Het leek mij voor mezelf wel leuk om een topic te starten waar ik wat vorderingen kon plaatsen over mijn 'project' Mayline!
Ze is een nu 7 jarige (maart 2017) tuigmerrie. Laatst gemeten op 1.66

En weegt 540 kilo!
Wij hebben May op 1 December 2023 gekocht nadat ik mijn e pony verkocht. Ze werd geadverteerd als braaf maar wel als een soort projectje. Ze kon namelijk wel eens stil gaan staan bij miscommunicatie of als ze overweldigd raakte.
In de eerste 2 maanden dat ik haar had was het uiteindelijk zo erg dat we met rijden niet meer in zn vooruit gingen, maar ze echt stokstijf bleef staan. Een paar rondjes stappen ging super, wilde ik aandraven? Dat wilde ze echt niet.
Toen ben ik mega veel vanaf de grond gaan doen. En heb dat uitgebouwd naar eerst grondwerken en dan rijden.
Ondertussen gaat ze meeega goed! Hebben we tijdens het longeren ook al eens een sprongetje meegepakt en laat ze alleen maar een stijgende lijn zien!
Onder het zadel is ze meeega werkwillig en heeft echt super fijne gangen. Ze kan ook heeeeuuull goed showen

Hieronder zijn wat fotos bijgevoegd en video's zal ik op een later moment nog delen!
Ik zal hierbij een beetje bijhouden hoe de trainingen gaan. Vandaag waren we bezig met trailerladen, dat ging echt meeega vandaag. We zijn van mega veel spanning en rennend de trailer afgaan bij elk speldje dat viel, naar relaxt in de trailer met de stang los tegen haar billen duwend gegaan in een stuk of 8 sessies!
Hopelijk gaan we zaterdag voor het eerst een stukje met de trailer op pad en dan kunnen we binnenkort gaan lessen bij onze vereniging!
Bij de vorige eigenaar!

De eerste keer buiten in de kleine paddock voor ze de groep in mocht!

(Hier nog met lange manen hihi)
Eerste keer rijden bij ons thuis (nog veel stress)

Lekker wandelen buiten! Dat vind ze prachtig, ben benieuwd hoe ze het op buitenrit gaat doen!

Na haar cranio sacraal behandeling!

Mijn vriend loopt ondertussen ook zo met haar weg, ze maakt al mega grote stappen!

En als laatste, daaaagg lange manen hihi. Ik zei vanaf dag 1 al, die gaan eraf.. maar dat gaat nog niet zo makkelijk met een paardje wat een schaar eng vind