[VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:18

De filmpjes niet gezien want ik wil niet op Tik Tok.

De foto's zijn leuk. Fijn dat jullie genieten. Klein vraagje/opmerking ik zie dat als je naar buiten gaat dat je paardje extra aan ketting doet. Prima. Het beste is om hiervoor een tussenstukje te kopen dat je aan beiden bitringen kunt bevestigen zodat je in de ring aan het midden je ketting vastklikt.
Het kan goed zijn dat je dat gedaan heb maar ik kan dat niet zien op deze foto's.
Mocht je dan de ketting ooit nodig hebben dan beschadig je niets in de mond. Dit in het kader van positief meedenken. Jullie vertrouwen groeit en dat moet vooral zo blijven doorgaan.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 12:40

pien_2010 schreef:
De filmpjes niet gezien want ik wil niet op Tik Tok.

De foto's zijn leuk. Fijn dat jullie genieten. Klein vraagje/opmerking ik zie dat als je naar buiten gaat dat je paardje extra aan ketting doet. Prima. Het beste is om hiervoor een tussenstukje te kopen dat je aan beiden bitringen kunt bevestigen zodat je in de ring aan het midden je ketting vastklikt.
Het kan goed zijn dat je dat gedaan heb maar ik kan dat niet zien op deze foto's.
Mocht je dan de ketting ooit nodig hebben dan beschadig je niets in de mond. Dit in het kader van positief meedenken. Jullie vertrouwen groeit en dat moet vooral zo blijven doorgaan.


Hartstikke lief dat je meedenkt.

De ketting zit door beide ringen en dan in een driehoek. Zo glijd de ketting er namelijk door als er niks aan de hand is en werkt hij pas in zodra hij iets zou doen.

Hoe ik dit ga verwoorden zonder kritiek te krijgen weet ik niet dus ik ga het proberen.

Frits wilt vooral hard en als ik hard zeg dan bedoel ik ook echt hard. Ze rijdt hem nu netjes terug en kan hem aan. Hij heeft alleen ook in de voorgaande jaren heel erg de neiging gehad om zelf te bepalen wanneer hij hard genoeg ging en wanneer hij vond dat het genoeg was en dus dan pas remde. Als ik dan op de fiets zou zitten en hij gaat zo hard hebben we in de loop der jaren geleerd dat hij met een tussenstuk zoals jij zegt hij eigenlijk zijn schouder tegen je inzet en zijn koppie omlaag doet en alsnog hard gaat maar dan met tegenwerken met de kans op bozer worden van hem.

Veiligheid boven alles zeg ik altijd en zoals ik hem ken reageert hij heel boos op dingen die hem pijn doen of irriteren. Je ziet dat hij er geen last van heeft als hij gewoon loopt. Het moment dat we zover zijn dat ik hem nodig heb weet ik dat het tussenstuk wat jij benoemt absoluut geen nut heeft.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 13:03

Shirley schreef:
Van harte gefeliciteerd met jullie Frits *\o/* [ [url=m/kuuNuj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:17

Kettingen zijn juist om wat meer zeggenschap te hebben. Sommige paarden hebben wat meer duidelijkheid nodig. Ik zie er geen kwaad in. Denk dat veiligheid voorop moet staan en als hij er tussen uit piept en de weg op rent en voor een auto springt zijn jullie verder van huis.

Celebi
Berichten: 3669
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:30

Ik heb juist altijd geleerd dat je je touwen in zo'n lusje moet doen zoals TS doet en dat die tussenstukjes ongelijke druk geven doordat de ring gefixeerd zit in het midden.

Ik ben benieuwd hoe dit duo verder gaat groeien. Ik volg weer stilletjes mee verder!

Mondy

Berichten: 11835
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:02

Wat heerlijk die springfoto's !!
Probeer toch een gaatje korter tot je een ander zadel hebt, zit ze iets stabieler.

Wat ziet Sun er ook goed uit zeg.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 14:12

Celebi schreef:
Ik heb juist altijd geleerd dat je je touwen in zo'n lusje moet doen zoals TS doet en dat die tussenstukjes ongelijke druk geven doordat de ring gefixeerd zit in het midden.

Ik ben benieuwd hoe dit duo verder gaat groeien. Ik volg weer stilletjes mee verder!


Dankje voor de nette onderbouwing maar dit is ook mijn idee

Mijn ketting glijdt erdoorheen zonder onnodige drukvoering als er niks aan de hand is

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:09

Dan is het toch goed!

