRPS en zijn we weer een stapje verder.
Afbeelding
Binnenkort zal ze via het NRPS gechipt en geschetst worden en zal er ook wat dna verzameld worden om het ouderschap definitief vast te stellen. En dan is haar registratie en paspoort compleet. *\o/*

Na het papieren werk geregeld te hebben, ben ik samen met mijn super, super, super trotse zoon (7 jaar), die zelf de naam Lucy heeft bedacht, even langs Sally en Lucy gegaan om hun ook het nieuws te vertellen. :o

Kom ik met mijn zoon, bij Sally en Lucy aan... dacht ik even, heb ik Lucy voor niets ingeschreven vanmorgen :z slaap koppie
Afbeelding
Maar gelukkig was ze nog helemaal zichzelf :j
Afbeelding

Wat lief ook dat er geschreven werd over Sally. Bij Sally wisselt haar uiterlijk nog best wel hoor. Op sommige foto's ziet ze er echt al heel goed uit, en kijk ik naar haar en denk ik vol trots ook echt wauw, je word zo mooi, je bent zo mooi! Op andere momenten is duidelijk nog goed te zien dat ze mager is met heel weinig bespiering, vandaag was dat weer wat duidelijker te zien. Ze is er zeker niet minder mooi om maar duidelijk nog een weg te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
We zijn op de goede weg, het is ook echt iets wat tijd gaat kosten. Dat vinden we ook niet erg, het kan ook niet snel gaan, dat zou ook niet gezond zijn.
Afbeelding
Dus stapje voor stapje met opgeheven hoofd gaan Sally en Lucy er ook echt wel komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot de volgende update
Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3566
Geregistreerd: 20-08-12

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:04

Leuke update. Ik vind Lucy toch zo’n schatje!
Zo’n aandoenlijk koppie, na die vreselijke slechte start hebben mama en dochter het nu echt prima. Zo fijn om te zien

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:18

Superlief. De merrie zal tijd nodig zijn om vertrouwen terug te krijgen.
De hele tijd voldoende voer hebben en daar dus rust over krijgen zal daarin al veel goed gaan doen.
Tegelijk ook voor haar conditie.

Het valt me op dat je ze in een bak houdt en niet in een weide. Weidegang zal ze denk ik ook wel goed doen.

Hoe oud is de merrie eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen?
Ik vind het een leuk beestje, grappige bouw met brede borst en relatief korte benen. Ik denk dat deze uit oost Europa komt. Zo’n type pony vind ik het wel.
Maar zoals je ergens schreef, zal nooit duidelijk worden.
Veulentje wel schattig met die arabier oortjes. Zal een leuke rijpony worden. Ze hebben maar geluk met jullie als nieuwe eigenaren, geen handel meer maar geduld en aandacht.

Ik hoop voor jullie dat het bijten over gaat. Want hap is auw.

:knuffel:

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 00:30

Marigold schreef:
Superlief. De merrie zal tijd nodig zijn om vertrouwen terug te krijgen.
De hele tijd voldoende voer hebben en daar dus rust over krijgen zal daarin al veel goed gaan doen.
Tegelijk ook voor haar conditie.

Het valt me op dat je ze in een bak houdt en niet in een weide. Weidegang zal ze denk ik ook wel goed doen.

Hoe oud is de merrie eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen?
Ik vind het een leuk beestje, grappige bouw met brede borst en relatief korte benen. Ik denk dat deze uit oost Europa komt. Zo’n type pony vind ik het wel.
Maar zoals je ergens schreef, zal nooit duidelijk worden.
Veulentje wel schattig met die arabier oortjes. Zal een leuke rijpony worden. Ze hebben maar geluk met jullie als nieuwe eigenaren, geen handel meer maar geduld en aandacht.

Ik hoop voor jullie dat het bijten over gaat. Want hap is auw.

:knuffel:


Sally, de merrie, is net 6 jaar geworden. Tenminste haar leeftijd is in 2022 geschat dmv haar gebit en vermoeden toen was dat ze geboren is voorjaar in 2018.

Van haar afkomst is niets bekend. Ik ben er nog wel meebezig om verder uit te zoeken en kom daar mogelijk later nog op terug. Ons vermoeden is dat ze uit ierland komt, maar ik hoop dat ik met mijn spoor wat nu uit staat verder kom.

