Mel en ik in Denemarken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 21:14

Over ongeveer een maand is het zover, ik ga emigreren naar Denemarken :D *\o/* en mel gaat natuurlijk met mij mee.

Het lijkt me leuk om hier een topic bij te houden, gewoon van me af kletsen of afentoe met jullie te kunnen sparren :) .

De redenen waarom ik ga emigreren naar Denemarken? Ik heb een Deense vriend, dat is wel hoofdoorzaak nummer één haha. Afgelopen herfst/winter is hij bij mij in Nederland ingetrokken, in mijn schattige appartementje in de stad, maar na wat overleg zijn we er al snel op uitgekomen dat het voor ons beter past om in Denemarken verder te gaan.
De huizenprijzen hier zijn bv een stuk hoger, er is daar meer ruimte en rust waardoor paarden aan huis niet zo onmogelijk lijkt als dat het hier is.
We willen graag een hoop dieren om ons heen, dat maakt ons gelukkig. Een stel honden, een paard voor niklas erbij en een paar pension klanten..

Voorlopig is dat nog een toekomst droom, eerst gaan we in het huis van mijn vriend wonen (dat nog af moet), ik moet een baan vinden, etc etc. Er is meer dan genoeg te regelen :D

Mel heeft nog geen idee wat haar te wachten staat:

Afbeelding

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:26

Ik volg! Ben benieuwd hoe alles zal verlopen, maar scheelt dat je een Deense vriend hebt natuurlijk. Komt Mel voor nu op een pension daar te staan? Lieve foto trouwens. <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 21:57

Ja mel komt op een mooie pensionstal te staan daar! Vorige week uitgezocht :) Met heeel veel gras, een oude oma pony en een jonge ruin. Er is ook een ruime schuilstal met stro, een binnenbak (je) en een buitenbak. Wat verschillende bossen/bosjes om in te rijden enzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb geen goede foto van de schuilstal, want die is binnen in een grote schuur dus het is nogal donker haha.

Ik hoef daar geen klusjes meer te doen, en de eigenaar had door dat mijn vriend super handig is en zei zo van als je me helpt met wat dingen hoef je niks te betalen hoor _O- ! Ff kijken hoeveel werk dat is, want het kost al amper geld

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:00

Waar gaan jullie wonen in Denemarken?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 22:01

Midden Jutland. Met de fotos moet je er wel bij bedenken dat de lente daar een paar weken achterloopt, vorige week nog s nachts vorst gehad en dan overdag een graad of 5. Veel regen.. Het gras is er gemaaid en nog totaal niet in de groei.

Ik ben op meerdere plekken geweest en bijna overal is het een gigantische blubberbende :+ op de stal waar mel heen gaat is het dus "heerlijk droog :P ", alles is relatief

DuoPenotti

Berichten: 29513
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:12

Wauw. Wat gaaf.
Heb familie in midden jutland wonen. En zou er zo achteraan gaan.
Zo'n fijn land. Zoveel gemoedelijker. Rustiger.

Heel veel geluk daar!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 22:24

Thanks :D ! Het is er inderdaad heel fijn. Het enige wat ik er echt vervelend vind is het geknuffel, echt ELKE keer. Zelfs de mensen tegen wie ik heb gezegd dat ik er een hekel aan heb :roll: maarja dat ga ik wel overleven..

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:29

Wat super gaaf! Denemarken is echt een mooi land met aardige mensen. We zijn er twee jaar geleden naartoe gezeild en gaan deze zomer weer :). Ik ga volgen! Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen!

NienkeThella

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:39

Wat leuk! Ik woon alweer bijna 4 jaar met heel veel plezier in Denemarken :D

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:44

Wat gaaf! ik volg mee :)

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:47

Wat leuk! Welkom alvast :D Ik zou des tijds met 2 IJslanders zijn gegaan, maar daar werd door moeder natuur last minute een stokje voor gestoken, ze moesten worden ingeslapen. Ik heb uiteindelijk hier een Draver gekocht.

