Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bowo schreef:Wat moet een brandweer in een stal doen wat je zelf niet kan? Ik zou mijn paard zo snel mogelijk los willen en met zo min mogelijk choas waardoor ze in paniek kunnen raken.
Een sloot is een ander verhaal, dan kan je grof geschut nodig hebben. Maar bij een stal heb je dat niet nodig en ik zou ook niet weten hoe ze dat in een stal krijgen?
Maartje9 schreef:Ik zit zelf bij de brandweer dus ik kan deze vraag goed beantwoorden: ja, hier komen we zeker voor. Met als voornaamste reden dat we op de auto dusdanig gereedschap hebben liggen dat we dieren echt heel snel en veilig kunnen bevrijden.
Bowo schreef:Maartje9 schreef:Ik zit zelf bij de brandweer dus ik kan deze vraag goed beantwoorden: ja, hier komen we zeker voor. Met als voornaamste reden dat we op de auto dusdanig gereedschap hebben liggen dat we dieren echt heel snel en veilig kunnen bevrijden.
Bevrijden uit 'iets' of een ook normaal vastliggend paard lostrekken?
marleen_usar schreef:@bowo mijn paard lag vast en kon geen kant op, toen ik belde werd er gezegd daar komen we niet voor.
Rocamor schreef:Heb je daarvoor 112 gebeld Marleen? Want mijn paard heeft ook vastgelegen. Ik heb gebeld, verteld dat ze vastlag, dat we dat niet konden oplossen, dat de veearts gebeld was en de brandweer is direct gekomen.
Hannanas schreef:Bowo schreef:
Bevrijden uit 'iets' of een ook normaal vastliggend paard lostrekken?
In elke situatie dat het paard niet omhoog te krijgen is met normale middelen.
De brandweer rukt duizenden keren per jaar uit voor dieren in nood. Echter, als ze opgeroepen worden voor ernstiger dan gaat dat voor en dan zul je moeten wachten of ze gaan weg en komen later terug.
Maartje9 schreef:Hannanas schreef:
In elke situatie dat het paard niet omhoog te krijgen is met normale middelen.
De brandweer rukt duizenden keren per jaar uit voor dieren in nood. Echter, als ze opgeroepen worden voor ernstiger dan gaat dat voor en dan zul je moeten wachten of ze gaan weg en komen later terug.
Dat laatste is (gelukkig) niet juist. Dan wordt gewoon een andere post of tweede tankautospuit van een post gealarmeerd voor het tweede incident. Maar we gaan zeker niet weg.