Gandhi, altijd een blitser, hier met wapperende manen die van veulen af aan al dik en lang waren en nu belachelijk lang beginnen te worden. Als veulen van drie maanden van zijn moeder gescheiden en uit noord Spanje naar Portugal gekomen, waar ik hem als 8 maanden oude veulen van de hongersdood heb gered. Hij is door zijn slechte start mentaal achter gebleven.

Chico, een Pottok, ooit met een hoefsmid uit Frankrijk meegekomen. Via een ruil met eem zadel bij mij gekomen. Hij is extreem getraumatiseerd, maar ook heel dapper en intelligent.

Pócótó (=kataklop) de enige merrie in de groep. Achtergrond een mysterie, hoewel ze brandmerken heeft.

Olímpio, Franse draver, de oudste, van 1995, dus bijna 30.

en als laatste Vincent van Gogh, een cruzado die als veedrijverspaard gewerkt heeft, mijn laatste rescue, van 2019 alweer. ik heb nadien geen nieuwe paarden mee aan kunnen nemen wegens aanhoudende droogte en dus watergebrek en niet in de laatste plaats gebrek aan voldoende geld voor verzorging van meer.
Vincent heeft een grote bult onder zijn linkeroog, waarschijnlijk het gevolg van een gebroken jukbeen waarbij er kalkophoping is ontstaan bij de genezing.