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 21:35

Ja sowieso hoor maar onderbouw graag de keuzes die we maken en het is altijd fijn als mensen meedenken en hoop ook dat ze niet denken dat we niks van een ander aannemen ofzo. Daarom vaak mijn uitgebreide uitleg waarom we iets doen

denisesilver

Berichten: 2888
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:10

Ik wilde in het andere topic reageren omdat dat omhoog kwam in recente topics, maar zag dat er nogal gezeken werd op van alles, en dat er een linkje stond naar hier.

Die Fritsie doet me zo denken aan mijn witte draak. Dat heeft ook bloed, zweet, tranen, en goede, intensieve begeleiding gekost om daar fijn mee rond te sturen. Dus ik kan alleen maar zeggen chapeau! Ik kan helemaal begrijpen dat je als moeder niet graag ziet dat je kind regelmatig bij KLM in dienst is, maar ze pakt het super op!

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 21:01

Ergens snapte ik negatieve reacties en de vraag waarom ik er toch mee doorging. De lelijke uitspattingen over mijn brein en mijn kunnen om hun te begeleiden waren eigenlijk gewoon naar, onnodig en ver beneden peil. Niemand hoeft hier een applaus te geven maar als mensen maar half eens wisten wat ik allemaal uit de hrond gestampt heb qua paarden en harmonie met ruiters zouden ze dit niet eens durven te denken. Zoals ik ergens al zei vind ik dat je best de negatieve dingen mag tonen. Niemand in deze sport is zonder struggles naar hun doel of droom aan het gaan denk ik. Zo ook deze meid niet.

Het is oprecht een pony van goud alleen als hij dan ontplofte dan ontplofte hij gewoon net even iets anders dan de gemiddelde kinderpony. Ondanks dat hij een karakter heeft is hij ook supergoed maar hij weet teveel en hoe die dingen moet doen. Hij is heel veel pony voor een kind en toch is ze stapeldol op hem. Daarbij ben ik van mening dat ze wel veel van en met hem leert.

Vanaf het moment dat hij weg is is ze echt door een hel gegaan en herkende ik haar niet meer terug. Sinds hij er staat heb ik mijn dochter ook weer terug.

Verder maakt ze namelijk echt een heleboel moois mee met hem. Van de keren dat ze nu gereden heeft is ze 2x gevallen en dat was gewoon omdat zij aanspande en niet meer reed en hij dacht heeeee prima Joe dan ga ik toch daarheen en stop ik ineens.

Als ik ook maar een seconde zou denken dat ze niet wilde of niet gek op hem was had ik hem nooit meer opgezadeld. Ik weet alleen hoe ze kunnen genieten en ik weet ook wat hij aan positieve dingen kan.

Ik heb zelf ook nooit de makkelijkste paarden en ik kies altijd de paarden met een rugzak of "probleem". Ik weet dat je daar soms flink door het stof moet voordat je een prachtig verhaal hebt.

Ik denk dat dit ook wel zo'n verhaal kan worden. Het is niet doorgaans wat we doen maar als het werkt en het is leuk, waarom niet! Het is als moeder zeker niet altijd leuk om te kijken hoe hij dit voorheen allemaal uitvrat maar zolang ik overzie dat ze op een "redelijke" manier alles doorstaat is het voor mij ook wel goed. Met de laatste beelden denk ik dat we best duidelijk maken dat we niet met molens lopen hier en dat we heel goed weten wat we doen en weten hoe we naar het positieve kunnen werken.

Ik ga voor vooruitgang en stabiliteit en hoop hier nog een leuke weg van deze 2 te laten zien

Ooooh en van Sun natuurlijk ook

Bernadth99

Berichten: 141
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:48

Lees al een tijdje je topics en ben telkens weer benieuwd hoe het gaat. Op de laatste foto's en filmpjes ziet het er echt super uit en veel meer ontspannen. Ik vind het altijd mooi om een proces te zien, dus ook als mensen laten zien als het wat minder gaat. En interessant om te horen waarom mensen dingen op een bepaalde manier doen en wat ze er mee willen bereiken en waarom. Dus dit topic volg ik zeker ook :)

Paardenfann4
Berichten: 1349
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:55

Mooi dat ze weer zo goed op weg zijn samen! Erg leuk om te zien dat het nu zo goed gaat. Knap dat je alles altijd netjes blijft uitleggen.

troetjoek
Berichten: 158
Geregistreerd: 08-12-06

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:58

Genieten die 2 met hoofdletter G <3
Zo'n leuk stel

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel zijn we bezig met meerdere zadels en we passen ons suf. Tot nu toe nog niet het zadel gevonden wat werkt maaaaar dat houdt deze 2 niet tegen.

