Hoeveel kost een C pony op leeftijd gemiddeld?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaXP
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-03-24

Hoeveel kost een C pony op leeftijd gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 12:40

Hoihoi,

Ik rij op een manege. Nu word mijn favoriete pony verkocht. Ik had de eigenaresse een mailtje gestuurd over hoeveel ze voor hem vragen. Nu gaf zij aan rond de 3500 euro. Nu is de pony al bijna 23. Nu is hij verder wel gezond. Hij trapt alleen naar andere paarden tijdens de manege les, dit is waarschijnlijk ook de reden dat hij weggaat.
Ik twijfel of dit een 'normale' prijs is voor een pony rond deze leeftijd. (Ik heb verder ook geen ervaring met het kopen van paarden/pony's). Ik weet daarnaast niet hoelang hij het nog 'doet' en hoelang ik nog plezier van hem kan hebben.

Ik twijfel nu of dit een goede prijs is, en ik zou eventueel jullie advies willen :P


EDIT: Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga het er nog even met mijn ouders over hebben, maar voor mijn gevoel is het inderdaad veel geld voor zijn leeftijd. Dus mijn gevoel is hierin bevestigd. :9
Laatst bijgewerkt door EmmaXP op 13-03-24 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:42

Als hij verder fit is en top top top braaf is dan is dat de waarde van een pony op dit moment. Ga ze maar zoeken.....ze zijn er bijna niet. Als dit de ideale veilige kinderpony zou zijn voor mijn kind dan betaalde ik dat ervoor.

Edit:
Een vriendin van me heeft jaren terug (toen de prijzen lager lagen) een A pony verkocht van 30 jaar voor iets van 2000-2500 euro... Die mensen hebben er nog mega lang plezier van gehad.

En C pony's zijn heel schaars.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Hoeveel kost een C pony op leeftijd gemiddeld?