Midden Jutland is groot :o In welke omgeving ga je ongeveer zitten? Ik zit nu in Aarhus, maar wij gaan hopelijk binnenkort iets zuidelijker (Horsens/Skanderborg omgeving), van een apartement naar een vrijstaand huis.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 13:45

Oeff, dat is traumatiserend molfre! Moet er niet aan denken hee, dat zoiets gebeurt..

Ik stuur je even een pb over mijn precieze woonplaats :o

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 17:38

Het huis in Denemarken is weer een stapje verder!
Nadat ik vorige week heb geholpen met de muren ietsje minder ruig te maken Afbeelding
Afbeelding
Is mijn vriend nu bezig met de stroomkabels trekken
Afbeelding

De muren krijgen hierna nog een dun laagje cement eroverheen en dan worden ze uiteindelijk wit geschilderd. Je ziet de bakstenen dan nog steeds zitten, maar het is stofvrij en niet zo ruw :)

Overigens zitten de badkamer en keuken er al in, al is het dan zonder plafond. De bedoeling is dat als ik over een maandje permanent overga, de benedenverdieping af is op de vloer na.

Ook mel heb ik aan het werk gezet, zij moet wennen aan gras. Het is een zware taak, maar wat moet dat moet O:)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sintara op 18-03-24 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:41

Wat een mooi avontuur. Ik volg graag.

ladynette_x

Berichten: 32
Geregistreerd: 22-01-24

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:48

wauw heel mooi avontuur en leuk dat je zoveel foto's plaatst! ik ga ook volgen!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:17

Gezellig senna21 en ladynette_x *\o/*

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:26

Heerlijk Scandinavie! Ik woon in Zweden. Heel veel succes met verhuizen en die nieuwe plek ziet er fantastisch uit.

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:59

Hey gaaf Sintara, toch je eigen topic over emigreren. Leuk, ik als emigrant, weliswaar de andere kant op, ga het natuurlijk volgen. Paarden en huisjes opknappen en avontuur, is helemaal mijn ding.

Sintara schreef:
Thanks :D ! Het is er inderdaad heel fijn. Het enige wat ik er echt vervelend vind is het geknuffel, echt ELKE keer. Zelfs de mensen tegen wie ik heb gezegd dat ik er een hekel aan heb :roll: maarja dat ga ik wel overleven..


Hahaha, ja dat vond ik in Frankrijk ook zo vreselijk, maar gelukkig was daar de Covid! LOL, kussen en huggen doet nu bijna niemand meer. Was Covid toch nog ergens goed voor!

Ik stip je aan.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:08

Wow wat een gaaf avontuur!
Mellie helemaal op reis <3

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:24

O, super leuk. Ik geniet altijd van dit soort topics, dus ik ga ook volgen!

Siggislief

Berichten: 13971
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:34

Oh wat gaaf, ben benieuwd naar jullie nieuwe avontuur.
Ik ga jullie ook volgen. :)

Furst
Berichten: 604
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:12

Ik volg! Mijn vriend en ik willen ook graag emigreren naar Denemarken! Wij willen onze vrienden volgen die daar nu al wonen. Wij komen wel vanuit Belgie. Komt veel bij kijken en ben best wel bang, haha!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 20:32

Gezellig, welkom allemaal :D !

Furst schreef:
Ik volg! Mijn vriend en ik willen ook graag emigreren naar Denemarken! Wij willen onze vrienden volgen die daar nu al wonen. Wij komen wel vanuit Belgie. Komt veel bij kijken en ben best wel bang, haha!

Ja het is best veel, ik ben ook best gestrest hoor :o . Maar ik zorg dat ik nu veel sport en 's avonds ga ik nog een stukje wandelen, en dan gaat het wel weer een beetje...
Hopelijk trekt dat weg als ik daar een beetje gesetteld ben. Ik vind het best spannend en ben bang iets verkeerd te doen of te vergeten :+ .

Vanochtend bleek een van mijn thermostaten kapot te zijn en ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet oplossen. Moet natuurlijk wel voordat er hier een huurder in komt.. Hopelijk kan een kennis me een beetje helpen

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:21

Hee, wat leuk om jouw topic te vinden! Ik volg mee hoor :).

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 20:00

Gezellig *\o/*