We hebben nu een norton op het oog en nog iemand heeft er 1 die ik op kan halen om te passen.

Afbeelding
Afbeelding


Binnenkort hebben ze hun 1e prive springles

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:43

Wat zijn ze leuk samen! Frits springt echt prachtig mooi! Echt zo’n leuke pony! Erg leuk om te volgen, en stiekem hebben jullie heel veel geluk dat hij weer lekker terug bij jullie is! :)

manja39
Berichten: 160
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:48

Oh wat fijn die twee.

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:51

Wat een sprongen joh, en wat zit ze netjes. :j

Maflinger_S
Berichten: 12161
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:53

Ik heb jullie door de tijd heen een beetje gevolgd in diverse topics maar waar je dochter tot nu toe vooral leek "mee te liften" op/met Fritsje, wordt er nu zo te zien echt gereden en zijn ze samen lekker bezig. Zo leuk om te zien.

Mondy

Berichten: 11835
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:59

Lijkt erop dat ze beide iets hebben gevonden waar ze samen blij van worden ! Zie hier een oprecht blije pony en jongedame die er meer ontspannen op zit.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 22:02

@ann_moi we zijn ook heeeeel blij dat hij terug is. Het is oprecht een bizar goede pony en dat blijf ik zeggen. Dat was denk ik ons grootste probleem. Hij weet teveel en kan teveel.

@anastasia ik vind ze ook super en ik denk dar frits blij mag zijn met zijn vriendin die hem echt mega vriendelijk door de hindernissen laat gaan

@maflinger_s dit is inderdaad ook wat er gebeurd. Jill leerde eerst veel van hem en moest toen gaan rijden. Dat gaf oprecht een heleboel ellende omdat hij te fel was om dat te gaan doen. Nu ze meer gereden heeft kan ze hem prima wegrijden. Het mooie is dat hij aan het begin een paar moves heeft gewaagd maar eigenlijk alleen de 1e 2x rijden en toen merkte hij ook het verschil al. Als je nu naar hem kijkt toont hij zelf in zijn blik ook veel rustiger.

@mondy dit is wat hij altijd al graag deed alleen was zij gewoon nog te jong om dit volop met hem te doen en ging er teveel mis doordat ze hem gewoonweg nog niet kon wegrijden zoals ze nu kan. Ze springen eigenlijk al jaren samen maar hij sprong altijd en zij lifte mee. Nu rijdt ze hem en doen ze het samen.

Mondy

Berichten: 11835
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Jill en Frits, op naar een geweldige toekomst samen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:05

Durf gerust te zeggen dat ik in je vorige topic mn haet vasthield en echt bezorgd was waarom je t wilde proberen, dan durf ik nu ook te zeggen dat ik echt blij word van je laatste foto's <3
Hopelijk lukt jullie zadelmissie.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 22:11

Mondy schreef:
Durf gerust te zeggen dat ik in je vorige topic mn haet vasthield en echt bezorgd was waarom je t wilde proberen, dan durf ik nu ook te zeggen dat ik echt blij word van je laatste foto's <3
Hopelijk lukt jullie zadelmissie.


Weet je dat ik dat echt snap. Daarom vind ik het juist leuk om te delen dat we het snappen en gerust durven te delen. Ik deel niet om te rellen of om ellende over me heen te laten komen. Vaak deel ik om een proces te laten zien en bij een proces horen ook de negatieve dingen. Juist door dit zo te laten zien zie je duidelijk wat er gebeurd. Waar hij weken terug nog heel stresserig rondhuppelde is hij nu in zijn hum en zij ook. Mijn opmerkingen worden daardoor ook sarcastisch en wat vlakker wanneer er doorgedrukt wordt. Hoop dat dat ook begrepen wordt nu. We weten echt wel wat we doen en hoe we het werkend kunnen maken en ik hoop ook dat mensen nu met plezier kijken naar wat hieruit is voortgekomen

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:21

Pas jij nog wel in je kleding?

Je moet toch als moeder enorm groeien van trots als je dit zo ziet?!

Ik sluit me overigens volledig aan bij Mondy

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 22:24

Rocamor schreef:
Pas jij nog wel in je kleding?

Je moet toch als moeder enorm groeien van trots als je dit zo ziet?!

Ik sluit me overigens volledig aan bij Mondy

Whahahahha ik heb mijn zwangerschapskleding er maar bij gepakt.

Maar ik ben er oprecht superblij mee. Had niet verwacht dat ik dit zo snel kon tonen! Het blijft ook zo goed gaan en hij toont ook steeds positiever in zijn uitdrukking.