Het bijten is echt al enorm afgenomen. Ze dreigd nog wel maar doet verder eigenlijk niets, zolang je haar signalen volgt. Daar maken we echt al grote stappen.

Vanaf morgen gaan ze dagelijks op een nog redelijk schrale weide met ruwvoer erbij en savonds op stal. Zodat ze langzaam aan gras en schrikdraad kunnen wennen. De reden dat ze nu nog in de bak liepen was omdat de weide nog bezet was en er meerdere hengsten ook buiten staan. Dus ook niet zomaar overal naast kan staan (ondanks een draad er tussen) en omdat de stal eigenaar eerst de weide veulen proof wilde maken. Extra onder draadje enz. Maar vanaf morgen gaan ze echt op een stukje weide. Ze staan hier heel sociaal, zeker in de bak waar iedereen langs komt met veel contact met mensen, paarden, geiten, kippen, eenden, pauwen, katten, honden, Traktor enz enz wat vooral voor Lucy super fijn is om gewend aan te raken. De weide ligt er net iets verder vanaf.

Ze staan hier ook tijdelijk. Ik ben zelf bezig met onze weide maar die was echt nog te nat en zeker nog niet merrie met veulen proof in orde te maken (daar staat wel het gras nu ruim enkel hoog inmiddels, dus dat komt straks helemaal goed) Dus over een tijdje zullen ze samen daarheen verhuizen. Maar ze staan hier nu echt top, dat ik nog niet zoveel haast heb om ze al te verhuizen. Voor beide is dit nu nog de ideale plek met alles wat ze nu nodig hebben :)

Lalladidoo
Berichten: 124
Geregistreerd: 06-03-24

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 06:24

Je zorgt echt heel goed voor ze +:)+ ! Ze zullen blij zijn dat ze weg zijn van de vorige plek

Salinah
Berichten: 46
Geregistreerd: 19-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:03

Het is alweer even geleden dat ik een update plaatste. Maar het gaat goed met beide dametjes. Ze staan inmiddels op een eigen weitje bij de pensionstal tussen 2 paardmaatjes, allemaal een eigen paddock. Vanaf dag 1 staan ze er alsof het nooit anders is geweest.
Afbeelding

Inmiddels staan ze zelfs 24/7 zo buiten. Ze genieten er echt van. Lucy kan lekker ontspannen liggen maar vind het stroomdraad wat spannend. Ze blijft er een flink eind bij uit de buurt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen als het deze week echt slecht weer word, gaan ze even op stal. Zo kan Lucy dan ook droog liggen en hoeven ze niet in de volle regen te blijven te staan. Maar zolang het zo'n lekker weer is blijven ze lekker buiten.
Omdat er niet zoveel gras is op het weitje krijgen ze onbeperkt ruwvoer bij en maait de stalhouder dagelijks een strook gras van een andere weide wat ze er dan als extra bij krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Zo krijgen ze nu ook dagelijks vers gras als extra. Echt ze staan op zo'n top plek. De stalhouder heeft zelfs voor mij een bankje naast de weide gezet zodat ik lekker er bij kan zitten genieten van mijn meiden.
Afbeelding
Hoe lief is dat.

Lucy heeft ook al echte tandjes. Daar is ze maar wat trots op
Afbeelding
Sally denkt er iets anders over
Afbeelding
Ze word echt streng naar Lucy wat betreft drinken, aanhappen en de tussen tijden van het drinken.

Het grappigste blijf ik toch Lucy haar giraffen beentjes vinden. Het word met de dag erger en nog even en ze ligt echt in de spagaat. Uiters voorzichtig zakt ze steeds een beetje verder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik begin toch echt langzaam medelijden te krijgen met haar.

Gelukkig ligt het hooi in een wat hogere bak zodat ze daar "gewoon" uit kan eten.
Afbeelding
En natuurlijk lekker bij Sally drinken
Afbeelding
Afbeelding
Wat is het toch heerlijk met die 2
Afbeelding
Afbeelding
Tot de volgende keer

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Wat een stelten heeft die kleine toch! En zo’n lief hoofdje <3
En ach, wat lief van dat bankje!!

thequeensmum
Berichten: 3566
Geregistreerd: 20-08-12

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Wat een leuke update! Wat een lange benen heeft Lucy. Idd heel grappige foto’s van het kleine girafje. Ze is echt té leuk